Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم در تمام حوزه ها فعال بوده است، اما معتقدم دولت دوازدهم در مدت 100 روز نخست از آغاز دولت در سیاست خارجی موفق ترعمل کرده است.

طیبه سیاوشی عنایتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص عملکرد صد روز نخست دولت دوازدهم گفت: علیرغم اینکه ایران در یک منطقه متلاطم قرار دارد دولت دکتر روحانی با تدبیر و درایت توانست حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی را در مدت صد روز نخست از آغاز دولت دوازدهم به خوبی مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به بحران های مختلف منطقه پیرامون ایران به ویژه در غرب آسیا، عملکرد دولت درعرصه دیپلماسی را قابل قبول دانست و افزود: دستگاه دیپلماسی در این یکصد روز توانست با سیاست های درست و اصولی به شکلی عمل کند که با مشکلات مضاعفی در صحنه سیاست خارجی در منطقه و جهان مواجه نشویم.
وی با بیان این که نسبت به سیاست های داخلی ازعرصه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقدهایی هم به دولت می شود، ابراز امیدواری کرد که دولت نه تنها در تمام طول دوران چهار سال آینده، بلکه در تمام بازه های صد روزه های پیش روی خود به سیاست داخلی و به ویژه بر مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز متمرکز شده و مشکلات این حوزه ها را نیز به سرعت حل و دستاوردهای قابل قبولی ارائه کند.
سیاوشی عنایتی با اشاره به سیاست های فرهنگی دولت گفت: با توجه به برنامه های ارائه شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتظار داریم دولت با اجرای سیاست ها وبرنامه های مصوب قانون برنامه ششم در این حوزه ها رونق بیشتری ایجاد کند تا فعالان عرصه فرهنگی، نشرو مطبوعات در موضع انفعال قرار نگیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بحران در حوزه نشر و فرهنگ عمومی کتابخوانی اشاره کرد و گفت: معتقدم حوزه کتاب و کتابخوانی باید فعال تر شود و دستگاه فرهنگی دولت نیز باید تدابیری بیاندیشند که فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان رونق پیدا کند.
این نماینده مجلس به سیاست های فرهنگی دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: دولت دوازدهم در تداوم این سیاست ها باید گام های محکم تر و اصولی تر در حوزه فرهنگ را به سرعت بردارد.
سیاوشی در مجلس کاهش سیاست های ممیزی دولت یازدهم در حوزه کتاب، نمایشنامه نویسی و فیلم را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امیدوارم دولت دوازدهم با تداوم این سیاست ها، فضای آزادتری برای هنرمندان ایجاد کرده تا آنها با فرصت های بیشتری بتوانند فعالیت کنند.
وی با اشاره به کنترل تورم اقتصادی در دولت یازدهم گفت: معتقدم سیاست فرهنگی با سیاست اقتصادی متفاوت است و مثلا به درهای باز یا بسته سیاست خارجی بستگی ندارد، بلکه دولت باید یک راهبرد اصولی در این حوزه پایه گذاری کرده و آن را با قدرت و تدبیر جلو ببرد.
** دولت به بازیابی و ترمیم هویت فرهنگی جوانان کمک کند
سیاوشی با بیان اینکه دولت ها در چند دهه گذشته با ورود به حوزه «هویت فرهنگی جوانان» به این عرصه صدمه زدند، گفت: از دولت دکتر روحانی انتظار داریم در ادامه صد روز دوم و تا پایان دولت دوازدهم با توان و فعالیت بیشتر و سرمایه گذاری درست علاوه بر توجه حوزه های هنری و فعالیت زنان، حوزه هویت جوانان را بازیابی و ترمیم کند تا نمودهای عینی آن در جامعه هم دیده شود.
این نماینده مجلس به انتصاب زنان در رده های بالای مدیریتی در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت:امیدوارم حضور زنان در پست های و معاونت وزیران و ردهای بالای مدیریتی در سازمان های دولتی افزایش داشته باشد تا شاهد تحولات گسترده در عرصه مدیریتی و حوزه های فعالیت سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه باشیم.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری در دولت یازدهم در خصوص انتصاب زنان و جوانان در رده های بالای مدیریتی دولت اظهار داشت: دختران و زنان نیمی از جامعه ایران و اغلب هم تحصیل کرده و کارشناس هستند، انتظار جامعه مدنی و فعالان زنان از آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید این است که در تداوم این مسیر، ارتقاء و انتصاب زنان در رده های بالای مدیریت دولتی افزایش بیشتری داشته باشد.
سیام**3070**1440
خبرنگار: داود نخ کوب نیاسر**انتشار دهنده: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شش فرد و نهاد ایرانی که به ادعای آنها با سپاه پاسداران مرتبط هستند و همچنین درخواست پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: معتقدم تحریم سپاه توسط اروپا و آمریکا یک امر بدیهی است، چون اگر تحریم نکنند باید در نوع عملکرد سپاه شک کرد. 

وی اظهار کرد: عملکرد موفق سپاه باعث شده تا اتحادیه اروپا و کشور‌های دیگر علیه آن موضع بگیرند البته ما نباید نسبت به این موضوعات احساس رنج کنیم و ذهنمان را درگیر کنیم، چون نقطه قوت سپاه این است که کشور‌های غربی آن را تحریم می‌کنند و این امر سلامت کار سپاه را می‌رساند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس بیان کرد: تحریم‌ها اثری بر سپاه ندارد و اگر بحث شدت عملکرد آمریکایی‌ها در قبال سپاه باشد ما در مذاکرات گفتیم که نیرو‌های مرکزی سنتکام را به‌عنوان یک تهدید تلقی کردیم و مجلس قبلی سنتکام را به‌عنوان یک نیروی تروریستی شناخته است.

گلرو تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید رایزنی کند و دنیا را درباره عملکرد و ماهیت کار سپاه توجیه کند البته وزیر خارجه رایزنی‌های خوبی با دنیا در خصوص تحولات اخیر فلسطین داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: جایگاه سپاه آن‌قدر قوی است که هیچ تحریمی بر سپاه اثر ندارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی فلسطین در مجلس گفت: تحولات دانشجویی در آمریکا نقطه آغازین فروپاشی لیبرالیسم غربی و آمریکایی است، چون جامعه آمریکا از اصالت خود خارج شده است و طیف‌های وسیعی که شدیدا به سیاست‌های آمریکا معترض هستند آینده نظام آمریکا را رقم می‌زنند و تحولات شگرفی در درون آمریکا رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت