Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور ۱۰۰۸ منتخب از میان اساتید و دانشجویان در ۹ بخش و ۴۳ رشته طی بازه زمانی ۶ تا ۸ آذرماه به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا فراهانی،  معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور ۱۰۰۸ منتخب از میان اساتید و دانشجویان در ۹ بخش و ۴۳ رشته طی بازه زمانی ۶ تا ۸ آذرماه به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این جشنواره در بخش آوایی، هدف ما کشف صداهای زیبا و تلفیق الحان موسیقایی با الفاظ قرآن نیست و همچنین در بخش هنری نیز هدف تولید تابلوهایی با مضامین و آیات الهی نیست، بلکه هدف غایی باز کردن دریچه‌ای به سوی معارف و مضامین بلند قرآن بر روی مخاطب و افزایش معرفت نسبت به قرآن، انس با قرآن و تجلی آن در رفتار و منش ما است.

معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه حوزه جشنواره قرآن، فراتر از حوزه‌های هنری است تصریح کرد: در این جشنواره به دنبال تأثیرگذاری بیشتر قرآن بر مخاطبان هستیم.

فراهانی ادامه داد: در فعالیت‌های قرآنی دانشگاهی نیز شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها نظارت دارد که دبیرخانه آن در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مستقر است. این شورا، سیاست‌گذاری جشنواره قرآن و عترت را برعهده دارد که براساس آن سیاست‌گذاری‌های رشته‌های مختلف و بخش‌های مختلف جشنواره برنامه‌ریزی می‌شود. همچنین هرساله میزبان جشنواره برای سال آینده، طی برپایی جشنواره اعلام خواهد شد.

فراهانی افزود: سال گذشته، دانشگاه فرهنگیان، میزبان سی ویکمین دوره جشنواره بوده و امسال وزارت بهداشت، میزبانی سی‌و‌دومین جشنواره را عهده‌دار شد.

معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این جشنواره در ابتدا در سطح دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های وزارت بهداشت، وزارت علوم، پیام نور، علمی ـ کاربردی، علوم و معارف قرآن برگزار شد که منتخبان آن به جشنواره ملی راه یافتند.

 

وی با تاکید بر اینکه هزار و هشت نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها به سی‌ودومین جشنواره قرآن و عترت راه یافتند، تاکید کرد: این جشنواره تا امسال برای دانشجویان بوده است و امسال نیز برای نخستین بار در دانشگاه‌ها، رقابت‌ها برای اساتید در نظر گرفته شد که منتخبان مرحله مقدماتی و دانشگاهی به مرحله نهایی و ملی راه پیدا کردند.

فراهانی با اشاره به اینکه اساتید در مرحله نهایی و ملی در سه بخش و ۱۰ رشته با هم به رقابت می‌پردازند اظهار کرد: ۹۵ نفر از اساتید منتخب به رقابت مرحله نهایی راه پیدا کردند که آنها در بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ ۵ و ۱۵ جز و کل و بخش معارف و سیره معصومین(ع) شامل مفاهیم، نهج‌البلاغه، آشنایی با تفسیر، بخش پژوهشی شامل مقاله‌نویسی‌، تألیف کتاب و بررسی و نقد کتاب در حوزه قرآنی با هم به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین در بخش دانشجویی ۹۱۳ نفر در شش بخش و ۳۳ رشته شامل بخش آوایی، قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ اجزا ۵، ۱۰، ۲۰ جز و کل و نغمات آئینی(اذان، تواشیح، دعا و مناجات‌خوانی)، بخش معارف و سیره معصومین شامل آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، حفظ موضوعی قرآن، ترجمه و تفسیر قرآن، احکام، و پرسمان قرآنی و .... بخش پژوهشی شامل بررسی و نقد کتاب و مقاله‌نویسی و ...، بخش فناوری شامل تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن و کانال‌ها و سایت‌ها و ...، بخش ادبی شامل شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی، بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه و منبت‌کاری، معرق‌کاری، و طراحی پوستر و ... با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: از مجموعه هزار و هشت شرکت‌کننده ۵۵۰ نفر آقایان و ۴۵۸ نفر بانوان بودند.

فراهانی تاکید کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان در بخش معارفی با ۲۲۸ هزار و ۷۵ نفر، بخش آوایی با ۵۷ هزار و ۴۳۵ نفر، بخش هنری با ۲۶ هزار و ۲۳ نفر، بخش پژوهشی با ۹ هزار و ۱۱۷ نفر، بخش ادبی با هشت هزار و ۱۷۹ نفر و بخش فناوری با چهار هزار و ۱۶۸ نفر بودند.

فراهانی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره قرآن و عترت در بخش افتتاحیه و اختتامیه به نوعی ویژه عمل کرده‌ایم به گونه‌ای که در افتتاحیه از کارگردان شهیر کشورمان سیدداود میرباقری به دلیل خلق آثار دینی قرآنی به تجلیل به عمل می‌آید و همچنین حاضرین در آئین افتتاحیه شاهد تئاتر قرآنی با عنوان فرات خون خواهند بود و همچنین از برگزیدگان بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره در بخش‌های هنری، ادبی و فناوری و ... که میان آثار آنها داوری شده است، تجلیل به عمل می‌آید.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • قرآن همه چیز ماست