Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@18:42:23 GMT

دانشگاه‌ها از فعالیت‌های علمی بسیج حمایت کنند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۵۷۴۸

دانشگاه‌ها از فعالیت‌های علمی بسیج حمایت کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال گفت: یکی از مسائل ما این است که فضای علمی برای بسیج باز شود، خوشبختانه اکنون بابی باز شده و ولی باید ساختاری مشکلات حل شود و همه دانشگاه‌ها و واحدها از این فعالیت‌ها حمایت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رضا ابراهیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در نشست «بررسی حضور و عملکرد بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد» گفت: رهبر معظم انقلاب از بسیج دانشجویی با عنوان خیمه فرماندهی یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که باید فکر و فرهنگ‌سازی کند، گفتمان را تبیین کند و بعد وارد فضای عملیاتی شود. آن زمانی که هم که دستور تشکیل بسیج دانشجویی دادند این ضعف احساس می‌شد که در فضای علمی سرلوحه‌ کار باید فضای فرهنگی و دانشگاهی باشد و دراین باره باید فکر شود.

ابراهیمی ادامه داد: ما هم در واحدهای مختلف پیرو این دو موضوع فعالیت می‌کنیم. اوایل که بسیج دانشجویی شکل گرفت دانشجویان استقبال خوبی کردند اما مورد استقبال دانشگاه آزاد قرار نگرفت. به طور مثال حتی فضای علمی برای بسیج دانشجویی در نظر نمی‌گرفتند، اگر بسیج دانشجویی می‌خواست فعالیت علمی کند اجازه نداشت. فقط با مجوز و بودجه خودش می‌تواند فعالیت کند. متاسفانه در دوره مدیریت قبلی دانشگاه، طبق بخشنامه‌ها عملا اجازه فعالیت به بسیج دانشجویی را نمی‌دادند و حتی جلوی فعالیت علمی‌شان را می‌گرفتند.

او ادامه داد: این رویکردها با اهداف تشکیل بسیج دانشجویی تناقض دارد. اگر یک شرکت خودروسازی را در نظر بگیریم که پایگاه بسیج داشته باشد، کارمندان آن هیچ‌گاه کار خودروسازی را تعطیل نمی‌کنند تا در آن پایگاه فعالیت کنند. ما هم در فضای علمی هستیم و می‌خواهیم در همین زمینه فعالیت داشته باشیم. مساله‌ای که ما داریم این است که فضای علمی برای بسیج باز شود، خوشبختانه اکنون بابی باز شده و ولی باید ساختاری مشکلات حل شود و همه دانشگاه‌ها و واحدها از این فعالیت‌ها حمایت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در پاسخ به اینکه آیا در بسیج دانشجویی پیوستگی از دوران دانش‌آموزی وجود دارد،‌ گفت: در بخش نیروی انسانی چنین اتفاقی می‌افتد، پرونده‌ها منتقل می‌شود و از مزایای آن استفاده می‌کنند. افرادی که در دوران دانش‌آموزی در گروه‌های بسیجی هستند در دانشگاه هم دنبال همان خواهند بود. اما در بخش کلان‌تر به آن فکر نشده است و می‌توان گفت مورد غفلت قرار گرفته است تا بتوان از مجموع فعالیت اعضا خروجی گرفت.

ابراهیمی به فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران شمال در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و ادامه داد: از اول شهریور فعالیت هایمان را آغاز کردیم و اکنون نظمی گرفته است. فعالیت‌های ما از اردوی جهادی در زیرکوه استان خراسان شمالی شروع شد و 10 روز برادران و خواهران در منطقه حضور داشتند.

او افزود: برنامه دانشجو سلام و استقبال از ورودی‌های جدید را طی حدود 20 و مراسم ایام سوگواری محرم از جمله دیگر برنامه‌های این واحد بوده است. اکنون وارد آذرماه شدیم و برنامه‌های 16 آذر را در دستور داریم. به غیر از این برنامه‌ها، قصد داریم که در فضای علمی خودمان را بیشتر نمایان کنیم و به دنبال برگزاری کلاس‌های مورد نیاز دانشجویان هستیم.

ایراهیمی اضافه کرد: برنامه‌های دیگر نظیر طرح نجوا برای جذب و تقویت دانشجویان داریم. در حوزه‌های مختلف دیگری نظیر اقتصاد مقاومتی و رسانه گفتمان‌‌سازی می‌کنیم و آنها را به دانشجویان تسری می‌دهیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در روزهایی که سران دولت های غربی و در رأس آنان آمریکا، چشمان خود را به جنایت های پرشمار رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه بسته اند، خیزش دانشجویی در ایالات متحده آمریکا، خواب را از چشمان قاتلان کودکان و زنان فلسطینی در غزه ربوده است.

این اعتراضات دانشجویی البته با سرکوبگری پلیس آمریکا روبرو شده ولی همچنان موج اعتراضی دانشجویان و اساتید ادامه دارد.

جامعه دانشگاهی قم هم اقدام دانشجویان آمریکایی را شجاعانه می دانند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه توقف برخورد سرکوب گرانه پلیس آمریکا با خواسته به حق جامعه علمی این کشور را خواستار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی