Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:24:19 GMT

مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۲۷۰۳

مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته

اصفهان - ایرنا - برگزاری سمینار همکاری های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها در اصفهان، پرداخت حقوق تعداد زیادی از کارگران کارخانه پلی اکریل پس از ماه ها و تفویض برخی از اختیارات استانی به مدیران شهرستانی از جمله مهمترین رویدادهای هفته گذشته این استان بود.

به گزارش ایرنا، معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اعزام تیم ساماندهی حمایت روانی بازماندگان (سحر) این جمعیت به مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از انتقال سه تَن از مصدومان زلزله غرب کشور برای درمان تکمیلی به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) در اصفهان خبر داد.
دکتر کیانوش جهان پور اعلام کرد: مراحل اولیه درمان این مصدومان در استان کرمانشاه انجام شده و این مصدومان برای درمان تکمیلی تروما به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل شده اند.

* فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) گفت: یک هزار و 700 عنوان برنامه در هفته بسیج بصورت متمرکز ناحیه ای، حوزه ها و پایگاههای بسیج در سطح غرب شهر اصفهان برگزار می شود.
سرهنگ دوم پاسدار محمد رضایی گفت: این برنامه ها با شعار بسیج مظهر مردمسالاری دینی و در راستای خدمت رسانی به عموم مردم برگزار می شود.

* دکتر علی رجالی از پایه گذاران خانه ریاضیات اصفهان، برنده جایزه ترویج علم ایران در سال 96 شد.
پایگاه اینترنتی خانه ریاضیات اصفهان اعلام کرد، علی رجالی به دلیل فعالیت و تلاش در حوزه های دانشگاهی و عمومی برای بسط دانش ریاضی، تعهد به ترویج ریاضیات در مدارس، مشارکت در بنیان‌ گذاری خانه ریاضیات و مشارکت در راه‌اندازی انجمن‌های علمی - آموزشی معلمان در اصفهان موفق به کسب این جایزه شد.

* دومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ آلمان 24 تا 26 آبان سالجاری ( 15 تا 17 نوامبر2017) در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار شد.
این کنفرانس سه جانبه نیز با موضوع نوآوری و خلاقیت در علوم و فرهنگ: نقش ارتباط درون فرهنگی فرانسه، آلمان و ایران در شهر استراسبورگ ایالت آلزاس کشور فرانسه برگزار شد.

* شهردار اصفهان در دیدار استاندار کرمانشاه، آمادگی این کلانشهر برای عهده گرفتن بخشی از بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را اعلام کرد.
قدرت الله نوروزی اضافه کرد: مدیریت شهری اصفهان از توانایی بالایی برای بازسازی مناطق زلزله زده برخوردار است و می تواند در زمینه مهندسی عمران، استانداری کرمانشاه را برای بازسازی مناطق زلزله زده کمک کند.

* استاندار اصفهان گفت: شهید محسن حججی شور و حال دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را زنده کرد و روحیه محور مقاومت در سوریه را ارتقا داد.
محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه در جریان دومین سفر شهرستانی خود و در بدو ورود به شهرستان نجف آباد در دیدار با خانواده شهید حججی افزود: شهید سرافراز محسن حججی با استقامت در برابر دشمنان و شهادت در راه اسلام و نظام، باعث تقویت روحیه رزمندگان اسلام و مدافعان حرم شد.

* فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان از ارسال کمک های مردمی بسیجیان شرق شهر اصفهان به وسیله سه فروند هواپیما و 40 دستگاه کامیون به مناطق زلزله زده خبرداد.
سرهنگ دوم پاسدار علی مقوا ساز افزود : کمک های مردمی برای مناطق زلزله زده در 50 نقطه شهر اصفهان جمع آوری شد.

* شهردار اصفهان برای اولین بار در تاریخ تاسیس شهرداری این کلانشهر، یک زن را به عنوان مدیر یکی از مناطق شهرداری کلانشهر اصفهان منصوب کرد.
قدرت الله نوروزی روز دوشنبه طی حکمی مهین شکرانی را به عنوان مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان منصوب کرد.

* تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش جهان اصفهان با نتیجه 3 بر صفر تیم تراکتورسازی تبریز را شکست داد.
، دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و تراکتور سازی تبریز از ساعت 14 و 45 دقیقه روز دوشنبه در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه نقش ‌جهان برگزار شد.

* استاندار اصفهان گفت: برای حذف بورکراسی به مدیران استان دستور داده ام تا برای حل مشکلات و توسعه شهرستان ها، برخی از اختیارات را به مدیران شهرستان های استان تفویض کنند.
محسن مهر علیزاده در جلسه شورای اداری شهرستان نجف آباد، بورکراسی را مانع اصلی پیشرفت و توسعه اعلام کرد و افزود: ما باید بکوشیم تا مشکلاتی را که ترمز صنعت و توسعه محسوب می شوند، برطرف کنیم و خودمان هم مانع پیشرفت کارها نشویم.

* سمینار همکاری‌های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها در قالب سومین دور گفتگوهایی سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا، روز سه شنبه در تالار آیینه هتل عباسی اصفهان آغاز شد.
سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخنرانان اصلی این سمینار دو روزه بودند.

* رییس دانشکده علوم و استاد زمین شناسی دانشگاه اصفهان گفت: بر اساس مطالعه صورت گرفته 63 گُسل در شعاع یکصد کیلومتری کلانشهر اصفهان شناسایی شده اما احتمال وقوع زمین لرزه بزرگ در این منطقه کم است.
دکتر همایون صفایی در نشست تحلیل و بررسی زلزله اخیر غرب کشور(کرمانشاه) که در دانشکده زمین شناسی دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: در سال 84 مطالعه ای با عنوان شناسایی و بررسی توان لرزه های گُسل های اطراف کلانشهر اصفهان صورت گرفت که بر اساس آن 63 گُسل در شعاع یکصد کیلومتری اصفهان شناسایی و معرفی شد.

* بیست و سومین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری ( اتوکام2017 ) عصر سه شنبه در محل برگزاری نمایشگاه های دائمی استان اصفهان برپا شد.
این نمایشگاه با حضور 100 شرکت کننده از استان های اصفهان، تهران، یزد و خراسان رضوی به مدت پنج روز در چهار سالن نمایشگاهی و در فضایی به مساحت 9 هزار و 500مترمربع برپا شده است.

* جانشین مدیریت بحران شهرستان اصفهان گفت: نبود بانک اطلاعات از امکانات و کمبودهای شهرها و روستاها معضل اصلی مدیریت بحران در این شهرستان است.
سید ابوالفضل موسوی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان افزود: اگر حادثه غیرمترقبه ای در سطح شهرستان اصفهان رخ دهد، به دلیل نبود بانک‌ های اطلاعات ؛اقدام به موقع، ارسال تجهیزات و امداد و نجات بسیار سخت است.

* رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور در گروه سوم (ج) صبح پنجشنبه به میزبانی اصفهان آغاز شد.
در این رقابت ها نمایندگان 13 استان کشور شامل 180 کشتی گیر حضور داشتند.

* مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان ( منطقه 10 کشور ) گفت: همه مطالبات گندمکاران این استان که در قالب خرید تضمینی به این شرکت محصول گندم فروخته اند، طی هفته جاری پرداخت شد.
رضا نیک نداف اعلام کرد: در سال جاری (سال زراعی گذشته) 310 هزار تُن گندم به ارزش 400 میلیارد تومان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور ( اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد ) در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

* استاندار اصفهان روز پنجشنبه در دیدار حبیب‌ الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با تاکید بر تسریع در اجرای طرح های قطار حومه ای شاهین شهر، بهارستان و شهر مجلسی به اصفهان اظهارکرد: با راه اندازی قطار حومه ای بهارستان - اصفهان سفرهای بین شهری کمتر خواهد شد.
محسن مهرعلیزاده در این دیدار، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی و بهره برداری از خط قطار حومه ای اصفهان - بهارستان را ضروری دانست و افزود: حضور بخش خصوصی در طرح های عمرانی علاوه بر تسریع در روند اجرا، هزینه های مالی کمتری را برای دولت دربر خواهد داشت.

* پرداخت حقوق تعداد زیادی از کارگران کارخانه پلی اکریل پس از ماه ها از سر گرفته شد و بخشی از حقوق ماه های مهر و آبان آنها در سالجاری از محل کمک دولت پرداخت شد.
تعداد زیادی از کارگران و کارکنان شرکت پلی اکریل ایران ( اصفهان) و همچنین شرکت دی ام تی ( از زیر مجموعه های شرکت پلی اکریل) پس از ماه ها، حقوق ماهانه خود را در روزهای پایانی آبان امسال دریافت کردند هرچند هنوز حقوق معوقه آنها که از تعدادی از ماه های پارسال باقی مانده، پرداخت نشده است.

* نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آمریکایی ها و دیگران پیش بینی می کردند که کار نابودی و جمع کردن داعش 30 سال بطول بینجامد اما ایران توانست در کمتر از 2 سال آنها را از عراق و سوریه خارج کند.
آیت ‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌ های نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره ) این شهر برگزار شد، افزود: آمریکایی ها می گفتند که به این سادگی نمی توان داعش را از عراق و سوریه خارج کرد زیرا آنها بخش هایی از این 2 کشور از جمله برخی پایگاه ها و منابع نفتی را گرفته بودند اما ایران به کمک سایر نیروها توانست در کمتر از 2 سال آنها را از سوریه و عراق بیرون کند.
گ 7150 / خبرنگار: علی نعمانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد

فرمانداری یزد در اطلاعیه‌ای از خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل اخیر خواسته تا جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن تماس بگیرند.

 در اطلاعیه‌ی فرمانداری یزد آمده.

با توجه به بارندگی‌های اخیر و بروز خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب، شهروندان شهرستان یزد جهت اعزام ارزیاب با شماره ۳۷۲۳۸۷۵۰ داخلی ۱ تماس حاصل بگیرند.
سایر شهرستان‌ها نیز از طریق بنیاد مسکن شهرستان و روستاییان نیز از طریق دهیار روستا جهت حضور تیم ارزیاب پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم