Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان- تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ناکام و قربانی اشتباهات فدراسیون شدند اما هیچ مسئولی به دلیل این ناکامی عذرخواهی نکرد.

امتداد نیوز، گروه استان‌ها- محمد صالحی: دهمین دوره مسابقات کبدی مردان قهرمانی آسیا و پنجمین دوره مسابقات کبدی زنان قهرمانی آسیا از سوم تا پنجم آذرماه به میزبانی ایران در گرگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان ایران که عنوان نایب‌قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را یدک می‌کشیدند به دنبال این بودند تا با استفاده از شرایط میزبانی به سلطه هندوستان بر کبدی آسیا و جهان پایان دهند و در خاک ایران قهرمان شوند.

فدراسیون کبدی هم حدود دو سال قبل «کیوال چاند سوتار» را به‌عنوان سرمربی تیم ملی مردان و حدود یک سال قبل «شایلا جین» را به‌عنوان سرمربی تیم ملی زنان انتخاب کرد تا هندوستانی‌ها جایگزین سرمربیان ایرانی تیم‌های ملی کبدی شوند.

فدراسیونی که به هدفش نرسید

هدف فدراسیون کبدی از گرفتن میزبانی مسابقات کبدی قهرمانی آسیا، فرصت رویارویی با تیم هندوستان قهرمان بلامنازع جهان و کسب تجربه برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بود به‌طوری‌که رئیس فدراسیون کبدی پیش از مسابقات در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود «تیم هندوستان حاضر به برگزاری بازی دوستانه با ایران نیست و می‌خواستیم با برگزاری این مسابقات در ایران فرصتی برای بازی با هندوستان ایجاد کنیم.»

مقصودلو عنوان کرده بود «اگر در گرگان نتوانیم با شکست هندوستان قهرمان شویم دیگر توانایی کسب عنوان قهرمانی را نخواهیم داشت زیرا این مسابقات خیلی برای ما مهم است و اگر از سرمربیان هندوستانی تیم‌های ملی ناراضی باشیم با آن‌ها قطع همکاری می‌کنیم.»

اما با شروع مسابقات استقبال بی نظیر تماشاگران در گرگان و حمایت آنها از تیم‌های ملی کبدی موجب غافلگیری همگان شد تا بهترین فرصت برای قهرمانی ایران در حضور هندوستان فراهم شود. در نهایت حتی میزبانی ایران هم نتوانست فدراسیون کبدی را به هدفش که رویارویی با هندوستان و قهرمانی آسیا بود برساندایرانی‌ها در هر دو بخش مردان و زنان با اقتدار و پیروزی بر تمام رقبا به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند تا امیدها برای قهرمانی بیشتر شود.

تیم ملی کبدی زنان در مرحله نیمه‌نهایی حریف کره جنوبی شد و این در حالی بود که بازیکنان تیم ملی در فکر رویارویی با هندوستان در فینال بودند و برد مقابل کره جنوبی را قطعی می‌دانستند، اما شکست مقابل کره جنوبی موجب شد تا ایران از راه‌یابی به فینال باز بماند و با کسب مقام سوم مشترک ناکام رقابت‌ها لقب بگیرد.

تیم ملی کبدی مردان هم در مرحله نیمه‌نهایی حریف پاکستان شد و در یک دیدار پراشتباه نتیجه را واگذار کرد تا به‌عنوان سوم مشترک بسنده کند و کبدی ایران در بخش مردان هم ناکام رقابت‌ها باشد.

در نهایت حتی میزبانی ایران هم نتوانست فدراسیون کبدی ایران را به هدفش که رویارویی با هندوستان و قهرمانی آسیا بود برساند.

وقتی تمام تقصیرها گردن مربیان هندوستانی می‌افتد

اما رئیس فدراسیون کبدی ایران پس‌ازاین ناکامی هر دو سرمربی هندوستانی تیم ملی را اخراج کرد و این تصمیم به معنای پی بردن فدراسیون کبدی به اشتباهش در انتخاب این دو سرمربی برای تیم ملی بوده است.

تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون با سرمربیان ایرانی موفق به کسب مدال نقره در جدالی نزدیک با هندوستان شدند و شاید استفاده از سرمربیان ایرانی می‌توانست نتایج به‌مراتب بهتری برای تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به همراه داشته باشد.

بسیاری از بازیکنان تیم‌های ملی هم حین برگزاری مسابقات و پس‌ازآن عنوان کردند که با سرمربیان ایرانی راحت‌تر هستند و رئیس فدراسیون پس‌ازاین ناکامی مجدداً خبر از به‌کارگیری سرمربیان وطنی در رأس کادر فنی تیم‌های ملی داده است.

پر واضح است که اخراج سرمربیان هندوستانی تیم ملی توسط رئیس فدراسیون برای این بوده که توپ را به زمین کادر فنی بیندازد و تقصیرات را از سر خود رفع کند، زیرا فدراسیون کبدی اقدام به انتخاب سرمربیان هندوستانی برای تیم ملی کرده و آن‌ها را به‌جای سرمربیان ایرانی آورده است.

جدا از اینکه عادت به استعفای هیچ مسئولی پس از ناکامی نداریم، رئیس فدراسیون کبدی حتی بابت کسب این نتیجه ضعیف از مردم عذرخواهی نکرد و تقصیرها را بر گردن نگرفت تا با اعلام اخراج سرمربیان هندوستانی تیم‌های ملی همه‌چیز را گردن آن‌ها بیاندازد.

انتخاب مجدد مقصودلو به عنوان رئیس فدراسیون کبدی به خطر افتاد

اما یقینا ناکامی مطلق تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در خاک ایران دلایل بیشتری دارد. از مدت‌ها قبل فدراسیون کبدی و اعضای تیم ملی از رویارویی با هندوستان در فینال و قهرمانی صحبت می‌کردند و این بدین معنا بود که تمام تمرکزشان در طول مسابقات روی هندوستان بود و کسی به رقبای دیگر فکر نمی‌کرد.

از مدت‌ها قبل فدراسیون کبدی و اعضای تیم ملی از رویارویی با هندوستان در فینال و قهرمانی صحبت می‌کردند و این بدین معنا بود که تمام تمرکزشان در طول مسابقات روی هندوستان بود و کسی به رقبای دیگر فکر نمی‌کرد

انتخاب سرمربی هندوستانی برای تیم‌های ملی کبدی در راستای پیشرفت و کسب نتایج بهتر برای کبدی ایران انجام شد اما این دو سرمربی با چه کارنامه‌ای هدایت تیم‌های ملی مردان و زنان ایران را دست گرفتند؟

سرمربی تیم ملی کبدی مردان هندوستان در حاشیه مسابقات به خبرنگاران گفته بود که «سوتار اگر در هندوستان بود نمی‌توانست سرمربی هیچ کدام از تیم‌های لیگ ستارگان این کشور شود.»

سرمربی هندوستانی تیم ملی کبدی زنان ایران هم وضعیت بهتری از سوتار نداشت و به گفته اعظم مقصودلو سرمربی پیشین و مدیرفنی حال حاضر تیم ملی، «شایلا جین» اجازه دخالت به وی را نمی‌داد و به نوعی زیر بار مشورت‌ها نمی‌رفت.

از سوی دیگر انتخابات فدراسیون کبدی امسال برگزار می‌شود و میزبانی ایران در آستانه این انتخابات این شائبه را ایجاد کرده که در اختیار گرفتن میزبانی توسط فدراسیون ایران جنبه تبلیغاتی برای محمدرضا مقصودلو  دارد در حالی که وی پیش از مسابقات این موضوع را تکذیب کرد و گفت که این میزبانی هیچ ارتباطی به برگزاری انتخابات فدراسیون ندارد و ما باید طبق برنامه پیش می‌رفتیم.

حال با کسب این نتایج ضعیف ریاست مجدد محمدرضا مقصودلو بر فدراسیون کبدی بیش از همیشه به خطر افتاده و شاید پس از سال‌ها شاهد حضور شخصی به غیر از وی بر کرسی ریاست این فدراسیون باشیم.

این شکست درس عبرتی برای کبدی ایران باشد

امیدواریم این نتیجه ضعیف تلنگری برای مسئولان فدراسیون و حتی بازیکنان تیم ملی باشد که هیچ‌گاه خود را از پیش قهرمان و فینالیست ندانند، زیرا کمتر از یک سال دیگر بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در پیش داریم و با توجه به کسب مدال نقره توسط هر دو تیم ملی کبدی مردان و زنان در دوره گذشته، فقط مدال طلای جاکارتا می‌تواند این ناکامی را جبران کند.

این ناکامی باید درس عبرتی برای کبدی ایران باشد که تمام رقبا را جدی بگیرند، اکنون پاکستان در بخش مردان از ایران پیشی گرفته و کره جنوبی در بخش زنان ایران را کنار زده است و دیگر نمی‌توانیم بگوییم ایران پس از هندوستان، دومین قدرت کبدی آسیا و جهان است.

تماشاگران برنده واقعی بودند

اما در کنار ناکامی تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان ایران باید تماشاگران را برنده واقعی مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان دانست.

شاید کسی فکرش را نمی‌کرد سالن امام خمینی (ره) گرگان برای مسابقات کبدی جای سوزن انداختن هم نداشته باشد، اتفاقی که چند سالی است حتی برای مسابقات لیگ برتر بسکتبال هم در سالن امام خمینی(ره) گرگان رخ نداده است و باید به این تماشاگران خدا قوت گفت.

ایرانی‌ها در تمام دیدارها از تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان حمایت کردند و حتی با وجود شکست در دیدار نیمه‌نهایی از تشویق تیم‌شان دست نکشیدند.

احترام به سایر تیم‌ها هم از دیگر نکات مثبتی بود که تماشاگران در این مسابقات از یاد نبردند و امیدواریم این نکات مثبت را در تمامی رقابت‌ها شاهد باشیم.

true برچسب ها : تیم ملی کبدی تیم ملی کبدی بانوان ایران فدراسیون کبدی محمدرضا مقصودلو مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق در پاسخ به سوال امیر عضد درباره خواننده مورد علاقه‌اش گفت: من شجریان را خیلی می‌پسندم. چون او یک استثناست. ولی، چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. 

این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز عضد گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. 

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که خاطره‌ای از معجزات قرآن در زندگی دارید؟ گفت: ترکش زمان جنگ خیلی به من خدمت کرد. من در سال ۱۳۷۰ در مسابقات قرآن جانبازان شرکت کردم و رتبه اول شدم. از همان طریق در مسابقات کشوری شرکت کردم و بعد به مالزی رفتم. خلاصه مسیر ورودم به مسابقات جهانی را ترکش برایم باز کرد. در مدینه بودم، که آقای محمد عباسی یکی از قاریان قرآن گفت که مسجدالنبی برویم و چند رکعت نماز بخوانیم، تا حالمان خوب شود.

داور برنامه «محفل» تعریف کرد که آن زمان آقای عباسی گفت که به من حس روضه دست داده است. بلد هستی روضه بخوانی؟ من هم درِ گوش ایشان شروع به خواندن کردم. او گریه کرد و گفت که ان‌شاء‌الله مزد روضه‌ات را حضرت زهرا (س) بدهد. گفتم یا فاطمه زهرا (س) یکی از آرزوهایم این است که امسال در مسابقات قرآنِ مالزی اول شوم.

این قاری قرآن ادامه داد: ما در استان تهران در مسابقات قرآن اوت شدیم. منی که می‌خواستم در مسابقات جهانی اول شوم، یک آیه‌ای در تهران به من افتاد، که بلند بود و بخاطر ترکش در سینه‌ام نمی‌توانستم بخوانم. به همین دلیل، کوتاه کوتاه خواندم و ۷ نمره از دست دادم. از آنجایی که در مسابقات قرآن جانبازان اول شده بودم، گفتند نباید در مسابقات استانی شرکت می‌کردی و باید مستقیم به مسابقات کشوری می‌رفتی. در مسابقات کشوری شرکت کردم و موانع پیش‌رویم زیاد بود، که قابل گفتن نیست. آنها می‌خواستند به ناحق فرد دیگری را جای من بفرستند.

وی در پاسخ به سوال عضد که در مسابقات قرآن هم پارتی‌بازی هست؟ توضیح داد: بله، تا دلتان بخواهد. البته الان پارتی‌بازی کم شده است. اما آن زمان بیخودی می‌خواستند فرد دیگری را جای من بفرستند، که بین دو نفر دعوا شد و از لجِ همدیگر مرا به مسابقات مالزی فرستادند. البته حضرت زهرا (س) دعای مرا پذیرفته بود، که فیل هم نمی‌توانست دعای مرا تغییر دهد، چه برسد به آن دو نفر. یک ماه قبل از رفتنم یکی از اساتید به من گفت حاج احمد شما از آیه ۲۳ سوره اسراء به اندازه ۱۲ دقیقه طبق استاندارد مسابقات جهانی تلاوت کن. 

داور برنامه «محفل» ادامه داد: من هم آیات را آهنگسازی کردم. وقتی مالزی رفتم، خطاب به حضرت زهرا (س) گفتم، یا حضرت زهرا یک آیه خوش دست برایم انتخاب کن. از بین شش هزار و خورده‌ای آیات قرآن، آیه ۲۳ سوره اسراء به من افتاد؛ آیه‌ای که حدود یک ماه قبل خودم برای خواندنش آماده کرده بودم. آیا این معجزه نیست؟ 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که قاریان قرآن باید تغذیه‌شان ملاحظات داشته باشند؟ گفت: حتماً. امثال چای، قهوه و آب یخ را نباید بخورند. آرزویم خوردن یخ در بهشت است، که نمی‌توانم بخورم. دو سه بار یخ در بهشت خوردم، اما تا دو سه ماه اثرش روی صدایم بود. غذا‌هایی هم که منجر به رفلاکس معده می‌شود، نباید خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را مرتکب شویم
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم