Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار محلات گفت: ۸۰ درصد جلسات اقتصاد مقاومتی روی شهرک‌های صنعتی متمرکز است اما به تناسب اینکه تاثیرگذاری آنها روی اشتغال چقدر است تصمیم‌گیری نمی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی زینی‌وند شامگاه سه‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار داشت: رونق در شهرک‌های صنعتی خوب است اما مشکلات اشتغال را برطرف نکرده و نمی‌کند 80 درصد جلسات اقتصاد مقاومتی روی شهرک‌های صنعتی متمرکز است اما به تناسب اینکه تاثیرگذاری آنها روی اشتغال چقدر است تصمیم گرفته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محلات به طور حتم قطب تولید کاغذ و ضایعات سنگ می‌شود، مشکلات دیگری هم در شهرستان محلات وجود دارد که نخستین مشکلی که مطالبه عمومی شده بحث برنگشتن حقوق دولتی معادن است که باید طبق قانون 15 درصد آن برگردد.

فرماندار محلات تصریح کرد: سالن‌های آنچنانی این شهرستان دپو و پر از سنگ‌های تزئینی عالی است که نیازمند فکری اساسی برای صادرات آنها هستیم‌.

زینی‌وند بیان کرد: ترکیه الان سنگ این شهرستان را می‌خرد و به اسم خود صادر می‌کند، توجه به صنایع بزرگ هم لازم است اما  نه مشکل اشتغال را برطرف می‌کنند نه مشکل خود را و این مشاغل خرد هستند که کشور را نجات می‌دهند.

فرماندار آشتیان هم با اشاره به شهرک صنعتی این شهرستان گفت: شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های کوچک نیازمند توجه ویژه هستند، الان 311 هکتار زمین در آشتیان آماده واگذاری است اما به سبب نبود شرایط سرمایه‌گذار حاضر به کار نیست.

محمود حسنی ادامه داد: تنها 50 هکتار از این مساحت بهره‌برداری می‌شود درحالی که برخی از واحدهای آن هم تعطیل هستند، بنابراین باید شرایط را برای سرمایه‌گذار تسهیل کنیم چرا سرمایه‌گذار باید در قطر و دیگر کشورها سرمایه‌گذاری کند برای اینکه در اینجا شرایط سختی داریم.

وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی فرمانداران در راس یک شهرستان هستند گفت: کمیته امداد حاضر نیست آمار تسهیلاتی را که در اختیارش قرار دارد به فرماندار بدهد و می‌گوید محرمانه است مگر در شهرستان محرم‌تر از فرماندار باید باشد.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 

دریافت 46 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6095257

دیگر خبرها

  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد