Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@23:30:51 GMT

توصیه یک فعال سیاسی اصلاح طلب به دولت

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۱۴۶۹

توصیه یک فعال سیاسی اصلاح طلب به دولت

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بهبود وضعیت معشیت مردم و امور کسب و کار موضوعی است که هر دو جناح سیاسی کشورنسبت به آن حساس هستند.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بهبود وضعیت معشیت مردم و امور کسب و کار موضوعی است که هر دو جناح سیاسی کشورنسبت به آن حساس هستند.

عبدالله ناصری در ارتباط با عملکرد صد روز نخست فعالیت دولت دوازدهم اظهار کرد: هنوز جز در مورد نحوه انتخاب استانداران و شکل گیری کابینه دوازدهم خیلی نمی‌شود ارزیابی جدی از عملکرد دولت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیس جمهور در این سه ماه بیش‌تر به امور اجرایی و سامان دادن به سیستم‌ها مشغول بوده؛ بنابراین هنوز برای ارزیابی دستاورد‌های دولت زود است.

وی ادامه داد: باید منتظر باشیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد؛ اما تا اینجا می‌دانیم که بر اساس نظر بدنه اجتماعی حامی روحانی، دولت ایشان متناسب با بخشی از شعار‌های داده شده عمل نکردند. این نظر در جامعه مدنی که پایگاه رای ایشان بودند وجود دارد.

ناصری تصریح کرد: قضاوت این بخش از حامیان روحانی این است که دولت روحانی مجموعا عملکرد خیلی مثبت‌تری نسبت به دور اول ریاست‌جمهوری‌اش ندارد. این در حالی است که رای چشم‌گیر ایشان در این دور از انتخابات، انتظاراتی را برای حامیانش ایجاد کرده که در مرحله اول کار دولت که به انتصابات و جابه جایی‌ها مربوط می‌شود، این انتظارات پاسخ داده نشد.

وی افزود: انتصابات دولت بعضا نتوانست رضایت مطلوب را بین مردم ایجاد کند؛ اما امیدواریم که این وضع موجود تغییر کند چرا که ایشان نسبت به دور پیش چه به لحاظ مسائل ملی و چه به لحاظ شرایط منطقه، شرایط بسیار سخت‌تری خواهد داشت. امیدواریم آقای روحانی با کارنامه درخشان تری نسبت به دوره اول دوران ریاست‌جمهوریشان را به اتمام برسانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطر نشان کرد: در عمر جمهوری اسلامی چند زلزله مهم را پشت سر گذاشتیم. زلزله کرمانشگاه یکی از مهم‌ترین پیام‌ها را از طرف جامعه مدنی به حاکمیت داد؛ که ما گلایه داریم و نسبت به امور اینچنینی دلنگران هستیم. این گلایه فارغ از حضور رئیس جمهور منتخب یا غیر منتخب بوده است. من این مثال را زدم تا بگویم بحث همراه سازی جامعه مدنی و عموم مردم با کل حاکمیت و نه قوه مجریه مهم است و همراهیشان به سیاست‌های دولت بستگی دارد.

ناصری افزود: من به عنوان یک کنشگر خیلی تصویر روشنی از برنامه‌های دولت در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی به ویژه اقتصادی نمی‌بینم. تصویری از برنامه چهار سال آینده دولت ارائه نشده است. دولت تا حدودی در حوزه سیاسی با انتخاب مجدد وزیر کشور و استاندارانش برنامه سیاسی‌اش را مشخص کرد. از آنجایی که بهبود معشیت مردم و رفع مشکلات اقتصادی کشور موضوعی است که هر دو جناح سیاسی به دنبالش هستند و با توجه به آنکه امروز دولت را با مجلس هماهنگ می‌بینیم؛ زمان خوبی است که دولت برای برنامه ریزی سه سال و اندی آینده‌اش به آن توجه کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم