Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس جمهور در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی، ضمن تشریح مهمترین برنامه‌های دولت، گزارشی را از عملکرد 100 روزه دولت دوازدهم در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به مردم ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حسن روحانی سه شنبه شب این گفت‌وگو را که بطور زنده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش شد، با موضوع زلزله کرمانشاه و قدردانی از تلاشگران برای یاری مردم زلزله زده این استان آغاز کرد و اظهارداشت: مردم قهرمان و پهلوان استان کرمانشاه این ایام غم‌دار مصیبت و حادثه دردناکی هستند و ما برای همه درگذشتگان از خداوند بزرگ تقاضای رضوان و رحمت و برای همه مصدومین تقاضای شفای عاجل می‌کنیم و امیدواریم دولت و مردم در کنار هم بتوانند به این مردم مرزدار عزیز برای عبور از این گذر سخت کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور با قدردانی از همه کسانی که در ۱۵ روز گذشته در روند امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه فعال بودند، گفت: همه مردم ایران اعم از مردم عزیزکرمانشاه، مقامات دولتی و نیرو‌های مسلح به نحوی در این حادثه غم‌بار به مردم زلزله زده یاری رساندند.

روحانی اظهارداشت: در این گونه حوادث معمولا کار بسیار سختی برای همه است برای اینکه به نحو مطلوب به مردم کمک کنند. در این سال‌ها و دهه‌های اخیر زلزله ۷.۳ دهم ریشتری در کشور نداشتیم. زلزله بسیار شدید بود و شب واقع شد که کار را سخت‌تر می‌کند. برق، آب و گاز و راه‌های ارتباطی با مشکلات فراوانی مواجه می‌شود، اما با یاری مردم و امدادگران کار‌های بسیار ارزنده‌ای انجام گرفت به گونه‌ای که حدود ۲۷۰۰ نفر از لحظه وقوع زلزله تا فردا ظهر از زیرآوار‌ها نجات پیدا کردند.

رییس جمهور با اشاره به انتقال بیش از ۷ هزار مصدوم به بیمارستان‌ها گفت: روز دوم که به منطقه زلزله زده سفر کردم، روحیه مردم بسیار عزیز سر پل ذهاب بسیار خوب بود. آنچه از مسئولین می‌خواستند یک درخواست کاملاً به حقی بود و آن روز بیشترین مسأله، آب آشامیدن و چادر مطرح بود که به سرعت این نیازمندی‌های اولیه به مردم رسید.

روحانی افزود: هنگامی که به بیمارستان کرمانشاه رفتم، همه پزشکان و پرستاران عملا بعد از وقوع زلزله نخوابیده بودند و به طور مداوم کار می‌کردند ۳۰۰ عمل جراحی در آن بیمارستان انجام گرفته بود و در چند ساعت اول ۱۵۵۰ عمل جراحی انجام گرفته که کار بسیار بزرگی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داد.

رییس جمهور با اشاره به فعالیت‌های خوب وزارت کشور و ستاد بحران و هلال احمر گفت: البته هنوز مشکلات مردم فراوان است، ولی اگر صدا و سیما خدمات و عملکرد دولت و مردم را در جریان این زلزله با زلزله‌های قبلی رودبار و منجیل و حتی با سایر کشور‌های اروپایی، آمریکایی و پیشرفته مقایسه کند، به نظر من اینبار از همیشه در حوادث قبلی مردم و دولت خیلی بهتر عمل کردند.

روحانی با بیان اینکه مردم نقص دولت را به خوبی جبران کردند، افزود: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج خیلی کمک کردند، از مراحل اولیه عبور کردیم و در زمینه اسکان موقت هستیم. مردم بخواهند جایی را در نزدیکی خودشان اجاره کنند، دولت آن اجاره را پرداخت می‌کند و کانکس‌های مورد نیاز مردم نیز به سرعت در حال ساخت است.

 

در حال تمکیل/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی اظهار کرد: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۲ در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ‌صله انجام‌شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدام‌های مفید در این مرزها، ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر (معادل ۵۲۷ میلیارد تومان) فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافت، تصریح کرد: این مقدار ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی، سهمی بسزا در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم یادشده حدود ۱۸ میلیون لیتر (معادل ۲۲۳ میلیارد تومان) مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسایل نقلیه خروجی از کشور بوده است.

بهرامی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرزهای استان، افزون بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل‌ و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی