Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما در حال حاضر با دو جریان انقلابی و غیرانقلابی در سپهر سیاسی کشور مواجه هستیم و بر مبنای مستندات و تجرابی که به دست آمده جریان اصولگرا به مختصات جریان انقلابی نزدیک تر بوده است.

سرویس سیاسی فردا: محمد حسن آصفری گفت: جریان اصولگرایی نیاز به اصلاحات انقلابی دارد و جریان نواصولگرایی می تواند در این راستا گام مثبت و رو به جلو محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسن آصفری نماینده سابق مجلس و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با «فردا» از جریان نواصولگرایی به منزله یک اتفاق خوب برای فضای سیاسی کشور یاد کرد. وی گفت: ما در حال حاضر با دو جریان انقلابی و غیرانقلابی در سپهر سیاسی کشور مواجه هستیم و بر مبنای مستندات و تجرابی که به دست آمده جریان اصولگرا به مختصات جریان انقلابی نزدیک تر بوده است.


آصفری با بیان برخی ضعف های موجود در سیاست ورزی جریان اصولگرایی خاطرنشان کرد: ضعف های جریان اصولگرایی در تعامل با جامعه و پیگیری منویات رهبرمعظم انقلاب و حرکت در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی بسیار کمتر از مختصات عملیاتی شده جریان اصلاح طلبی است. با این وجود باید در اندشه رفع همین ضعف های اندکی باشیم که در جریان اصولگرایی به چشم می خورد.

دبیراول کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم ضمن تاکید بر لزوم اصلاحات انقلابی در جریان اصولگرایی یادآور شد: موضوع جریان نواصولگرایی که اخیرا مطرح شده می تواند در راستای این اصلاحات انقلابی و ناظر به گفتمان انقلاب و منویات رهبری، به عنوان گام هایی مثبت و روبه جلو برای جریان اصولگرایی به حساب آید. اگر جریان نواصولگرایی می تواند طرحی بهتر برای برطرف کردن معیشت مردم و رفع گره ها و معضلات اجتماعی و سیاسی ارائه کند، چرا نباید به آن تاسی کرد و از آن بهره نگرفت؟

آصفری همچنین در بخشهایی از صحبت های خود ریشه شکست اصولگرایان در انتخابات های اخیر را بازی گرفتن از افکار عمومی با اهرم فضای مجازی از سوی اصلاح طلبان دانست و تاکید کرد: همان طور که اشاره شد جریان اصولگرایی در برخی از مختصات خود نیاز به بازنگری دارد، اما نباید فراموش کنیم که پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات های اخیر ریشه در وعده هایی بود که امروز می بینیم یکی پس از دیگری توخالی و پوچ از آب در می آید. برجامی که هیچ تغییر مثبتی در معیشت مردم ایجاد نکرد و به شکست انجامید مصداق بزرگ این ادعاست.

نماینده سابق مردم اراک در مجلس با اشاره به راهبرد مبتنی بر راستی و درستی اصولگرایان در رقابت های انتخاباتی یادآور شد: اگر مکانیزم رقابت را بر اصل و اساس درستی و تحقق وعده ها قرار می دادند، اصلاح طلبان هرگز نمی توانستند گوی سبقت را در کارزارهای انتخاباتی از اصولگرایان بربایند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران، ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی را یکی از وظایف این دفتر برشمرد و افزود: ارتقای بصیرت دینی یعنی شناخت دشمن، از این رو باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی از سپاه با عنوان یک مجموعه نظامی و از همه مهم‌تر مجموعه‌ای عقیدتی و مذهبی یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه، حفاظت از مکتب اسلام و ارتقای بصیرت دینی و انقلابی آحاد جامعه است، از این رو معتقدیم سپاه پاسداران از جان و آبروی خود مایه می‌گذارد تا کشور در عزت و سربلندی بماند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها آماده جان‌فشانی در راستای حفاظت از کیان ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان یک مجموعه نظامی از زمان شکل‌گیری نقش تأثیرگذاری را در عرصه‌های مختلف ایفا کرده و نشان داده است که به معنای واقعی کلمه، مولود انقلاب اسلامی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه پاسداران در انجام وظایف ذاتی و محوله خود، همواره تفکر جهادی را سرلوحه برنامه‌ها و اهداف قرار داده است، خاطرنشان کرد: پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی، تعمیق بصیرت و معرفت دینی، تعمیق بصیرت سیاسی، ترویج اندیشه‌ها و سبک زندگی اسلامی و … از دیگر وظایف این مجموعه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه سپاه مجموعه‌ای است که از دل جامعه برخاسته و همواره در کنار مردم خواهد بود، تصریح کرد: در هفته عقیدتی سیاسی شاهد برگزاری ۴۰۰ برنامه در زنجان خواهیم بود.

کد خبر 6089075

دیگر خبرها

  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند