Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: به شهادت رسیدن تمامی شهدای دوران دفاع مقدس در امتداد شهدای کربلا بوده است.

به گزارش امتداد نیوز، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی ظهر یکشنبه در اجلاس بانوان کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که در حسینیه اشقان ثارالله برگزار شد با ابلاغ  سلام رهبر معظم انقلاب به خانواده های معظم شهدا به خصوص ۷۰۰ بانوی شهیده و جانبازان آذربایجان غربی افزود: عظمت و شأن شهدا در مکتب نورانی اسلام و جایگاه شهید در نزد خداوند متعال فراتر از درک بشری است چرا که فیض شهادت در دفاع از ناموس، استقلال و شرف، نیت و مقصدی الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مجاهدت در راه حق و حقیقت، گذشت از آسایش و رفاه برای حفظ اسلام و عظمت قرآن کریم را رمز ماندگاری نام و یاد شهدا در طول تاریخ عنوان کرد و اظهارداشت: حقیقت هر انسانی به اندیشه و تفکر، باورها و هدف او در زندگی تجلی می شود.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، کربلای ایران و مجاهدت های زینب وارِ بانوان ایران اسلامی را برگرفته از فرهنگ عاشورایی و زینبی دانست و گفت: برگزاری  این کنگره ها گواهی بر تغییر مثبت و معنوی کشور و جامعه است و تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید، ۳۰۰ هزار جانباز از الگویی برای کشورهای منطقه است.

سرلشگر صفوی، شکستهای رژیم صهیونیستی در منطقه را از ثمرات صدور فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در منطقه دانست و گفت: شکست داعش و برچیدن این شجره خبیثه در منطقه در سایه اعتقادات و دلاوری ها و ولایتمداری و خون شهدای عراق و سوریه و ایستادگی ملت ایران حاصل شد.

وی افزود: بنا به فرموده امام راحل که راه قدس از کربلا می گذرد خون شهدای والامقام نیز راه کربلا را باز کرد و امروز شاهد حضور میلیونی عاشقان حسینی در راه کربلا هستیم .

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، نقش زنان را در تربیت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را انکارناپذیر دانست و ادامه داد: تقدیم جان هفت هزار شهیده کشور و ۷۰۰ شهیده استان در راه حق علیه باطل نشان از نقش بی بدیل زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، استمرار انقلاب و دفاع مقدس است.

سرلشکر صفوی، حضور زنان در مسیر رشد جامعه اسلامی و رشد و تعالی جامعه اسلامی را نشان از هوشمندی زنان والامقام کشور و آذربایجان غربی دانست و افزود: وجود ۲۱ شبکه ماهواره ای برای انحراف جامعه و سست کردن بنیان خانواده توطئه است که با درایت و هوشمندی زنان فرهیخته و تحکیم بنیان خانواده از سوی آنان ابتر و خنثی شده است.

وی از بانوان ایران زمین خواست، تا بنیان خانواده را مستحکم کنند و مهر و محبت مادری را همچون رشته ای مستحکم در خانوادهپی ریزی کنند. دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، علم و آگاهی دختران و بانوان تحصیلکرده را در سایه آشنایی با حقوق و وظایف والدین و فرزندان در ذیل توجه قانون و عرف و اسلام مایه نشاط و استحکام بنیان خانواده ها در جامعه اسلامی عنوان کرد.

وی ترویج فرهنگ اسلامی و انسانی در فضای مجازی را با توجه به موقعیت امروز جهان و کشور از وظایف بانوان دانست و گفت: نیمی از جمعیت آموزشی کشور به خود بانوان اختصاص دارد که گامهایی را برای رشد و تعالی جامعه اسلامی بردارند.

سرلشکر صفوی با تاکید بر جایگاه ویژه زنان انقلابی آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: حقیقتا نقش زنان مومن و انقلابی آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب، استمرار و سال های پس از آن بی نظیر است، همانگونه که دختران و زنان زینبی در تربیت و رشد انسان های فداکار از خودشان صبر و بردباری نشان دادند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی ۲۱ شبکه آذری و کردی ماهواره ای به خانواده های آذری زبان و کرد زبان که با جنگ نرم کانون گرم خانواده را نشانه گرفته است، افزود: از شما زنان پر مهرو عاطفه می خواهم با عشق و محبت خود این بنیان خانواده را مستحکم کنید.

کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی از چهارم آذر آغاز و ۱۲ آذر اختتامیه آن برگزار می شود.

true برچسب ها : دفاع مقدس (جنگ تحمیلی) سیدیحیی رحیم صفوی هفته بسیج true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی