Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@20:09:54 GMT

شکست داعش ثمره تفکر بسیجی در جبهه مقاومت بود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۲۱۷۰

شکست داعش ثمره تفکر بسیجی در جبهه مقاومت بود

مشاور ارشد فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: می توان شکست داعش را ثمره تفکر بسیجی در جبهه مقاومت دانست. چرا که این برادران بسیجی ما بودند که با اخلاص و تحت امر فرمانده هان بزرگوارشان از جمله سرلشکر قاسم سلیمانی با بسیجیان حشد الشعبی عراق و نیروهای مردمی سوریه و حزب الله همدل شده و به لطف خداوند متعال داعش را شکست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار ایرج مسجدی مشاور ارشد فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص موفقیت های جبهه مقاومت در عراق و سوریه و شکست داعش اظهار داشت: یکی از موفقیت های ما در جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی، نیت بچه های ما بود که برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) وارد صحنه های نبرد شده بودند.

وی افزود: دوم بحث ولایتمداری، اطاعت پذیری و تکلیف مداری رزمندگان اسلام بود که باعث شد زیر یک بیرق در مقابل استکبار جهانی بایستند و سوم وحدت بین همه ی مسلمین و طرفداران جبهه مقاومت و ایران اسلامی، همچون زینبیون، حیدریون فاطمیون، حزب الله لبنان و خود ایران بود.

شکست داعش ثمره تفکر بسیجی در جبهه مقاومت بود

مسجدی بیان داشت: بعد از آن هم می توان شکست داعش را ثمره تفکر بسیجی در جبهه مقاومت دانست. چرا که این برادران بسیجی ما بودند که با اخلاص و تحت امر فرمانده هان بزرگوارشان از جمله سرلشکر قاسم سلیمانی با بسیجیان حشد الشعبی عراق و نیروهای مردمی سوریه و حزب الله همدل شده و به لطف خداوند متعال داعش را شکست دادند.

مشاور ارشد فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان داشت: اما مهمتر از همه مدیریت و فرماندهی مقام معظم رهبری بود که با هدایت صحیح و به موقع نیروها، این موفقیت را حاصل و موجب پیروزی اسلام بر کفر جهانی شدند.

مسجدی در خصوص نقش بی بدیل بسیج در پیروزی جبهه مقاومت گفت: بسیج الگویی بارز  برای حق طلبان عالم است. زیرا تا وقتی که سوریه، نیروهای مردمی و بسیجی خود را تشکیل نداده بود دشمن تا پشت حرم حضرت زینب (س) و حتی تا خود دمشق هم آمده و چیزی نمانده بود که آنجا را تصرف کند.

حشدالشعبی عراق با الگوبرداری از بسیج ایران داعش را بیرون راند

وی یادآور شد: اما این سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی بود که الگوی بسیج ایران اسلامی را که در 8 سال دفاع مقدس موفقیت های بسیار زیادی را کسب کرده بود، برای سوریان به ارمغان برده و باعث شد که سوریه از این وضعیت نجات پیدا کند.

مشاور ارشد فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: حتی وقتی داعش، النصره و بسیاری از نیروهای آمریکایی ضد انقلاب به اسم داعش وارد عراق شدند، قسمت اعظم آن منطقه را به تصرف خودشان درآورده بودند که با دستور آیت الله سیستانی نیروهای مردمی و بسیجی عراق به نام حشد الشعبی با الگو گرفتن از بسیجیان ایران شکل گرفته و وارد میدان شدند.

وی اضافه کرد: درواقع همین نیروهای بسیجی حشدالشعبی بودند که تحت امر فرمانده هان نیروهای ایران و عراق وفادار به اهل بیت و نظام اسلامی ایران و الگوبرداری از بسیج ایران موفق شدند تا داعش را بیرون برانند.

حل مشکلات کشورمان در گرو حاکمیت تفکر بسیجی است

مسجدی خاطرنشان کرد: هر جا که تفکر بسیجی ورود پیدا می کند قطعا موفقیت حاصل می شود؛ لذا حل مشکلات کشورمان در گرو حاکمیت تفکر بسیجی است. امروز می بینیم که تعداد زیادی از بچه های بسیجی ما بعد از بازگشت از سوریه به کمک مردم زلزله زده سرپل ذهاب کرمانشاه شتافتند که این یعنی همان تفکر بسیجی.

وی ابراز داشت: لذا حال که در هفته بسیج قرار داریم، جا دارد تا یاد و خاطره بسیجیانی را که با جان و دل در 8 سال دفاع مقدس مخلصانه وارد میدان نبرد شده و به شهادت رسیدند را گرامی داشته و نیز از تلاش های بی وقفه بسیجیان فعال تجلیل به عمل آوریم.

مشاور ارشد فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشت: امروز ما می بینیم که مقام معظم رهبری بارها در خصوص موضوع مهم اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند که متاسفانه دولت به خاطر اینکه منافع اقتصادی خودشان به مخاطره نیفتد، زیر بار آن نمی رود! لذا اگر این کار نیز به بسیج سپرده شود، قطعا در عرض کمتر از یک سال همه اهداف رهبری در این خصوص پیاده خواهد شد.

وی یادآور شد: حتی اگر مسئولیت مبارزه با قاچاق هم از دولت گرفته و به بسیج محول گردد، یقینا مشکل قاچاق کمتر از 3 ماه حل شده و وضعیت تولید و اقتصاد کشور رونق پیدا خواهد کرد.

پس از شکست داعش آرامش در سوریه و عراق حاکم شده است

مسجدی تصریح کرد: به هر حال اگر کارهای کشور به دست بسیج سپرده شود، همه مشکلات کشور حل خواهد شد، منتهی اول باید تفکر بسیجی در کل جامعه حاکم گردد تا  ان شاءالله شاهد رشد روزافزون و حل مشکلاتمان باشیم.

مشاور ارشد فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پایان و در خصوص وضعیت کنونی عراق و سوریه گفت: پس از شکست داعش بحمدالله آرامش در سوریه و عراق حاکم شده است. علاوه بر این وقتی این پیروزی توسط سردار رشید اسلام سرلشکر قاسم سلیمانی اعلام شد آرامش و امنیت خاصی تمام منطقه را فراگرفته است.

گفتگو از سیده فاطمه حسینی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان