Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@12:48:14 GMT

فتح نامه سردار سرافراز

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۸۴۶۸

فتح نامه سردار سرافراز

روز سه شنبه 30 آبان 96 سردار سرافراز و قهرمان پرافتخار ایران اسلامی قاسم سلیمانی در نامه ای تاریخی و غرور آفرین به رهبر و مقتدای خود مقام معظم رهبری این پرچمدار اسلام ناب در دنیای پر طلاطم و پر فتنه امروز، که در واقع فتح نامه ای درخشان در تقویم حوادث و رخدادهای زمانه است، عباراتی را ثبت کرد که بی تردید در کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت شکل گرفته در برابر استکبار جهانی، از آن به عنوان کلید واژه های فتح و نصرت الهی یاد خواهد شد و در دهه ها و سده های آینده تاریخ، سند عزت و سربلندی دلاور مردان و خدایگان غیرت ، جهاد و شهادت سرزمین تاریخ ساز ایران اسلامی قلمداد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در باره این نامه ( فتح نامه) و موضوع آن گفتنی های زیادی است که باید در فرصت و مجالی کافی و در قالب دهها و بلکه صدها کتاب و مقاله از طرف محققان و تحلیل گران این عرصه بدان پرداخت و در تاریخ ثبت و ضبط کرد، ولی آنچه به اجمال گفتنی است اینکه:

1-در شش سال گذشته آنچه در منطقه غرب آسیا بویژه در دو کشور عراق و سوریه اتفاق افتاد از نظر وسعت و گستردگی عملیاتی و خصوصا به لحاظ عمق و پیچیدگی از حوادث و رخدادهای نادر تاریخی بود که شاید با هیچ حادثه و رخداد تاریخی دیگری قابل قیاس نباشد.ثروت و امکانات عظیم برخی کشورها و حکومت های بظاهر اسلامی نظیر عربستان سعودی،قطر،امارات،ترکیه و .... با طراحی و برنامه ریزی آمریکایی صهیونیستی و هدایت فکری و نرم افزاری این شیاطین بزرگ و کوچک جهان تلاقی پیدا کرد و فتنه ای را رقم زد که خیلی از ملت های مسلمان را در بهت و سرگردانی فرو برد تا جایی که تشخیص جبهه حق از باطل برای برخی از مسلمانان جهان سخت و دشوار گردید و عده کثیری از جوانان مسلمان دهها کشور مختلف اسلامی را به کام گمراهی کشید.

در این حوادث تلخ و دهشتناک که تصاویر غیر قابل باوری از سربریدن ها، زنده زنده سوزاندن ها و شکم پاره کردن های زنان و کودکان در معرض دید جهانیان قرار گرفت و توحش و خون آشامی عده ای جلاد و خونریز بنام مسلمانی و داعیه داری حکومت اسلامی به اوج رسید، چهره دوست داشتنی اسلام در دید غیر مسلمانان شدیدا خدشه دار شد و سیمای نورانی اسلام و مسلمانان واقعی زخم عمیقی برداشت تا اسلام و مسلمانی در منظر و مرآی مردم جهان مساوی با افراط گری و خشونت تلقی شود. این نیت شوم و شیطانی یکی از اهداف اصلی بنیانگذاران و اداره کنندگان گروههای تروریستی چون داعش بوده و هست که کمر به تخریب چهره جذاب و الهام بخش اسلام بسته اند و تلاش می کنند در دنیای به بن بست رسیده کنونی که نه ایده و تفکر لیبرالیسم کذایی پاسخگو و قانع کننده مطالبات و کنجکاوری های ذهنی نسل امروز بشری است و نه پسماندهای به زباله دان تاریخ ریخته شده تفکرات سوسیالیستی و مارکسیستی که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دفن و به خاک سپرده شد، مانع از پیام رسانی انقلاب اسلامی شوند. در فضای فکری و فرهنگی جهان امروزی که انقلاب اسلامی ایران پیام و گفتمان جدیدی با محوریت عدالت ، برابری ، معنویت گرایی و ظلم و استکبار ستیزی عرضه کرد و چشم ها و گوش های خستگان از شعارهای پر زرق و برق ولی پوچ و تهی از حقیقت رایج در دنیا را به خود جلب نمود، اتاق های فکر و اندیشه شیاطین دنیا، بیش از پیش فعال شدند تا برای سد کردن موج پیش رونده پیام انقلاب اسلامی چاره ای بیندیشند. آنچه طی چند سال گذشته در منطقه غرب آسیا اتفاق افتاد حاصل طراحی ها و تصمیم گیری های یک دهه گذشته این اتاق های فکر آمریکایی و صهیونیستی بود که با پیچیدگی زیاد اجرا گردید و شد آنچه چشمان حیرت زده دنیا در شش سال گذشته در عراق و سوریه دید. این صحنه ها چنانچه در فتح نامه سردار بزرگ و فاتح میدان های عملیاتی سوریه و عراق به رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آمده است در واقع نوعی بازسازی فتنه های صدر اسلام بویژه زمان امیر مومنان علی علیه السلام است که اندیشکده ها و نظریه پردازان غربی با مطالعه درتاریخ اسلام به این نتیجه رسیده اند تا از پاشنه آشیل جهان اسلام که همان تفرق مذهبی و اختلافات درونی است بهره برده و مذاهب مختلف اسلامی را در رودررویی و تقابل با هم قرار دهند.

2-از آنجا که فتنه و تهدید جدی شکل گرفته در عراق و سوریه متوجه جمهوری اسلامی ایران هم بود و بلکه حتی هدف اصلی این تهدید،کشور و نظام ما بشمار می آمد، ورود هوشمندانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به این معرکه و هماوردی بزرگ، که با مستشاری و درخواست کمک دولت های عراق و سوریه اتفاق افتاد، برگ های زرین دیگری بر دفتر پرحجم افتخارات سرداران بزرگ و سرافراز ایران اسلامی افزود. این پیروزی از آن جهت اهمیت مضاعف دارد که در واقع پیروزی مستقیم بر خود شیطان بزرگ آمریکا بود نه صرفا غلبه بر چند گروه تروریستی وحشی و سر مست از پول و اسلحه سعودی ها و یانکی های غربی. شاهکار نظامی رزمندگان و مدافعان حرم در سوریه و بسیج مردمی (حشد الشعبی) در عراق با هدایت و فرماندهی میدانی سرداران ایرانی بویژه سردار قاسم سلیمانی انگشت حیرت بر دهان ژنرال های پر یال و کوپال آمریکایی و غربی نهاد و این افسران مغرور و پر ادعا را که مستقیم یا غیر مستقیم در عملیات های نظامی تکفیری های عراق و سوریه حضور داشتند به زانو در آورد. مسلما این پیروزی های درخشان و قهرمانی های بی نظیر رزمندگان و سرداران ایرانی در تاریخ ثبت خواهد شد و نسل های آینده دانش آموز و دانشجو در کتاب های درسی خود این برش های تاریخی غرور آفرین را خواهند خواند. اگر گفته شود که نام و آوازه سردار سلیمانی شهرت برخی از سرداران بزرگ تاریخی در سده ها و هزاره های گذشته را تحت الشعاع خود قرار داده است سخنی اغراق آمیز نیست و تاریخ شاهد این ماجرا خواهد بود. حقیقتا قلم از بیان حق مطلب در بزرگی و عظمت کار این سردار سرافراز ایران اسلامی که الحق سلمان و مالک اشتر زمان است و نیز همرزمانش چون شهید همدانی ها و شهید حججی ها عاجز است و خود تاریخ باید حق مطلب را در این باره ادا نماید.

3-نکته قابل تامل و در خور اهمیت دیگر این است که صحنه لبنان و سوریه و عراق درحوادث سالهای گذشته، عرصه و میدان پیاده سازی راهبرد هوشمندانه و کاربردی حضرت امام راحل(ره) در جریان رهبری و پیشبرد انقلاب اسلامی بود که اساس آن به صحنه آوردن توده های مردمی در مبارزه و مقابله با استبداد و استکبار بود. اگر حزب ا... لبنان پس از دهها سال تجربه جنگ کلاسیک و متکی بر سازمان ارتش دولت های عربی در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی که جز شکست حاصلی نداشت، پیروز میدان جنگ با ارتش مجهز تل آویو شد، به مدد یک نیروی مردمی برخاسته از دل توده ها وگروههای مردمی بود. اگر سوریه و عراق در برابر هجوم مغول وار و وحشیانه گروههایی تروریستی همچون داعش نجات یافت، با تمسک به بسیج مردمی و به صحنه آوردن خود مردم با ایمان و با انگیزه بود. بدون تعارف باید اذعان کرد که اگر بسیج مردمی (حشد الشعبی ) با فتوای مرجعیت در عراق شکل نمی گرفت و اگر با مستشاری سردارانی چون شهید همدانی دولت سوریه کار مقابله با متجاوزان تروریست را به خود مردم واگذار نمی کرد باید هم اکنون شاهد رقص شمشیر اربابان این تروریست ها در دمشق و بغداد می بودیم. همه این افتخار آفرینی ها و دست آوردهای بزرگ مرهون راهی است که آن رهبر داهی و پیامبر گون، پیش روی رزمندگان مبارز و قهرمان ایران و منطقه گشود و خلف حکیم و فرزانه اش مقام معظم رهبری با صلابت و اقتدار هر چه تمامتر این راه را ادامه داد. خوشبختانه امروزه رهبری علی وار سید و مولای همه رزمندگان و مجاهدان استکبار ستیز ایران و جهان اسلام حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای در چنان مرتبه ای از صلابت و اقتدار است که سید حسن نصراله ها و سردار سلیمانی ها که این همه برای جهان اسلام در برابر جبهه کفر و نفاق قهرمانی و افتخار آفرینی کرده اند، خود را شاگرد این رهبر مقتدر و با عظمت که شیطان بزرگ و اذنابش را مستعصل و درمانده کرده است معرفی می کنند.

4-توان و قدرت فرصت سازی از تهدید توسط جمهوری اسلامی ایران اگرچه بارها در چهار دهه گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله در دفاع مقدس 8 ساله به رخ دشمنان این نظام کشیده شده ولی در این تجربه و هماوردی بزرگ هم، ایران اسلامی با رهبری مقتدرانه و خردمندانه خود و با جان فشانی و مجاهدت سرداران و رزمندگان مجاهدش تهدید بزرگ منطقه را به یک فرصت جدید تبدیل کرد و باعث تقویت جبهه مقاومت اسلامی در سرتاسر منطقه غرب آسیا گردید. مقایسه وضعیت امروز منطقه با شش سال پیش حکایت از آن دارد که جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت منطقه در جبهه نبرد با نظام سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا سنگرهای بیشتری را فتح کرده و در شرایط بهتری قرار گرفته است. دست آورد بزرگ و ماندگار حوادث شش سال گذشته غرب آسیا شکل گیری نیروی بسیج مردمی در کل منطقه با الگو گیری از انقلاب اسلامی ایران است که کار قدرت های سلطه گر و مستکبر غربی را بیش از پیش دشوار کرده و پیگیری اهداف شوم جبهه باطل را با موانع سخت بیشتری روبرو کرده است. تشکیل حشد الشعبی درعراق ثمره شیرین و مبارک طوفان حوادثی بود که بر منطقه وارد شد و علی رغم مصیبت ها و تلخ کامی های فراوانی که بر جای گذاشت دولت و ملت عراق را به نتیجه و دست آوردی بی نظیر که همان شکل گیری بسیج مردمی بود رهنمون ساخت. مشابه این روند در عراق، در کشور اسلامی سوریه نیز که در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد اتفاق افتاد و یک نیروی مردمی پخته و آزموده سر برآورد که در تجربه ها و آزمون های آینده و پیش رو نفس هر نیروی متجاوز را به شماره خواهد انداخت و دست اندازی به این سرزمین های اسلامی را پر هزینه خواهدکرد. امروزه این دست آورد عظیم و مولود پر میمنت، علاوه بر لبنان و سوریه و عراق در یمن، این سرزمین اویس قرنی و یاران وفادار علی علیه السلام هم نقش آفرینی می کند و سعودی های متجاوز و مظلوم کش و خائن به امت اسلامی را در باتلاقی بزرگ گرفتار کرده است. این همان شجره طیبه ای است که نهال آن را امام راحل (ره) و بزرگوار ما کاشت و خوشبختانه ریشه های آن امروزه خاک سراسر منطقه را گرفته و در زیر شاخ و برگ پهناور آن، زورگویان و سلطه گران امکان خواب آسوده و راحت پیدا نمی کنند.

5-اما این پایان ماجرا نیست و تقابل جبهه حق و باطل همچنان ادامه خواهد داشت و بدون تردید با بر چیده شدن طومار عمر داعش و امثال آن در عراق و سوریه نظام سلطه و جبهه استکبار، آن گونه که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه سردار سلیمانی متذکر شده اند به شکلی دیگر و در جایی دیگر نقشه های شوم خود را طراحی و پیاده خواهد کرد. بر این اساس هوشیاری و رصد و دیده بانی صحنه های درگیری و تقابل، چه در شکل سخت و چه در حالت نرم همچنان از اولویت برخوردار است وفرزندان خمینی و خامنه ای همچنان باید بیدار و در صحنه باشند تا روزی که علمدار این قافله ظهور کرده و خود پرچم مبارزه و مجاهدت در برابر دیو سیرتان و طاغوت های عالم را بر دوش گیرد.

نویسنده: سیدرضا میرمحمدی

سردار قاسم سلیمانی مقام معظم رهبری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: وضعیت خاورمیانه گفت ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون وضعیت خاورمیانه گفت ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه است. 


متن سخنرانی نماینده ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
  
خانم رئیس، 
وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، 16.7 میلیون نفر، یعنی نزدیک به 70 درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است. 

گزارش سازمان ملل تاکید می‌کند که برای اجرای کامل طرح واکنش بشردوستانه سوریه در مجموع 4.07 میلیارد دلار نیاز است. این مبلغ جهت برآورده‌سازی نیازهای فوری 10.8 میلیون فرد آسیب‌پذیر از میان این 16.7 میلیون نفر، مورد نیاز است.
 
خانم رئیس، 
ارائه کمک‌های فوری بسیار مهم است، با این حال، این یک راه حل پایدار در دراز مدت نیست. تلاش‌ها باید بر بازسازی زیرساخت‌های حیاتی، ایجاد شرایط برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی و پیشبرد روند سیاسی متمرکز شود. متأسفانه ایالات متحده و متحدانش تصمیم گرفته‌اند چشمان خود را بر وضعیت انسانی ببندند و به برنامه سیاسی خود در سوریه ادامه دهند. آن‌ها از تحریم‌ها به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهدافی استفاده می‌کنند که از طریق مجاری نظامی یا دیپلماتیک نتوانسته‌اند به آن دست یابند. 

همچنین، آن‌ها تلاش‌های مذبوحانه‌ای مانند سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه و ممانعت از بازگشت آوارگان انجام دادند. چنین اقدامات غیرقانونی تنها می‌تواند به طولانی‌تر شدن بحران و تشدید رنجی که مردم سوریه متحمل شده‌اند کمک کند.
 
جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه است. تداوم چنین اقدامات غیرانسانی حقوق اولیه بشری مردم سوریه را نقض می‌کند، کل جمعیت سوریه را مجازات می‌کند و وضعیت اسفبار آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را تشدید می‌کند.
 
خانم رئیس، 
جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه به دلیل همکاری با سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی، که تسهیلات ضروری برای امدادرسانی و کمک به مناطق آسیب‌دیده از بحران را فراهم می‌کند، قدردانی می‌کند. هر مکانیسم کمکی باید با هماهنگی نزدیک با دولت سوریه اجرا شود و نهایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را تضمین نماید.
 
خانم رئیس، 
جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حملات تروریستی بزدلانه رژیم اسرائیل در 1 آوریل 2024 علیه اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را به شدت محکوم می‌کند.
 
رژیم اسرائیل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، به‌ویژه ماده 2 (4) منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شد. این نقض فاحش نیز نقض مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی بود. ما همچنین اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچ واکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوم می‌کنیم.
 
خانم رئیس، 
جمهوری اسلامی ایران متعهد به حل این بحران از طریق راه حل سیاسی است. ایران به حمایت از یک فرآیند سیاسی که به‌صورت واقعی تحت رهبری و مالکیت سوریه و با تسهیل سازمان ملل، و همچنین کمک به مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان، قرار دارد ادامه خواهد داد.
 
ما به حمایت خود از تلاش‌های آقای پدرسون، فرستاده ویژه، برای از سرگیری جلسات کمیته قانون اساسی به عنوان مکانیزمی موثر برای پیشبرد روند سیاسی ادامه می‌دهیم. 

احیای تمامیت ارضی سوریه مستلزم تلاش‌های بی‌وقفه برای مبارزه مداوم با تمامی گروه‌های تروریستی است. در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت و کمک می‌کند.
 
با این حال، ضروری است که حفاظت از غیرنظامیان در طول تلاش‌های ضد تروریسم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
جمهوری اسلامی ایران بار دیگر درخواست خود را برای خروج فوری تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هایی از خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تکرار می‌کند. ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه نه تنها حاکمیت و خاک سوریه را نقض می‌کند، بلکه منشأ اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور است و تنها فضا را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند تا موقعیت خود را مستحکم نموده و جنایات بیشتری مرتکب شوند. 

خانم رئیس، 
همراه با شرکای خود در فرایند آستانه، جمهوری اسلامی ایران متعهد به کار در جهت عادی‌سازی شرایط به صورت طولانی‌مدت و پایدار در داخل و اطراف سوریه است. همچنین بسیار مهم است که تمام تلاش ممکن را برای تسهیل بازگشت امن و شرافتمندانه آوارگان سوری به وطن خود و رفع نیازهای بشردوستانه آن‌ها انجام دهیم.
 
در پایان، تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فورا جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف نموده، آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریهرئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفتفرود مشکوک بالگردهای آمریکایی در دیرالزور سوریه

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند