Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح تبصره بند (ب) ماده ۳۵ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر احیای قنوات موافقت کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 5 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اصلاح تبصره بند (ب) ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر احیای قنوات با 148 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن کامران به عنوان پیشنهاددهنده طرح مذکور در توضیح درخواست فوریت برای بررسی این طرح گفت: قنات روش موثری برای بخش آبیاری است لذا با توجه به اینکه در قانون بودجه سال 96 جدول 9 ردیف 162 به موضوع آبیاری تحت فشار اشاره شده برای رفع مشکل پیش روی وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به اینکه تنها 4 ماه تا پایان سال جاری باقی مانده است این طرح باید تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: حدود 60 نماینده از همه استان‌ها از طرح مذکور استقبال کردند، در واقع رها کردن آب و عدم بازسازی انهار نوعی هدررفت منابع آبی است بنابراین احیای قنات‌ها با فوریت در راستای صرفه‌جویی اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

جهانبخش محبی‌نیا به عنوان مخالف این طرح ضمن یادآوری قنات ها به عنوان هویتی تاریخی ایران گفت: همه شاخص‌های منابع آبی در کشور نگران‌کننده است و به مدیریت کلان نیازمندیم اما با توجه به اینکه در قوانین متعدد و در بخش‌های مختلف برنامه ششم توسعه اختیاراتی برای وزارت نیرو و جهاد کشاورزی قائل شدیم نیازی به تصویب این طرح با فوریت نیست.

آنطور که خانه ملت گزارش داده است، شهروز برزگر و سید ناصر موسوی لارگانی به عنوان موافقان فوریت طرح مذکور بهترین روش آبیاری در شرایط موجود را استفاده از منابع آبی قنات دانستند و تأکید کردند: وزارت جهاد کشاورزی برای هزینه‌کرد احیای قنوات و لایروبی با ممانعت سازمان بازرسی مواجه است لذا تصویب این طرح اجازه هزینه‌کرد در این بخش را می‌دهد ضمن آن که توجه به قنات در راستای شعار اقتصاد مقاومتی است.

نمایندگان موافق فوریت این طرح یادآور شدند: با توجه به اینکه تنها 4 ماه تا پایان اجرای بودجه سال 96 باقی مانده توجه به قنات باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: هم اکنون تالاب‌های این شهرستان به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شده و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه‌سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: امسال ۳ میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالاب‌های سولدوز، دورگه‌سنگی و گرده قیط و ممیند این شهرستان نیز در حال انجام است.

قایمی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالاب‌ها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی امسال در تالاب‌های این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده،  در ادامه گفت: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست