Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی اورژانس کشور گفت: بروز حوادثی غیر مترقبه در شهرهای بزرگتری چون تهران، قابل کنترل است اما به علت محدودیت در امکانات، شهر های کوچکتر را در ارائه خدمات با مشکل روبرو می کند ودر حوادثی چون زلزله استان کرمانشاه، شرایط را بحرانی کرده و نیروی انسانی و تجهیزات را با کمبود روبرو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان در خصوص وظیفه اورژانس کشور و توقع مردم از نحوه خدمات‌رسانی این سازمان در مواقع بحران گفت: وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور در راستای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در سطح استاندارد تمام تلاش خود را کرده است تا نیاز درمانی مردم تأمین شود. بر این اساس در چند حوزه آموزش، استخدام نیروی انسانی، استفاده از آمبولانس‌های مدرن، بهره‌گیری از بالگرد‌ها و انتقال بیمار توسط هواپیما از یک دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه دیگر خدمات قابل ملاحظه‌ای را ارائه داده است.


وی افزود: همه مردم نسبت به این قضیه آگاهند که در شهر تهران با گروه‌های متفاوتی از بیماران روبرو هستیم بنابراین در عرصه ارائه خدمات نسبت به ازدحام بیماری‌ها معمولا با نارضایتی مردم روبرو می‌شویم. شکایات از جایی شروع شد که مراجعه کنندگان در بدو ورود به اورژانس بیمارستان‌ها، تقاضای بیشترین خدمات را دارند و این امر کادر اورژانس را در مواقعی دچار محدودیت می‌کند. اما همکاری بیماران با کادر درمانی تاحدی است که در مواقع بحرانی مانند بروز زلزله کرمانشاه در شهر تهران، ۶۴۰ تخت در بیمارستان‌ها خالی شد و شرایط برای ارائه خدمات درمانی فراهم شد.


سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله بسیاری از مراجعات، بستری‌ها و اعمال جراحی که در وضعیت اورژانسی قرار ندارند، به زمان دیگری موکول می‌شود و این امر در شرایط بحرانی یک اقدامی کاملا اصولی و مدیریت‌شده محسوب می‌شود.


وی در ادامه یادآور شد: اورژانس کشور در زمینه حوادث غیرمترقبه وظیفه کنترل بحران در شرایط امکانات موجود را برعهده دارد تا در وضعیت بحرانی بالاخص در شهر‌های کوچکتر مانند کرمانشاه، خدمات رسانی به مصدومان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. در مواقع بروز حوادثی، چون زلزله در شهر تهران به دلیل وجود امکانات بالا، امکان ایجاد شرایط بحرانی کمتر است، اما در شهر‌های کوچکتر به دلیل محدودیت در امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی، رسیدگی به موقع به بیماران و مدیریت بحران با کمی تأخیرانجام می‌شود.


خالدی عنوان کرد: متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شرایط بروز زلزله، به علت محدودیت در امکانات دچار بحران شدیدی شد که این امر منجر به ایجاد مشکلات بسیاری در ارائه خدمات به مصدومان حادثه شد با این وجود کمبود امکانات به سرعت جبران و رسیدگی به بیماران در دستور کار قرار گرفت.


وی در خصوص مدیریت بحران در حوادث گفت: وزارت بهداشت مراکزی تحت عنوان مرکز هدایت عملیات و بحران را در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی کرده است که به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و از تمام خدمات وزارت بهداشت و استعداد‌های موجود جهت کمک به مناطق آسیب‌دیده استفاده می‌کند تا اقدامات لازم در شرایط ایجاد بحران انجام شود.


سخنگوی اورژانس کشور افزود: همیشه کمبود‌ها و کاستی‌هایی در زمینه ارائه خدمات درمانی وجود دارد بنابراین ما باید تلاش کنیم تا ساختار‌های اورژانس کشور را به شکلی هدایت کنیم که شرایط معمول به بهترین نحو ممکن با امکانات موجود مدیریت شده و تا حد امکان از ایجاد بحران جلوگیری شود. علاوه بر مدیریت شرایط به منظور کنترل بحران در شرایط عادی باید بسیاری از وسایل مصرفی و لازم در شرایط بحرانی را ذخیره و برای مواقع حوادث غیرمترقبه مورد استفاده قرار دهیم.


وی خاطرنشان کرد: قدمت راه‌اندازی بیمارستان صحرایی به دوران جنگ تحمیلی می‌رسد و پس ازمدیریت بحران جنگ، در مواقع حوادث غیرمترقبه‌ای، چون زلزله کرمانشاه از این تجربه استفاده می‌شود. این در حالی است که در حادثه اخیر زلزله به علت تخریب و آسیب بیمارستان شهدا در منطقه سر پل ذهاب، یک بیمارستان صحرایی در حیاط همان بیمارستان برپا شده و فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات درمانی به مصدومان حادثه آغاز کرد.


خالدی در خصوص ضرورت راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در مواقع حوادث غیرمترقبه عنوان کرد: راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در مواقع بحرانی چند حسن دارد در وهله اول بیماران در شرایط حاد تحت درمان فوری قرار گرفته و الزامی در انتقال آن‌ها به شهر‌های دیگر با مسافت‌های متفاوت وجود ندارد و از لحاظ دیگر با راه‌اندازی این بیمارستان‌ها از سردرگمی مردم برای پیدا کردن مرکز درمانی و رسیدگی فوری به بیماران جلوگیری شده و انتقال امکانات از بیمارستان‌های آسیب‌دیده به بیمارستان‌های صحرایی در کمترین زمان موجود انجام می‌شود.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان استان لرستان برپا شد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به منظور ارائه‌ی خدمات تخصصی به مردم این منطقه برپا شد.

وی افزود: در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه‌ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه‌ای ارائه می‌شود.

دلفان با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه‌ی ماست، گفت: امروز شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی صحرایی با حضور کلیه رشته‌های تخصصی با همکاری سپاه ناحیه استان، بسیج جامعه پزشکی، برخی دستگاه‌های اجرایی و همکاری خوب آنان با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا خدماتی در شان و منزلت مردم منطقه به آنان ارائه شود.

وی افزود: این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی و به منظور گرامیداشت هفته سلامت صورت گرفت و ارائه‌ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان