Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:27:42 GMT

انتقاد یک مسئول از تصرف موقوفات مسجد امام اصفهان

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۲۹۲۳

انتقاد یک مسئول از تصرف موقوفات مسجد امام اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ترمیم گنبد مسجد امام(ره) به عهده اداره اوقاف نیست و در خصوص آن با اداره کل میراث فرهنگی اختلاف داریم. مسجد امام موقوفات خوبی دارد اما بسیاری از این موقوفات تحت تصرف برخی مسئولان است که حتی حق وقف را هم پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام رضا صادقی، صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: اداره کل اوقاف می‌تواند با همکاری شهرداری و با استفاده از ظرفیت موقوفات پروژه‌های اقتصادی خوبی را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه از ابتدای فعالیت شهردار کنونی تعامل خوبی میان این دو نهاد بوده است.

وی با بیان اینکه در اصفهان 15 هزار موقوفه به ثبت رسیده که هشت هزار موقوفه منفعتی و هفت هزار مورد آن مربوط به مساجد و تکایا است، افزود: اوقاف در سه حوزه فرهنگی، حوزه موقوفات و حوزه قرآنی فعالیت می‌کند که شهرداری نیز در بخشی از این وظایف نقش مهمی دارد و آماده این با شهرداری اصفهان در بخش فرهنگی هماری کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اظهار کرد: اوقاف اصفهان سال آینده میزبان مسابقات قرآنی کشوری است و شهرداری می‌تواند در این زمنیه همکاری خوبی با این اداره کل داشته باشد. بیش از 12 هزار نفر در اصفهان و 31 هزار نفر در استان در طرح حفظ قرآن شرکت کرده‌اند. از این تعداد 800 نفر در مسابقات کشوری شرکت کرده و 40 نفر به مسابقات بین المللی راه یافتند.

 صادقی تصریح کرد: مسیر رینگ چهارم ترافیکی اصفهان کاملا موقوفه است و حداقل خواسته ما از شورا این است که این مسیر را به نام خود واقف ثبت کنند. این موقوفه به وسعت 375 هکتار است و می‌توان سرمایه گذاری خوبی در این پروژه انجام داد. البته 400 منزل مسکونی نیز در این منطقه ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از پروژه‌های موقوفه می‌توان نگاه اقتصادی داشت تا مشکلات اقتصادی رفع شود. برای مثال امامزادگان ظرفیت خوبی برای گردشگری اسلامی دارد. برای تخریب موقوفاتی که قرار است پروژه‌هایی مانند فضای سبز یا سایر پروژه‌های شهرداری در آن اجرا شود ابتدا باید از اوقاف استعلام گرفته شود تا حق موقوفه مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: ترمیم گنبد مسجد امام به عهده اداره اوقاف نیست و در خصوص آن با اداره کل میراث فرهنگی اختلاف داریم البته در این سه سال گذشته همکاری در زمینه میراث تاریخی موقوفه بهتر شده است. مسجد امام موقوفات خوبی دارد اما بسیاری از این موقوفات تحت تصرف برخی مسئولان است و حق وقف را هم پرداخت نمی‌کنند.

صادقی با اشاره به افزایش کرایه‌های موقوفات شهر اصفهان گفت: به عنوان مثال مغازه‌های بازار هنر ماهانه پنج هزار تومان کرایه می‌دادند اما در دراز مدت این رقم به 300 هزار تومان افزایش یافت. بخشی از هتل عباسی نیز موقوفه است که در گذشته به ازای آن تنها 300 هزار تومان دریافت می‌شد، اما به مرور اجاره بهای آن را به 60 میلیون تومان افزایش دادیم.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!

سرمربی چلسی دوست ندارد به خاطر مشکلاتی که کنترل آنها از دستش خارج است، سرزنش شود. 

طرفداری | مائوریسیو پوچتینو پس از شکست 5-0 مقابل آرسنال در روز سه شنبه و حذف از جام حذفی، تحت فشار قرار گرفته است. امیدهای آبی ها برای کسب سهمیه اروپا با تردید جدی مواجه شده و رقم خوردن یک فصل بدون جام قطعی است، در حالی که چلسی علی رغم بازگشت کول پالمر برای سفر به استون ویلا، از مصدومیت 12 بازیکن نیز رنج می برد.

به گزارش استاندارد، پوچتینو در پاسخ به این سوال که آیا او از اعتماد کامل مدیران ورزشی باشگاه، پل وینستنلی و لارنس استوارت برخوردار است، گفت:

این سوال خوبی برای آنهاست، اگر فرصت پرسیدن از آنها را داشته باشید. این که مشکل داریم،  یک توهم نیست، این واقعیت است.  اگر ما مسئول نتایج شناخته شویم، پس مسئولیتش بر عهده ماست. اما شاید در این شرایط ما مسئول نباشیم. راستش را بخواهید، نمی دانم آنها چه فکر می کنند. مسئولیت من این است که تیم عملکرد خوبی داشته باشد. اما من همه کاره باشگاه نیستم. من اینجا همه تصمیمات را نمی گیرم. این باید روشن شود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!