Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، این افزایش شاخص که طی روزهای گذشته شاهد بودیم حباب نیست و می توان با جدیت‌ از جذابیت های سوددهی آن بهره‌مند شد.

عباس ضیایی نیری در گفت وگو با خبرنگار بورس امتداد نیوز درخصوص تقویت شاخص این روزهای بازار سرمایه گفت: مسلما اعتماد سازی در نوع سرمایه‌گذاری و سود دهی مطمئن در برابر نقدینگی‌های سرگردان‌ که پس از اجرایی شدن کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و غیر قابل اعتماد بودن برخی موسسات‌ نوظهور مالی با توهم‌ سوددهی زیاد به سپرده‌گذاران و ساکن بودن بازار مسکن و ریسک پذیری بازار سکه و ارز از دلایلی است که در این چند مدت باقی‌ مانده تا پایان سال شاهد حرکت مثبت و سبز شدن علامتهای بازار سرمایه بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتقال مستقیم نقدینگی از سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه است نیز موجب سنگین شدن وزنه شفافیت در تالار شیشه‌ای شده است  و تا پایان سال با نگاه خوش بینانه به تداوم این روند امیدواریم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی آرتا یاران ایرانیان تصریح کرد: در این رشد شاخص ها  توجه به رشد و افزایش قیمت جهانی مواد اولیه و کامودیتی‌ها حائز اهمیت است،  و سرمایه گذاری‌ها باید به صورت بلند مدت باشد تا نوسانات غیر قابل پیش بینی و البته عادی در سوددهی در کوتاه مدت باعث ترس برای ورود  سرمایه گذاری های جدید نشود

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: البته نکته قابل مهم  دیگر این‌ است که جامعه به این‌ نتیجه رسیده سیل نقدینگی‌های مازاد یا غیر مازاد را از سپرده گذاری به سرمایه گذاری تغییر دهند که همین امر نیز در شتاب گرفتن رشد بورس بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: انجام‌ الزامات و اجرایی شدن مصوبه‌های دولت و منطقی شدن نرخ‌های بهره موجب شده تا چرخ های این بازار شروع به حرکت کند؛  به طوری که در سنوات گذشته غالبا تفاوت غیر منطقی را در میان نرخ تورم و نرخ سود بانکی مشاهده می کردیم که همین تفاوت از دلایل کاهش جذابیت بازار سرمایه در نگاه سرمایه‌گذاران بود.

به باور این کارشناس بازار سرمایه؛ همچنین افزایش نفت با رسیدن به نرخ ۶۴ دلار و افزایش کالاهای صنایع پتروشیمی همچنین فولاد و مس و دیگر فلزات کاربردی نظیر آلومینیوم، سرب، متانول هم در بازار بین‌المللی باعث سودآوری شرکت‌های بورسی شده است، بدین ترتیب می توان امیدوار بود با مدیریت‌ صحیح سیاست خارجه و تمرکز به اجرای صحیح دستور العمل ها و آموزش شفاف در بین سرمایه‌گذاران ظرفیت‌های رشد بیشتری را برای بازار سرمایه بین  ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر تا پایان سال باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به خوبی‌ می توان‌ تاکید کرد  این افزایش شاخص دارای حباب نیست و با جدیت‌ از جذابیت های سوددهی آن بهره‌مند شد، با حمایت‌ بیشتر دولت از اجرای دستورالعمل ها می توان‌ روح تازه‌ای در کالبد این‌ بازار مهم‌ و تاثیر گذار وارد کرد تا  اهرمی برای کل ساختار اقتصاد کشور محسوب شود.

true برچسب ها : بورس بازار سرمایه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت