Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- داوران بخش خیابانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شدند و قرار است از رسانه های فعال در انعکاس اخبار این رویداد هنری تجلیل شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، منوچهر اکبرلو، فریبا چوپان نژاد و فاتح بادپروا به عنوان داوران بخش خیابانی این دوره از جشنواره مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منوچهر اکبرلو متولد 1341 در تهران نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و پژوهشگر ایرانی دارای مدرک کارشناسی هنرهای نمایشی و کارشناسی ارشد پژوهش‌های هنری با گرایش تئاتر و سینما است و به عنوان مدرس دانشگاه، روزنامه‌نگار، منتقد، پژوهشگر، مترجم، نویسنده و ویراستار فعالیت می کند.
اکبرلو عضو ایرانی کانون جهانی منتقدان تئاتر وابسته به یونسکو، عضو و رئیس هیات مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، از آغاز تا 1391 و عضو هیات مؤسس بنیاد نمایش کودک است.
وی نویسندگی و کارگردانی آثاری چون شهر ما تهران، تولدت مبارک عمو هانس و قاب عکس دوستی را در کارنامه کاری خود دارد.
فریبا چوپان نژاد متولد 1345 از نجف آباد اصفهان، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در عرصه تئاتر کارهای بسیاری چون طراحی دکور، طراحی لباس، طراحی عروسک، طراحی نور، دوزندگی لباس، عروسک‌گردانی و عروسک‌سازی را تجربه کرده است.
نمایش «علی کوچولو و خورشید خانم»، «متجاوز» و «عصای جادویی بابام» از جمله کارهای چوپان نژاد است.
وی لیسانس هنرهای نمایشی را کسب کرده و در سال های اخیر به داوری در جشنواره ها و تدریس در حوزه تئاتر پرداخته است.
فاتح بادپروا کارگردان و بازیگر تئاتر، دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان بوده و طراحی و مسئولیت اجرای جشنواره‌های صحنه‌ای و خیابانی مریوان، نایب رئیس انجمن نمایش استان کردستان، رئیس انجمن نمایش مریوان، چهار دوره داور بازبین جشنواره‌های خیابانی منطقه‌ای از دیگر مسئولیت های وی در چندین سال گذشته بوده است.
وی نمایش های «دشمن مردم» نوشته هنریک ایبسن، «عادل‌ها» نوشته آلبر کامو، «هفت طبقه» نوشته حمیدرضا نعیمی و نمایش «ضیافت» نوشته بهرام بیضایی را در کنار چندین اثر دیگر کارگردانی کرده است.

** رسانه های فعال جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تجلیل می شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با خانه مطبوعات استان همدان، پس از جشنواره ارزیابی در خصوص عملکرد رسانه ها خواهیم داشت.
فاضل عبادی افزود: پس از ارزیابی عملکرد، با نظارت خانه مطبوعات استان همدان مبلغی جهت کمک به رسانه های حامی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اختصاص می یابد.
وی ضمن تشکر از رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها در انتشار اخبار این جشنواره تأکید کرد: اثربخشی برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و جشنواره‌ها با یاری و پشتیبانی اهالی رسانه محقق می‌شود.
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 10 تا 15 آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهد شد.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!