Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- خانه تاریخی نائل در حالی تخریب شد که رسانه‌ها پیش از آن به میراث فرهنگی اصفهان هشدار داده بودند و حالا مسئولان به دنبال تخریبگران ناشناس بنا هستند. به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمدحسن طالبیان درباره تخریب خانه تاریخی نائل گفت: در حال حاضر کارگاه مرمت برای بازسازی عین‌به‌عین خانه صفوی نائل در حال تجهیز است و پیگیری‌های حقوقی و قضایی از عاملان تخریب این بنای ارزشمند تاریخی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در مرحله نخست بازسازی حصار و تحدید زمین و در مرحله دوم پیگیری پلان و آماده‌سازی عین‌به‌عین خانه بر اساس مستندات موجود صورت گیرد.

وی افزود: از آنجایی که خانه نائل در سال 1354 در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است تمام مستندات در مورد این بنا موجود است که بر اساس همین مستندات طرح بازسازی اجرا می‌شود. همچنین اقدام قضایی درخصوص عامل تخریب خانه نائل انجام شده که پس از بررسی‌های گزارش‌های مستند با عاملان و متخلفان این اقدام برخورد قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تخریب دیوار خانه تاریخی به دست همسایه ها/ خانه نائل قربانی تعریض خودسرانه کوچه

بیشتر بخوانید: مدیرکل میراث اصفهان سرگرم گردشگری زعفران/ همسایه‌ها در حال تخریب بنای ثبت ملی نائل

درخواست اشد مجازات برای تخریبگران این بنا در حالی ارائه شده که پیش از تخریب این بنا احتمال تخریب به مدیران میراث فرهنگی هشدار داده شده بود و این بنا نیز جزوی از اموال سازمان میراث فرهنگی است. همچنین روز گذشته مدیر دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی خانه تاریخی نائل را یکی از گزینه های ثبت جهانی ایران در پرونده خانه های ایران اعلام کرده بود. خانه ای که قدمت آن به پیش از دوره صفوی می رسید.

بیشتر بخوانید: اعزام تیم کارشناسی برای بررسی تخریب خانه نائل/ میراث اصفهان شهرداری را متهم کرد

بیشتر بخوانید: عاملان تخریب خانه نائل باید بنا را عین‌‌به‌عین بازسازی کنند/ این بنا نباید متروکه می‌شد

خانه تاریخی نائل یکی از بناهای ارزشمند دوره صفوی در استان اصفهان است که در سال 1354 در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است. با این حال ادعا می شود این بنای تاریخی به علت تعریض مسیر تخریب شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده داروخانه دامپزشکی برای عرضه دارو‌های دامی تاریخ گذشته به میزان ۸۴ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان اشنویه رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.
نجف زاده گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه گزارش تخلف در بازرسی از دارو خانه دامپزشکی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه