Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایده‌پرداز کمپین#فقط_هزار_تومن دانشگاه گیلان گفت: این کمپین طی هفت روز توانست مبلغ ۵۹ میلیون تومان را علاوه بر کمک‌های غیرنقدی جهت کمک به زلزله‌زدگان جمع‌آوری کند.

امیرحسین کریمی دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه دانشجویان دانشگاه گیلان اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی دانشگاهیان نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی بیان کرد: جمع‌آوری کمک نقدی اقدامی بود که حدودا دوماه پیش در دانشگاه ما برای کمک به هزینه‌های درمانی یکی از دانشجویان که دچار بیماری سرطان بود، انجام شد. عموم دانشگاهیان با واریز وجه به شماره کارت اعلام شده، 64 میلیون تومان به این دانشجو کمک کردند و این یک تجربه خوب از جمع‌آوری کمک برای ما بود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اما طی دو روز تنها حدود 7 میلیون تومان کمک نقدی برای زلزله زدگان در دانشگاه جمع آوری شد. ما احساس کردیم که این مبلغ نهایت کمکی است که می‌توان از دانشجویان و اساتید جمع آوری کرد. درنتیجه به فکر یک راه جدید افتادیم.

طراح کمپین فقط هزار تومن عنوان کرد: در سطح شهر مشاهده می‌شد که مردم خجالت می‌کشند کمک‌های کمتر از پنج هزار تومن خود را به صندوق‌ها بریزند. ما با توجه به این شرایط تصمیم گرفتیم کمپین فقط هزار تومن را با دو شعار هزار تومن کم نیست و هزار تومن عیب نیست در سطح شهر راه‌اندازی کنیم. در نتیجه به دنبال گرفتن مجوز برپایی چادر کمیین در مرکز شهر یعنی میدان شهرداری رشت رفتیم.

وی افزود: در روز اول تنها به مدت 4 ساعت این کمپین اجرایی شد و دانشجویان برای اعلام کمپین و جلب توجه مردم زنجیره انسانی درست کردند. اتفاق جالبی که رخ داد جمع آوری 000 7777 تومان در این چهارساعت بود که از مبلغ کمک‌های دانشگاهیان در طی دو روز گذشته‌اش بیشتر شد.

کریمی اظهار کرد: این اتفاق انگیزه‌‌ی حضور دانشجویان بیشتری از همه طیف‌های سیاسی و فرهنگی، برای کمک به کمپین در ساعات جمع‌آوری کمک را ایجاد کرد. همچنین اعتماد مردم نیز روز به روز به این کمپین بیشتر و فضای مناسبی در استان ایجاد شد.

ایده‌پرداز کمپین فقط هزار تومن بیان کرد: هر روزی که از اجرای کمپین می‌گذشت کمک‌های مردمی بیشتر می‌شد. به طوری که در روز آخر کمپین مبلغ ده میلیون تومان کمک جمع آوری شد. مردم نیز بازخوردهای خوبی نسبت به این کمپین داشتند. یکی از روزهای اجرای کمپین یک خانم پس از پرداخت کمک نقدی خود چند دقیقه ایستاد و توضیحات یکی از دانشجویان در رابطه با وضعیت منطقه زلزله زده را گوش داد و ناگهان کاپشن بچه خود را از تن او درآورد و برای کمک به زلزله زدگان اهدا کرد. بعضی از مردم هم به نام کمپین توجه نمی‌کردند و مبالغ بیشتری کمک می‌کردند. بازاری‌های سطح شهر هم به کمپین کمک‌های قابل توجهی کردند به طور مثال یکی از کفش فروشان هفتاد جفت کفش را اهدا کرد. فرد دیگری ده‌ها متر پلاستیک زخیم کمک کرد. در پایان توسط این کمپین مبلغ پنجاه و نه میلیون و چهارصد و بیست و سه هزار تومن طی هفت شب جمع آوری شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی تصریح کرد: این کمپین مانند یک حلقه اتصال بین دانشجویان و مردم بود. اعتماد مردم به دانشجویان وجود داشت اما مسیری نبود که آنها بتوانند ارتباط برقرار کنند. این اتفاق یک پیام بزرگ برای مسئولین و دانشجویان دیگر بود که مردم به این مقدار به دانشجویان اعتماد دارند.

کریمی عنوان کرد: بنا به اطلاعات موجود، اکنون بیشترین نیاز اسکان و گرمایش برای خانواده هاست. چادر نمی‌تواند پاسخ خوبی برای نیاز اسکان باشد. یک شرکت مهندسی در همین راستا، سازه‌های فوق سبک ضدسرما را به ما پیشنهاد دادند که به صورت یک کانکس پیشرفته است. هزینه‌ی این سازه‌ها به ازای هر متر 700 تا 800 هزار تومان است که برای یک کانکس 25 متری مبلغی بالغ بر 18 میلیون تومان هزینه دارد اما شرکت مهندسی مذکور به ما وعده داده‌اند که این سازه‌های 25 متری را با هزینه 4 میلیون تومان تامین کند. سازه‌ها نیز با کمک خود مردم برپا می‌شوند . همچنین جهت تامین گرمایش مناسب، بخاری برقی و بخاری نفتی برای این عزیزان تهیه خواهیم کرد. 

دانشجوی مکانیک دانشگاه گیلان اعلام کرد: کمک‌های نقدی اولیه‌ای که از دانشجویان جمع‌آوری شده بود به همراه کمک‌های غیرنقدی روزهای اول توسط تیم اعزامی دانشجویان به دست مردم زلزله زده کرمانشاه رسید. محموله دوم کمک‌های ما که انشالله با بررسی اساتید هیئت علمی عمران دانشگاه تهیه خواهند شد توسط دانشجویان به دست مردم خواهد رسید.

کریمی در پایان گفت: متاسفانه چیزی در قانون به عنوان زنجیره دانشجویی و حضور دانشجو وجود نداشت و برای حضور در شهر مجوزهای مختلفی باید اخذ کرد. یک حلقه‌ای باید بین مسئولین استانی و مسئولین شهری و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی باشد که آنها مستقیما به مسئولین مراجعه نکنند و تشکل‌های دانشجویی خیلی راحت‌تر بتوانند با مردم ارتباط بگیرند و این ارتباط خیلی از مشکلات فرهنگی اجتماعی را حل خواهد کرد. تشکل ها سازمان های مردم نهاد دانشجویی هستند که ارتباط آنها با شهر می‌تواند خیلی از مشکلاتی که شاید برای مسئولین پیچیده به نظر برسد به راحتی با حضور مسئولین مشکلات برطرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با حضور محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از روسای واحد‌ها، معاونین و مسئولان حراست در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم و تقدیر از استادان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به سخنام مقام معظم رهبری که می‌فرماید: «تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است»، گفت: شرافت معلم بخاطر علمی است که کسب کرده، با اخلاق ترکیب می‌کند و به دیگران عرضه می‌دارد. روز معلم، روز ارج نهادن به مقام علم و تقدیر از ارزش‌هاست؛ ارزش‌هایی که در وجود معلم تجلی یافته و شاهد آن هستیم.

مجتبی ملکی چوبری با محکوم کردن حمله ددمنشانه پلیس آمریکا به دانشجویان مطالبه‌گر، افزود: شاهد گسترش موج اعتراضات دانشجویی در کشور ایالات متحده آمریکا هستیم و در اقصی نقاط کشور امریکا از تگزاس که مهد جمهوری خواهان است تا کالیفرنیا که به آشیانه دموکرات‌ها معروف است شاهد اعتراضات دانشجویی هستیم و روز به روز این اعتراضات در حال گسترش است و ما این حمله وحشیانه پلیس آمریکا به دانشجویان مطالبه‌گر و آزادیخواه امریکا را محکوم می‌کنیم.

وی تبیین کرد: امروز شاهد راه افتادن موج جدیدی در فضای آموزش عالی کشور ایالات متحده خوب شاهد هستید و این اتفاقات توسط بسیاری از تحلیلگران در سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شد و نامه‌ای که مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به جوانان اروپا و امریکا نوشت بذری بود که کاشته شد و شاهد رویش این بذر در روز‌های اخیر در کشور‌های اروپایی و آمریکا بودیم.

رئیس بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: دستگیری بیش از چند یکصد دانشجو، ورود پلیس به فضای دانشگاه که با هیچ پروتکل دانشگاهی و جهانی همخوانی ندارد، استفاده از گاز‌های اشک‌آور و مواد محترقه به جرم اینکه دانشجویان آزادیخواه ندای آزادی را در آمریکا سر دادند و مبارزه با صهیونیست و امپریالیسم غرب را خواستار هستند، امروز روایتی که دولت‌های غربی از وضعیت دموکراسی در فضای کشور خودشان دارند با آن چیزی که در واقع در دنیا حاکم است، متفاوت است، بنابراین ما در روز‌های آتی و در ماه‌های آینده هم شاهد گسترش این موج اعتراضات خواهیم بود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی، با برشمردن مطالبات دانشجویان آزادیخواه آمریکایی، تأکید کرد: دانشجویان آزادیخواه دو مطالبه را دنبال می‌کنند، نخستین مطالبه خواستار نابودی رژیم صهیونیستی و محاکمه سران صهیونیست که به نسل‌کشی در غزه می‌پردازند و مطالبه دوم قطع رابطه سیاسی اقتصادی و دانشگاهی کشور ایالات متحده با رژیم صهیونیستی است که اکنون با این هجمه از اعتراضات، امروز شاهد شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم هستیم.

ملکی چوبری، خواستار اجرای دقیق بخشنامه حجاب و عفاف دردانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان شد و افزود: ضمن عرض خدا قوت به سربازان مقتدر نیروی انتظامی در اجرای طرح نور در کشور، توجه به مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه بسیار مهم بوده و در دانشگاه نیز توسط مسئولان دانشگاه بار‌ها تأکید بر موضوع رعایت آراستگی و شئون رفتاری شد و اگر ما به مباحث دینی به عنوان یک فرد که اگر هیچ اعتقادی هم نداشته باشیم باید در چارچوب قانون و مقررات، پوشش و عفاف و حجاب را در کشور رعایت کنیم.

در پایان این نشست هریک از روسای واحد‌ها و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • مبلغ یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب برای نمایشگاه کتاب اعلام شد + نحوه ثبت نام
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟