Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی روز یکشنبه در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: دلیل افزایش هزینه های قبور در امامزادگان نیز جلوگیری از دفن اموات در این مکان هاست.
در استان اصفهان بیش از 700 بقعه متبرکه وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همکاری های خوبی بین اداره اوقاف و شهرداری اصفهان انجام شده است خواستار افزایش این همکاری ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام صادقی افزود: به عنوان مثال مسیر رینگ چهارم ترافیک شهر تقریبا موقوفه ( به وسعت 375 هکتار) است و خواستار نامگذاری این مسیر به نام واقف حاج‌ آقا نورالله نجفی اصفهانی هستیم.
وی اضافه کرد: اگر شهرداری اصفهان با همکاری اداره کل اوقاف تابلوهای متحدالشکلی برای مقبره‌های امامزادگان در شهر طراحی و نصب کند، معرفی این بقاع متبرکه بهتر انجام می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیش از 60 درصد بازار بزرگ اصفهان و بازار هنر اصفهان، حدود 50 درصد مغازه‌ های طرح توسعه میدان امام علی در جوار مسجد جامع و هتل عباسی اصفهان جزو موقوفات شهر اصفهان است.
وی پیرامون چگونگی دریافت کرایه از موقوفات گفت: برای مثال در ابتدای شروع به کار من مغازه های بازار هنر ماهیانه 50 هزار ریال کرایه برای وقف پرداخت می کردند که اکنون این مبلغ به 300 هزار تومان افزایش یافته است.
صادقی اضافه کرد: هتل عباسی نیز پیش از این 30 میلیون ریال کرایه پرداخت می کرد اما اکنون این هزینه به 600 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی گفت: 15 هزار موقوفه در استان اصفهان وجود دارد که هشت هزار مورد آن موقوفات منفعتی و هفت هزار مورد نیز مربوط به مسجد و تکایا و حسینیه هاست.

*** امکان تصدی و احراز مناصب عمومی در یک نظام مردمسالار حق همگانی است
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به رد صلاحیت های اخیر، گفت: در یک نظام مردمسالار، امکان تصدی و احراز مناصب عمومی، حقی همگانی است و دسترسی و بهره‌مندی از چنین حقی شئونی از حقوق شهروندی می باشد.
مهدی مقدری افزود: فقط در موارد محدود نسبت به متمردینِ از قانون که مرتکب جرم شده‌اند و به موجب حکم قانونی دادگاهِ صالح، این حق قابل سلب است.
وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ترسیم چارچوب‌های نظام حقوقی ایران در اصول متعدد به این حق اشاره صریح یا ضمنی داشته ( ضمن بند ٨ اصل ٣) فراهم ساختن 'مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش' را از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران برشمرده است.
وی اضافه کرد: بی شک مردمسالاری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بر انگاره دمکراسیِ رای‌ ها، اندیشه‌ها، تنوع و تکثر عقاید در سطوح مختلف سیاسی-اداری استوار است.

** اگر کمک های مردمی به زلزله زدگان نبود، عمق فاجعه بیش از این بود
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان هم در نطق میان دستور خود با اشاره به بازدید شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان از مناطق زلزله زده غرب کشور، گفت: مدیریت در این مناطق بود اما واحد نبود و اگر کمک های مردمی به زلزله زدگان نبود، عمق فاجعه بیش از این بود.
مهدی مزروعی از شهردار اصفهان خواست ر اسرع وقت برنامه عملیاتی در راستای تحقق اهداف سفر انجام شده به مناطق زلزله زده را فراهم کند.
وی اضافه کرد: زلزله و قهر طبیعت با اجازه من و شما گلیمِ آرامش را از زیر پای مردم نمی کشد، بنابراین نقاط حادثه خیز، شرایط بحرانی و امکانات اصفهان نیز باید پیش از وقوع حادثه مورد ارزیابی قرار گیرد.

*** باید حداکثر استفاده را از ثمره درخت به بار نشسته برجام برد
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی گفت: درخت برجام به ثمر رسیده و دستگاه دیپلماسی کشور باید تلاش کند، به رغم میل دشمنان، از میوه این درخت حداکثر بهره برداری انجام شود.
کوروش خسروی اضافه کرد: در اصفهان نیز با سکانداری دیپلماسی به دست فردی لایق باید در این راه گام های موثری برداشت.
وی ادامه داد: شهرداری اصفهان باید هر چه سریع تر یک مدیر لایق و آشنا به بازارهای جهانی و تعاملات اقتصادی بین المللی را در رأس اداره روابط بین الملل شهرداری قرار دهد.
این عضور شورای اسلامی شهر اصفهان سه ویژگی اشراف به اصول حاکم بر روابط خارجی و پروتکل ها، آگاهی کامل به ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و هنری اصفهان و آشنایی و اشراف کامل بر انواع تعاملات اقتصادی و بین المللی را برای این مدیر برشمرد.

*** برنامه آمایش شهر اصفهان با محوریت و همکاری شورا تدوین شود
یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: تدوین سند آمایش شهر اصفهان لازم و ضروری است و این مهم باید انجام شود.
نصیر ملت افزود: با توجه به مشکلات عدیده طرح تفصیلی و برنامه 1400 ضرورت دارد برنامه آمایش شهر اصفهان با محوریت شورا و با همکاری شورا تدوین شود.
وی اضافه کرد: سند آمایش شهر اصفهان باید در راستای تحقق توجه به همکنش شهر اصفهان و شهرهای اطراف آن، تلاش برای تحقق مدیریت هماهنگی شهری در سطح سیاستگذاری، شناسایی چالش ها و فرصت های شهر اصفهان در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و موارد دیگر مبتنی بر داده ها و اطلاعات دقیق، پیش بینی روندهای آینده توسعه شهر و تدوین چشم انداز مورد ارجاع همه ذینفعان از جمله شهروندان برای توسعه شهر تدوین شود.
ت/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در صد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنها در همه عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت پذیری نهاد مردمی هستیم.

وی گفت: همه مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

به گفته وی میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقیمانده دولت و مدیریت شهری دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی در پایان با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ رام قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ شروع حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 6090698

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است