Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم سالگرد آیت الله موسوی اردبیلی که عصر امروز به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در  دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، درباره شخصیت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی(ره) گفت: این سالگردها و مناسبت ها بهانه ای برای بازخوانی زندگی علمی و سیاسی و اجتماعی این شخصیت ها برای نسل های آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جا داشت قوه قضائیه برنامه ویژه ای برای بزرگداشت ایشان برگزار می کرد، چرا که بعد از مرحوم شهید بهشتی نقش موثری در شکل گیری قوه قضائیه به عنوان موسس داشتند و قوه قضائیه امروز به شدت نیازمند بازخوانی رویکرد ایشان و حضرت امام در این قوه است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی در تاریخ قابل تکرار نیستند، گفت: البته ایشان نسل خاصی از روحانیت اند که شاهد شکل گیری یک نهضت مردی بزرگ بوده است. ایشان علی رغم مشکلات با دید باز به این نهضت توجه داشتند و با وجود موانع موجود مانند برخی از بزرگان آن زمان حوزه گوشه نشینی را پیش نگرفتند و سرانجام نقش بزرگی در استقرار جمهوری اسلامی داشتند.

انصاری در همین راستا تاکید کرد: با وجود موانع زیادی که آن زمان پیروزی را ناممکن می کرد با بصیرت این افراد ممکن شد. ایشان با پیروزی انقلاب با وجود آنکه امکان مرجعیت شان در دسترس بود، به تمام رویکردهای مرسوم حوزوی پشت پا می زنند  و آن مشیی را پیش گرفتند که همان وراثت پیامبر است.

وی افزود: به تعبیر حضرت امام عبا بر سر کشیدن و در کنج حوزه ماندن وراثت انبیا نیست.

 عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به حضور خودش در قوه قضائیه در زمان ریاست مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی، گفت: ایشان عرض کردند اوضاع زندان ها و به طور خاص زندان های دادسراهای انقلاب بسیار نامناسب  است و باعث تاثر امام و مردم شده است. البته آن زمان سازمان زندان ها نبود و هر نهاد نظامی و انتظامی بازداشتگاه جداگانه ای داشت و من حدود شش ماه مسئولیت بررسی آن ها را برعهده داشتم. هرچند پیش تر نیز  امام(س) آقایان هادی خامنه ای، دکتر هادی، بشارتی و دعایی را به عنوان بازرس به ززندان ها فرستاده بودند اما اثرگذار نبود‌. 

وی با اشاره به این مسئولیت خود گفت: ماحصل  گزارش بنده این بود که سازمان زندان ها تشکیل و بنا شد هیچ نهادی جز این بازداشتگاه نداشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی گفت: ایشان با نهایت دلسوزی مسائل را پیگیری می کردند. با وجود فضای سنگین آن زمان، اقدامات تروریستی منافقان و تاکیدات حضرت امام بر رأفت در برخورد با زندانیان با خوش رویی مسائل را پیگیری و رسیدگی می کردند.

انصاری تاکید کرد: برخورد با بازجوها و قضات متخلف، تصویب قانون در مجلس و تخصیص اعتبار برای این قوه از جمله  اقدامات موثر ایشان بوده است. علاوه بر این، بهره گیری از قضات مستقل که تحت تاثیر دیگران حکم صادر نکند، برخورد با طرفداران شنود، برخورد شدید و تند با مردم از دیگر اقدامات ایشان است.

ادامه دارد...

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر

 در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

آنگونه که جماران روایت کرده، مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره ای بیماری در گذشت.

سیدحسن خمینی و سیدیاسر خمینی نیز در این مراسم حضور داشتند و سیدحسین خمینی را در میزبانی از مهمانان همراهی می کردند.

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است