Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، بالا بردن درآمد مردم و توزیع عادلانه را از جمله هدف های اصلی دولت در اقتصاد عنوان کرد و گفت:برای ریشه کن کردن فقر مطلق در این 100 روز گام هایی برداشته شده که درطول دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت.

به گزرش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه شنبه در گفت وگویی تلویزیونی برای ارائه گزارش 100 روز نخست دولت دوازدهم بود گفت: من در انتخابات به مردم وعده دادم تا پایان دولت دوازدهم هدفمان ریشه کن کردن فقر مطلق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 96 ، مستمری افرادی که مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند بیش از سه برابر نسبت به پارسال اضافه شده که تا پایان دولت تا پنج برابر افزایش خواهد یافت.


** صدا و سیما خدمات دولت و مردم را به مقایسه بگذارد
حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی در نخستین گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم با عنوان گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم افزود : از همه کسانی که در 15 روز دست اندرکار کمک به مردم کرمانشاه بودند، تشکر می کنم .
روحانی ضمن تسلیت به درگذشتگان زلزله کرمانشاه ابراز امیدواری کرد دولت و مردم در کنار هم برای کمک به مردم کرمانشاه تلاش کنند .
روحانی در ابتدای سخنان خود گفت: به مردم ایران و سراسر کشور و همه ایرانیان خارج از کشور سلام عرض می کنم و شب به خیر می گویم. بویژه مردم قهرمان و پهلوان استان کرمانشاه که این ایام غم دار مصیبت و حادثه دردناکی هستند که در سایه زلزله برای آنها به وجود آمد. برای همه درگذشتگان از خداوند بزرگ تقاضای رضوان و رحمت و برای همه مصدومان تقاضای شفای عاجل می کنیم و امیدواریم دولت و مردم در کنار همدیگر بتوانند به این مردم مرزدار عزیز کمک کنند تا از این گذر سخت بتوانند عبور کنند.
وی افزود: می خواهم در اینجا از همه آنهایی که در این 15 روز دست اندرکار کمک به مردم عزیز کرمانشاه بودند تشکر کنم اعم از مردم عزیز، مردم خود کرمانشاه، مقامات دولتی، نیروهای مسلح و همه آنهایی که به یک نحو در این حادثه غم بار به مردم عزیز یاری رساندند و کمک کردند.
روحانی ادامه داد: البته در این گونه حوادث معمولا کار بسیار سختی برای همه است برای این که بتوانند به نحو مطلوب و شایسته به مردم کمک کنند؛ ما زلزله 7.3 ریشتری در کشور در این سال ها و دهه های اخیر نداشتیم. زلزله بسیار شدید بود، در شب این زلزله واقع شد که کار را سخت تر می کند و وقتی زلزله می آید معمولا آب، برق، گاز و همچنین راه های ارتباطی با مشکلات فراوانی مواجه می شود و در عین حال خود مردم به همدیگر خیلی یاری کردند و نجات گران و امدادگران اقدامات بسیار ارزنده ای انجام دادند و حدود دو هزار و 700 نفر از لحظه وقوع زلزله تا فردا ظهر از زیر آوارها نجات پیدا کردند.
وی اضافه کرد: بیش از 7 هزار مصدوم به بیمارستان ها منتقل شدند و در بیمارستان ها روز دوم که من به منطقه زلزله زده سفر کرده بودم و مردم دلاور و بسیار عزیز سرپل ذهاب را زیارت کردم، روحیه مردم بسیار روحیه خوبی بود با وجود سنگین بودن مصیبت اما مردم با روحیه ای که به معنای کمک به برادران وخواهران خود بود و آنچه هم که از مسوولان می خواستند یک درخواست کاملا بحقی بود، آن روز بیشتر آب آشامیدنی و چادر مطرح بود و به سرعت این نیازمندی های اولیه به مردم رسید.
رئیس جمهوری گفت: در بیمارستان کرمانشاه که رفتم همه پزشکان و پرستاران 48 ساعت نخوابیده بودند و به طور مداوم کار می کردند، 300 عمل جراحی در آن بیمارستان صورت گرفت و در 48 ساعت اول 1550 عمل جراحی انجام گرفته بود و کار بسیار بزرگی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داد و این خدمات را ادامه می دهد. ستاد بحران و وزارت کشور در این زمینه خوب مدیریت کردند و هلال احمر بسیار فعال بود البته هنوز مشکلات مردم فراوان است اما اگر به نسبت ، مقایسه کنیم خوب است صدا و سیما خدمات دولت و مردم ایران را با سایر کشورها حتی با کشورهای اروپایی و آمریکایی و پیشرفته به مقایسه بگذارد.
وی افزود: در حوادث قبلی شاهد بودم کم و بیش، در رودبار و منجیل حضور داشتم، در بم رفتم سر زدم کمک رسانی این بار از طرف مردم و دولت خیلی بهتر و ساماندهی بیشتر بود. مردم نقض دولت را به خوبی جبران کردند و نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج خیلی کمک کردند و ما از مراحل اولیه عبور کردیم و در زمینه اسکان موقت هستیم.
روحانی گفت: مردم بخواهند جایی را در نزدیک های خود اجاره کنند دولت اجاره را پرداخت می کند و کانکس اگر مورد نیاز مردم باشد به سرعت ساخته می شود و در هر جایی که امکان پذیر بوده کانکس تهیه کنیم این کار انجام می شود و برای اولین بار بودجه لازم را بلافاصله چهارشنبه صبح در دولت تصویب کردیم و 50درصد وجود تصویبی در اختیار ارگان های خدمات رسان قرار گرفته است.
رئیس جمهوری افزود: من ضمن تسلیت مجدد به مردم عزیز این خطه و تشکر مجدد از مردم بزرگوار سرزمین ما، از همه دست اندرکاران تشکر می کنم و این ایام بسیار مبارک یعنی ایام مولود پیامبر اکرم و ماه ربیع المولود و امروز که آغاز امامت حضرت ولی عصر است را به ملت مان و شیعیان و مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

** تحول مثبت در بودجه 97
روحانی اضافه کرد: امیدوارم در صد روزی که گذشته ،توانسته باشیم آن خدمتی که وعده داده بودیم به مردم در ظرف صد روز را ارائه کرده باشیم که خود به خود در فرصت امشب بخش هایی از آن را به مردم گزارش خواهم داد.
رئیس جمهوری گفت:خدمات صد روزه در یک مجلد کتاب جمع آوری شده از هم اکنون در دسترس مردم در سایت دولت است و مردم می توانند ببینند و برنامه ریزی های اساسی برای سال 96 و برنامه های کلی برای چهار سال در این صد روز تدوین شده است.
روحانی اضافه کرد: بودجه سال آینده در دولت در حال تصویب است تا به مجلس ارائه شود. در بودجه امسال شاهد تحول بسیار مثبتی خواهیم بود که به موقع در مجلس گزارش می دهم.

** بالابردن درآمد مردم، توزیع عادلانه
رئیس جمهوری در خصوص برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال در صد روز اخیر گفت: دولت دو هدف اساسی در اقتصاد دارد؛ یکی ریشه کن کردن فقر مطلق در طول دولت دوازدهم و قدمهای اولیه ای که شش ماهه اول سال و صد روز برداشته شده و ادامه خواهد یافت و دوم ایجاد عدالت و کم کردن نابرابری ها بین مردمی که در دهک های پایین و بالا قرار دارند و رونق اقتصادی.
رئیس دولت دوازدهم اضافه کرد: این دو مقوله یعنی بالا بردن درآمد مردم و توزیع عادلانه هدف اصلی ما در بخش اقتصاد خواهد بود.
رئیس جمهوری ادامه داد: من در انتخابات به مردم وعده دادم تا پایان دولت دوازدهم هدف ما این است فقر مطلق را ریشه کن کنیم. در سال اول که در آن قرار داریم یعنی در 96 ، مستمری افراد قشر آسیب پذیر جامعه یعنی افرادی که مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند، بیش از سه برابر نسبت به پارسال اضافه شده که تا پایان دولت تا پنج برابر افزایش خواهد یافت.
روحانی خاطرنشان کرد:در سال آینده که در بودجه هم پیش بینی شده طراحی خواهیم کرد همه آنها از حداقل استاندارد برخودار باشند، ثبت نام کنند و در زندگی یاری شوند.

** اشتغال خالص صفر از سال 85 تا 92
وی با بیان اینکه از مسائل بسیار مهم اشتغال است،اظهار کرد: ما در اشتغال عقب ماندگی هایی از گذشته داریم یعنی در 85 تا 92 تقریبا اشتغال خالص ما صفر بوده است. اما از 93 تحرک خوبی در اشتغال شروع شده است به طوری که متوسط اشتغال خالص ما از پاییز 93 تا تابستان 96 یعنی امسال سالانه به طور متوسط 685 هزار اشتغال خالص بوده است.
روحانی افزود: البته نسبت به بیکاری که در جامعه داریم، این رقم کم است و نسبت به نیروی فعالی که وارد بازار کار می شوند،رقم بالاتری نیاز داریم.
وی تصریح کرد: تلاش ما این است رقم را بالا ببریم و ظرف یکی دو سال آینده به بالای 900 هزار نفر برسانیم . الان آمار اشتغال خالص ما در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال بالای 700 هزار نفر است ،در عین حال هنوز بیکاران فراوانی داریم.
رئیس دولت دوازدهم ادامه داد:بنابر این در این صد روزه نسبت به متوسط دو سه سال گذشته یک مقدار پیش آمدیم البته آماردر پایان فصل به فصل متفاوت است باید ببینم چگونه خواهد بود.اما این هدف گذاری از طریق طرحهای مختلفی داریم را دنبال خواهیم کرد.
وی گفت: به تمام وزرایی که در بخش تولید فعال هستند گفته شده یکی از مسئولیت های آنها در بالا بردن اشتغال است.فضای مجازی یکی از فرصتهایی است می توانیم بالا ببریم، صنعت، خدمات و کشاورزی هم همین طور متوانیم آمار را بالا ببریم
روحانی اضافه کرد:گزارشی وزارت ارتباطات دیروز داد شش ماهه اول 50هزار نفر را با شرکتهای مختلف مشغول به کار کردند.
روحانی خاطرنشان کرد:در مجموع در طرحهایی که برای اشتغال داشتیم در زمینه کاروزی اشتغال فراگیر، طرح تکاپو، همه اینها در فاصله صد روزه عملیاتی و اجرایی شده برای مثال در طرح کاروزی اعلام شده 120 هزار نفر ثبت نام کردند بیست هزار نفر شروع به کارآموزی کردند.
رئیس دولت دوازدهم گفت: این طرحها ادامه خواهد یافت . هدف ما این است که اشتغال را به هدف برسانیم، بیکاری را پایین بیاوریم . امسال نسبت به پارسال تقریبا یک واحد درصد پایین آمده، از 12 ممیز هفت به 11 ممیز هفت رسیده ،برنامه ریزی کردیم برای چهار سال ، در صد روز هم قدمهایی که برداشتیم مثبت بوده ضمن اینکه تا رسیدن به فاصله مطلوب فاصله داریم.
این خبر در حال تکمیل است...
سیام**9103**
خبرنگار: حمید شهریاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!

آفتاب‌‌نیوز :

هیرش سعیدیان- پس از مدت‌ها تاخیر غیرمعمول، دولت سیزدهم بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ را  که شامل جداول و ضمائم منابع شرکتی نیز می‌باشد، منتشر کرد.

۳ میلیون و ۷۴۱ هزار میلیارد تومان جمع منابع در نظر گرفته شده بودجه سال جاری است. حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای بودجه دولت در سال ۱۴۰۳ قریب ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری پیش‌بینی نمود، برخی کارشناسان مانند مهدی پازوکی چنین پیش‌بینی‌هایی را «بیش از حد خوشبینانه» ارزیابی کرده‌اند. کسری بودجه که در اثر افزایش هزینه‌های دولت ایجاد می‌شود، یکی از علل اصلی رشد تورم در جامعه است.

 وضعیت ناامید کننده بیمه ایران و ماشین سازی تبریز

بر اساس جدوال پیوستی،  شرکت ماشین‌سازی تبریز که زمانی یکی از شواحد‌های های موفق و صادر کننده نمونه صنعتی ایران محسوب می‌شد، در سال ۱۴۰۳ جزء شرکت‌های سر به سر و بدون سود طبقه بندی شده است، درآمد و هزینه‌های این شرکت به شکل برابر معادل ۸۰۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان است.

در حالی که شرکت‌های خصوصی بیمه کشور نیز در سال‌های اخیر اغلب در ترازنامه خود سود‌های قابل قبولی شناسایی کرده‌اند، وضعیت بزرگ‌ترین شرکت بیمه کشور چندان نویدبخش به نظر نمی‌رسد.

در جداول بودجه، درآمد شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی کشور، ۷۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد و هزینه‌های آن حدود ۷۳ هزار و ۴۱۲ میلیارد برآورد شده است. با توجه به زیان انباشته شرکت به نظر می‌رسد این مجموعه جزء شرکت‌های زیان‌ده به حساب آید، اخیراً مدیرعامل بیمه ایران پس از ماه‌ها اعتراض و انتقاد کارشناسان از سمت خود برکنار شد.

شرکت راه آهن درگیری داخلی و زیان گسترده

اخیراً ۵ تشکل اصلی صنفی شرکت‌های خصوصی پیمانکار و دخیل در صنعت راه آهن ج. ا در نامه‌ای ۷ صفحه‌ای از نحوه مدیریت سید میعاد صالحی مدیرعامل این نهاد انتقاد کرده و وی را مسئول زیان و افت عملکرد قابل توجه رجا معرفی کردند. یک منبع آگاه در گفتگو با آفتاب‌نیوز، توقف اولین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه و عدم صدور اجازه عبور برای آن را نیز به اختلافات داخلی در راه آهن نسبت داد.

در جداول بودجه ۱۴۰۳ علی رغم انحصار شرکت راه آهن، برای این شرکت حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان زیان پیش بینی شده است.

بودجه باشگاه پرسپولیس چند برابر استقلال

در بودجه سال جاری، هزینه‌های باشگاه استقلال ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و درآمد‌های آن ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون محاسبه شده است. در واقع این باشگاه هیچ سودی ندارد. باشگاه استقلال اخیراً با اجبار دولت به هلدینگ سرمایه گذاری خلیج فارس  واگذار شد. با توجه به اینکه سهامدار عمده این مجموعه شرکت‌های سهامی عدالت و صندوق بازنشستگی نفت هستند، در واقع از این پس، پول قرارداد بازیکنان از جیب سهامداران عدالت و بازنشستگان نفت پرداخت خواهد شد. پرسپولیس نیز به یک کنسرسیوم بانکی واگذار شد.

دولت به بهانه آنکه خریداران خصوصی «اهلیت ندارند» از واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار به بخش خصوصی خودداری کرد.

در قانون بودجه ۱۴۰۳ منابع و هزینه‌های باشگاه پرسپولیس، اما چند برابر باشگاه استقلال در نظر گرفته شد. برابر جدوال بودجه ۱۴۰۳  منابع و هزینه‌های این باشگاه به شکل تقریباً برابر ۴۲۷ میلیارد تومان  است.

خبرگزاری ایرنا با ۸۳ میلیارد تومان درآمد و ۴۵۲ میلیارد هزینه جزء  شرکت‌های با درصد بالای زیان‌دهی به نظر می‌رسد. از ایرنا زیان‌ده‌تر، صداوسیما جمهوری اسلامی است که تنها ۶۶۰۰ میلیارد درآمد و بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

بانک مسکن نیز حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان درآمد و بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که این بانک را به تنها بانک زیان‌ده دولتی (به ادعای  قانون بودجه) بدل ساخته است.

بودجه ناچیز برنامه ترک اعتیاد و اطفاء حریق جنگل‌ها

مبلغ سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۰ هزار میلیارد تومان است. برخی مبالغ در بودجه سال جاری به شکل معناداری ناچیز در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال کل بودجه برنامه ترک اعتیاد معتادان مواد مخدر و روانگردان و بیمه پایه سلامت مرتبط با آن تنها حدود ۲۰ میلیارد تومان است. در حالی که بر اساس آمار‌ها حداقل ۵ میلیون معتاد در کشور وجود دارد.

حق بیمه پایه سلامت زندانیان و خانواده آن‌ها نیز تنها حدود ۲۷ میلیارد تومان است.  بودجه در نظر گرفته شده برای پیشگیری و اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع نیز کمتر از ۶ میلیارد تومان است. اجرای طرح مقابله با بیابان‌زدایی و کانون‌های بیابان زا نیز تنها ۵۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بودجه در اختیار دارد.

این در حالی است که در لایحه پیشنهادی دولت تنها بودجه سازمان تبلیغات ۵ هزار و ۲۶ میلیارد در نظر گرفته شد. نهاد‌های جامعه المصطفی العالمیه و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز هر کدام بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب