Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری (ع) مراسم باشکوه گرامیداشت دومین سالگرد شهدای مظلوم قصبه نارداران جمهوری آذربایجان در شهرهای تبریز و اردبیل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ائل همزمان با شام شهادت امام حسن عسکری (ع) مراسم باشکوه گرامیداشت دومین سالگرد شهدای مظلوم قصبه نارداران جمهوری آذربایجان در شهرهای تبریز و اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تبریز این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و همچنین جمعی از شخصیت های فرهیخته علمی و فرهنگی و خیل عظیم مردم تبریز در مسجد امام صادق (ع) ولی عصر برگزار شد.

پیوند صدای مردم تبریز با صدای مردم شیعه جمهوری آذربایجان / نمایش استقامت مثال زدنی شیعیان نارداران

حجت الاسلام غفارزاده امام جماعت مسجد امام صادق (ع) ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت کننده در مراسم با تبیین حادثه خونین نارداران و با تشکر از مردم جمهوری آذربایجان به دلیل پایبندی به آموزه های اسلامی، حمایت کامل مردم تبریز را از آنان اعلام و اظهار داشته و گفت: ما در اینجا جمع شده ایم تا صدایمان را با صدای مردم شیعه جمهوری آذربایجان پیوند بزنیم و یکی کنیم.

پس از سخنان وی، کلیپی از مداحی اخیر حاج مهدی رسولی مداح برجسته زنجانی در خصوص جمهوری آذربایجان که با تصاویر حضور بی نظیر مردم این کشور در مراسمات ماه محرم این کشور مزین شده بود به نمایش درآمد.

شعرخوانی مجری برنامه ابراهیم عبدی در خصوص استقامت مثال زدنیمردم مسلمان آذربایجان و گرامیداشت شهدای نارداران از دیگر بخش های مراسم بود، که به مورد اجرا درآمد.

تشریح اقدامات ضددینی دولت جمهوری آذربایجان توسط حجت الاسلام برگی

سخنران اصلی این مراسم حجت الاسلام برگی خطیب تبریزی بود که وی در ابتدای بیانات خود شهادت امام حسن عسگری (ع) و سالروز شهادت شهدای نارداران را در آستانه اربعین حسینی در سال ۱۳۹۴ تسلیت گفت.

 

حجت الاسلام برگی ضمن اشاره به جایگاه برجسته سیاسی و مذهبی شهرک نارداران و تشریح حادثه خونین نارداران از اقدامات سرکوب گرانه و ضددینی دولت جمهوری آذربایجان شدیدا انتقاد کرد.

در ادامه مراسم، مداح شاخص اهل بیت(ع)، عبدالله دادشی اردبیلی به نوحه سرایی در سوگ شهادت امام حسن عسگری (ع) و شهدای نارداران پرداخت که با استقبال شدید مردم حاضر در مراسم مواجه گردید.

امام جمعه تبریز: تدوام راه شهدا عامل خنثی سازی نقشه های اسرائیل در کشورهای همسایه است 

در حاشیه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: تدوام راه شهدا باعث ثبات امنیت در منطقه و عامل خنثی سازی نقشه های اسرائیل در کشورهای همسایه است.

 

ابراز نگرانی از ایجاد محدودیت ها و شکنجه ها برای رهبران اسلامی آذربایجان

در بخش پایانی مراسم نیز بیانیه مجمع دفاع از آذری های مسلمان جهان به مناسبت دومین سالگرد حادثه خونین شهدای نارداران قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

"در سال های گذشته به اندازه کافی اتفاقات تلخ روی داده است و بسیاری از افراد باایمان و مومن دچار وضعیت ناگواری شده اند و فعالان و رهبران اسلامی که بازداشت شده اند هنور در زندان های مخوف به سر می برند. ما درخواست داریم که برای بهبود شرایط آنها و یا آزادی آنان از زندان اقدامات اساسی صورت گیرد. علی الخصوص محدودیتها، شکنجه ها و اعمال فشارهایی که برای حاج محسن صمداف، حاج طالع باقر اف، حاج آبگل سلیمان اف و سایر اسلام گرایان اعمال می شود باعث ایجاد نگرانی جدی شده است. البته آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی یک قدم مهم و اساسی تلقی می شود."

 

همچنین مراسم دیگری به همین مناسبت در اردبیل با حضور پرشور اقشار مختلف مردم ولایت مدار این شهر در امامزاده سید صدرالدین برگزار گردید.

روایتی از شور و شوق مردم جمهوری آذربایجان با بیرق حسینی با وجود تهدیدات جانی

حجت‌الاسلام نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز که سخنران اصلی این مراسم بود طی سخنانی اظهار داشت: حمله به اسلام، قرآن و شیعیان نتیجه افکار تمدن غرب علیه اسلام و پیامبر اسلام بوده و همانطور که بعد از ایران بزرگترین کشور شیعه جمهوری آذربایجان است و آمریکا و غرب برنامه‌هایی برای سرکوب شیعه در این کشور انجام داده اند.

این استاد دانشگاه تبریز  با بیان اینکه جمهوری آذربایجان  پس از ایران دومین کشور شیعه جهان است؛ خاطرنشان کرد: حکومتی که ۸۵ درصد آن را شیعیان تشکیل می دهد وظیفه دارد از قرآن حفاظت و از پیامبر و اهل بیت (ع) آن دفاع نماید نه اینکه بیرق امام حسین (ع) را جمع و عزادارن و سوگواران  آن حضرت را با بهانه های واهی  دستگیر کنند اما مسابقات مستهجن و غیر اخلاقی موسیقی یورویژن را در این کشور برگزار و از  رژه همجنسبازان   که  حتی ترکیه نیز از  قبول آن امتناع  نمود استقبال نماید .

وی افزود:  مسئولین جمهوری آذربایجان باید در نظر داشته باشند که نمی توان صدای عدالت خواهی را با این گونه اقدامات واهی خفه نمود، زیرا امسال در سامرا خود به عینه مشاهده کردم که مردم جمهوری آذربایجان علی رغم این همه تهدیدات امنیتی و جانی چگونه در این شهر حضور یافته و با سر دادن شعارهای حسینی و با در دست داشتن پرچم جمهوری آذربایجان و بیرق امام حسین(ع) چه شور و شوقی را نسبت به اهل بیت(ع) از خود بروز داده و محبت خود را به اهل بیت (ع) نشان می دادند.

مقامات باکو از گذشتگان درس عبرت بگیرید / فشارهای علیه دینداران جمهوری آذربایجان، نقشه‌  رژیم کودک کش صهیونیستی است

حجت الاسلام نظری  با بیان اینکه هنوز درد و یاد شهدای قره باغ در دل مردم باقی مانده و زنده است؛ گفت: آیا می خواهی با روحانیت مقابله کنی؟ حداقل از گذشتگان درس عبرت بگیرید که عاقبتشان به تباهی و نابودی کشیده شد؟

وی تاکید کرد: فشارهای صورت گرفته بر علیه دینداران جمهوری آذربایجان با هدایت و نقشه‌های رژیم صهیونیستی  در این کشور بوده و این رژیم کودک کش  می‌خواهد جمهوری آذربایجان را نیز به فساد کشیده و پرچم اسلام و شیعه را در این کشور پایین آورند.

در پایان این مراسم، حاضران با مداحی کربلائی قادر ساعی به سوگواری پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» اثر باقر شریف القرشی به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

این اثر ذکر گوشه هایی از فضایل و مناقب اخلاقی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان است.

نگارنده در این کتاب در چهارده بخش جداگانه هر یک از معصومین علیهم السلام را محور بحث قرار داده و درباره آن بزرگواران به ویژگی‌های بارز اخلاق و رفتاری اهتمام ورزیده و تلاش نموده تا خوانندگان را با این زاویه از شخصیت آنان آشنا سازد.

استفاده از کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام، رفتار ایشان در برابر دوستان و مواضعشان در مقابل مخالفان و توصیف‌های دیگران درباره آنان از جمله منابعی بوده که مصنف از لابه لای آن‌ها، به دنبال تحقق هدف خود بوده است.

همچنین صبر، ورع، زهد، ارشاد، کرامت ورزیدن، مخالفت با جهل و بخل، و نیکی به دوست و دشمن از برجسته ترین شاخصه های مشترک اخلاق در میان این نورهای پاک معرفی شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02532131307 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • ۵۳۶ اثر به جشنواره شعر ترکی - آذری آذربایجان غربی ارسال شد
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد