Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > کردستان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حل مشکلات و معضلات بخش فرهنگ و هنر استان کردستان یکی از اولویت‌های ماست و دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به این مهم خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به همراه روسای ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان ها و جمعی از هنرمندان استان کردستان با وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین دیدار کردستان را نماد فرهنگی کشور در مرزهای غربی ایران اسلامی دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتصاب مدیر جوان و بومی بر مسئولیت مضاعف برای پاسخگویی به نیاز و خواسته فرهنگی استان تاکید و بی شک تعهد ما را به مردم این دیار بیشتر کرده است.

سید عباس صالحی با اشاره به دوبار حضور در این استان فرهنگی در زمان مسئولیت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دو شهر سقز و بانه با دو جشنواره موثر هنری و فرهنگی شامل «تئاتر کردی» و «داستان بانه» به خوبی نمایشی از اقتدار فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی نشان می دهند.

وی با تاکید بر ضرورت کیفیت بخشی به امور فرهنگی، هنری کردستان بیان کرد: دولت دوازدهم اهتمام ویژه ای بر حل مسائل و مشکلات معیشتی و صنفی جامعه فرهنگ و هنر دارد و مشکلات موجود صرفا مختص به استان کردستان و شهرستان های این استان نبوده و نیست.

وی ادامه داد: کل کشور با چنین مسائل عمومی مواجه است و باید هم ما و هم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل این مسائل کلان همت ویژه ای داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور وعده داد با درخواست مکتوب نماینده و دبیران جشنواره های تئاتر کردی سقز و داستان بانه، از رویدادهای مذکور به صورت ویژه حمایت مالی کند.

در این دیدار از سوی دبیرخانه یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه، مجموعه آثار ۱۰ دوره این رویداد فرهنگی در قالب هشت جلد کتاب توسط صدیق کریم پور دبیر اجرایی این جشنواره به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

علیرضا اسماعیلی دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز نیز با اهدای لوح تقدیر، یکی از تندیس های این دوره از جشنواره را به رسم یادبود به دکتر سید عباس صالحی اهدا کرد.

46

کلید واژه‌ها : استان کردستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی پیش از ظهر جمعه در اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر که در مجتمع امیرنظام گروسی برگزار شد، اظهار کرد: مردم قدرشناس کردستان در طول تاریخ نشان دادند احترام خاصی برای مشاهیر خود قائل هستند و این مشاهیر تاریخ این دیار و مرز و بوم هستند.

وی افزود: تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی مغتنم برای اعتلای فرهنگی آن منطقه است و آشنایی با مشاهیر سهم ویژه ای در هویت بخشی جامعه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: امروز در مواجهه با فرهنگ جامعه سازی و هویت قومی و ملی اهمیت ویژه‌ای دارد و این مشاهیر ارتباط ویژه ای با هویت یک ملت دارد.

وی بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و ملی اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری و بزرگ‌داشت برای مشاهیر و کسانی که بخشی از تاریخ و فرهنگ این جامعه هستند نشان از درک و فهم و اخلاق زیبایی است که اسلام به ما آموخته است.

حفظ دستاوردهای بزرگان ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ابراز کرد: افراد بزرگی همچون امیر نظام گروسی همچون ستارگانی هستند که بر تارک این سرزمین می‌درخشند و حفظ دستاوردهای این بزرگان ضروری است.

وی اعلام کرد: حفظ و صیانت از این دستاوردها ضروری است و آثار این بزرگان باید در اختیار نسل‌های آینده قرار بگیرد.

دریایی کردستان را یک استان فرهنگی دانست و عنوان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب استان کردستان یک استان فرهنگی است و این به جهت غنای فرهنگی این منطقه و توانمندی بزرگان این سرزمین است.

وی به شخصیت امیر نظام اشاره کرد و بیان کرد: امیر نظام گروسی از شخصیت‌های بزرگی بودند که از سن ۷ سالگی به دلیل بلوغ و نبوغی که داشت علوم زیادی را کسب کرد.

امیر نظام گروسی ادیب و خطیب هنرمندی بوده است

وی ابراز کرد: کسی که علاوه بر شخصیت سیاسی و نظامی یک ادیب و خطیب و یک هنرمند بزرگ بوده و نام ایشان همواره در تاریخ ایران اسلامی می‌درخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: امیرنظام گروسی از بزرگ مردانی است که به درستکاری معروف بوده و مورد توجه مقام اول مملکت و مردم بوده و این یک لطف الهی است که یک فرد بتواند مورد توجه همگان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: امیر نظام مدتی در غرب زندگی کرد اما هرگز مجذوب زرق و برق آن نشد و این نشان از اصالت این فرد دارد و این بزرگ مرد آثار ادبی فراوانی داشته است.

دریایی تاکید کرد: اقدامات مهمی که امیر نظام گروسی برای ایران اسلامی انجام داده است و خدماتی که برای این مرز و بوم داشته نشان از شخصیت بالای این مرد دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نگاه ما به قضیه فرهنگ و هنر کاریکاتوری نیست که یک بخش را برجسته و یک بخش را کمرنگ جلوه دهیم بلکه یک نگاه متواضع داریم.

وی اعلام کرد: سال گذشته برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری در سطح استان برگزار شد و سعی داریم تا این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

دریایی خاطر نشان کرد: تلاش داریم تا برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت معرفی مشاهیر استان کردستان برگزار شود و در همین راستا جشنواره بزرگ است مستوره اردلان نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 6095614

دیگر خبرها

  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور