Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:11:42 GMT

رئیس موقت شورای استانی کرکوک عراق انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۴۵۲۵

رئیس موقت شورای استانی کرکوک عراق انتخاب شد

بغداد – ایرنا - یک روز پس از سفر رئیس جمهوری عراق به کرکوک و در غیاب اعضای حزب دموکرات اقلیم کردستان، شورای استانی کرکوک تشکیل جلسه داد و با تعیین رئیس شورای استانی موقت زمینه را برای حل اختلافات در میان فراکسیون های این شورا فراهم کرد .

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، در پی نشست امروز که با عدم حضور دوباره رئیس پیشین شورای استان و شماری از اعضای فراکسیون حزب دمکرات کردستان عراق همراه بود با توجه به اینکه اعضای شورا به حد نصاب رسید جمال مولود به عنوان رئیس موقت شورای کرکوک انتخاب و مدیریت امور اداری و مالی شورا نیز به وی واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمال مولود پس از این نشست به رسانه ها گفت: تصمیم امروز برای جلوگیری از معلق ماندن امور در استانداری کرکوک اتخاذ شد و ضروری است خدمت رسانی به مردم با قدرت بیشتری ادامه یابد.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است: گروههای سیاسی بعد از حضور فواد معصوم رئیس جمهوری عراق در کرکوک توافق کرده اند که پست های اداری را براساس توافق سال 2010 میلادی یعنی اینکه رئیس شورای استانی به ترکمان ها، استاندار به اتحادیه میهنی کردستان عراق، معاون استاندار برای اعراب سنی و معاون رئیس شورای استانها به اتحاد اسلامی کردستان اختصاص یابد.پیش بینی می شود با توجه به حد نصاب رسیدن نشست های شورای استانی تقسیم پست ها بزودی صورت گیرد.
همچنین هوشیار سیویلی مسئول روابط بین الملل حزب دمکرات کردستان عراق امروز به ارگان رسمی این حزب درباره تعیین استاندار جدید کرکوک گفت: به اعتقاد ما کسانی که در اتفاقات 16 اکتبر(24 مهر) نقش داشتند نباید هیچ گونه مسئولیتی در استان داشته باشند.
وی افزود: تا زمانی که شهر کرکوک یک چهره شهر اشغال شده داشته باشد اعضای حزب دمکرات کردستان عراق به شورای استانی بازنخواهند گشت.
بر اساس این گزارش ، در حالیکه اتحادیه میهنی کردستان عراق در تلاش برای بازگرداندن امنیت و ثبات به شهر هستند حزب دمکرات کردستان عراق با معرفی شهر کرکوک به عنوان یک شهر اشغال شده این شهر را نا امن معرفی می کند.
ارتش فدرال عراق 16 اکتبر سال جاری با هماهنگی نیروهای پیشمرگه مستقر در شهر وارد کرکوک شده و کنترل این استان را بدست گرفت .
در پی این اتفاق اعضای فراکسیون حزب دمکرات کردستان عراق و رئیس شورای استانی کرکوک از شهر خارج شدند.
شبد**خاورم*351*4*380 **1010
انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، عدنان درجال، رییس فدراسیون فوتبال عراق، رستم امامعلی، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیای مرکزی و احمد ژانوف فورکاتوزف، دبیرکل فدراسیون فوتبال تاجیکستان در نامه‌های جداگانه به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران کسب مقام قهرمانی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ – تایلند و راهیابی تیم ملی فوتسال کشورمان را به جام جهانی فوتسال، ازبکستان ۲۰۲۴ تبریک گفتند و برای پیشرفت بیشتر فوتسال ایران آرزوی موفقیت کردند.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد