Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با تاکید بر اینکه در صورت بازگشت 30درصد ایرانیان مقیم خارج از کشور از درآمدهای نفتی بی‌نیاز خواهیم شد گفت: «فرهنگ اقتصاد مقاومتی را باید به عنوان الگویی در خانه، مدارس و جامعه اجرا کنیم.»

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر عبدالله اسماعیلی در کارگاه آموزشی «الزامات فرهنگی پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی»، اقتصاد مقاومتی را استفاده از ابزار اقتصاد برای دست‌یابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: «اقتصاد مقاومتی، تلاشی برای کنترل و بی‌اثر کردن تهدیدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، «اقتصاد»، «فرهنگ» و «سیاست» را سه مقوله وابسته به هم دانست و افزود: در همه فعالیت‌های اقتصادی که صورت می‌گیرد، باید ریشه‌ها و مولفه‌های فرهنگی و سیاسی آن نیز درنظر گرفته شود.

اسماعیلی، فرهنگ را مجموعه‌ آرا و عقاید مورد پذیرش یک جامعه دانست و بیان کرد: «برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ کار، تولید، توزیع و مصرف اصلاح شود. اقتصاد مقاومتی به معنی استفاده از امکانات اقتصاد ملی در برابر تهدیدهای جهانی و ایجاد یک سیستم جایگزین است.»

این استاد اقتصاد، از «فرهنگ کار» به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: بسان آیه شریفه «لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» در سایه تلاش و پشتکار است که به اهداف یک جامعه پیشرفته و موفق خواهیم رسید.

وی، آموزش اصول «اقتصاد مقاومتی» را از کودکی لازم دانست و افزود: «علاقه‌ اجتماعی و احساس مسئولیت را باید از کودکی به فرزندان آموزش داد.»

تخصص و تعهد متولیان امر، همراه با نگرش علمی و احترام به حقوق دیگران و نظم‌پذیری جمعی می‌تواند نقش بسیار مهمی در اجرای اقتصاد مقاومتی ایفا کند

اسماعیلی با اشاره به هویت عمومی جامعه، تحقق اقتصاد مقاومتی را لازمه‌ هماهنگی بین «حاکمان»، «فرهیختگان» و «سرمایه‌داران» دانست و گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید منافع ملی با منافع مردم، همسو باشد.

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با انتقاد از فعالیت‌های انفرادی افزود: «لازمه موفقیت در اجرای اقتصاد مقاومتی، مشارکت جمعی است اما متاسفانه در فعالیت‌های انفرادی بسیار قوی‌تر از کارهای تیمی هستیم.»

وی «آرامش اقتصادی» و «امنیت سرمایه‌گذاری» را مهم برشمرد و تاکید کرد: تخصص و تعهد متولیان امر، همراه با نگرش علمی و احترام به حقوق دیگران و نظم‌پذیری جمعی می‌تواند نقش بسیار مهمی در اجرای اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به مهم‌ترین موانع فرهنگی اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و افزود: « قانون گریزی، نظم‌گریزی، فرهنگ مصرفی، ضعف در کار گروهی و ترجیح منافع فردی به منافع ملی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی است.»

این استاد اقتصاد، مقصر‌یابی به جای حل مساله را از دیگر موانع اجرای اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: «متاسفانه اکثر مردم به جای تلاش و کوشش، همیشه طلبکار دولت‌ها هستند و این می‌تواند نقش منفی در اجرای اقتصاد مقاومتی ایفا کند.»

اسماعیلی از پویایی، تضاد افکار، تحقیق و توسعه به عنوان علائم حیاتی یک جامعه توسعه یافته نام برد و گفت: «ایران کشوری بزرگ و با امکانات و منابعی بسیار زیاد است و با هم‌فکری، تلاش، کار تیمی و کارشناسی می‌توان، منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را محقق ساخت.»

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر افزود: «فقر و بیکاری، مهاجرت و فرار مغزها و گسیختگی اخلاقی به عنوان مهم‌ترین تهدیدهای کشور به شمار می‌رود.»

همه ساله بیش 180 هزار نیروی متخصص، کشور را ترک می‌کنند

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به حضور بالغ بر 7 میلیون ایرانی در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: «متاسفانه همه ساله بیش 180 هزار نیروی متخصص، کشور را ترک می‌کنند.»

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در صورت بازگشت 30درصد ایرانیان مقیم خارج از کشور از درآمدهای نفتی بی‌نیاز خواهیم شد افزود: «فرهنگ اقتصاد مقاومتی را باید به عنوان الگویی در خانه، مدارس و جامعه اجرا کنیم.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هم اندیشی که با حضور نخبگان هنری کشور و مسئولین دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان از جمله برپا شد، با ابراز قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه اساتید حاضر در جلسه در مسیر تعالی هنر ایرانی در جهان، به تبیین فعالیت‌ها و مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ادوار مختلف و دوره جدید این شورا پرداخت.

استاد خسروپناه با تأکید بر اهتمام و آمادگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نهادینه کردن شیوه نامه نظام استاد شاگردی خاطر نشان کرد: طرح شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی و به همت دانشگاه استاد فرشچیان انجام شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شد. رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان هنری کشور اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر این اساس در صدد هستیم تا با همت دانشگاه استاد فرشچیان، مرکز آفرینش هنرهای قرآنی و موزه رویداد هنری را عملیاتی کنیم.

وی خطاب به مطالبات و دغدغه‌های هنرمندان برجسته تصریح کرد: درخواست‌ها و پیشنهادهای خود در راستای اعتلای جایگاه هنر در کشور را از طریق دانشگاه استاد فرشچیان به دبیرخانه شورا انتقال دهید تا بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شود.

دکتر یارزاده دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان نیز در ادامه جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در تصویب و استقرار شیوه نامه نظام استاد شاگردی در کشور خواستار حمایت بیشتر از شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و اجرایی شدن این مهم شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، به‌کارگیری ظرفیت‌های هنر با مرکزیت دانشگاه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان، گام مؤثری در جهت جهش تولید با مشارکت‌های مردمی است. همچنین؛ گسترش دانایی‌محور فضای آموزشی هنرهای اصیل با نگاه تقویت اقتصاد هنر، راهکار بسیار مهمی در جهت توسعه صادرات آثار هنری و هنرمندان، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و تحقق سیاست‌های دانش‌بنیان کشور خواهد بود.

دکتر یارزاده گفت: براین اساس، نهادینه کردن شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و معرفی تخصصی سفیران هنری دانشگاه استاد فرشچیان به جهان، گام مهمی در تعالی هنر ایرانی و تحقق وظایف و سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه است.

گفتنی است در این دیدار استاد دکتر صفر سامی برترین خاتم کار جهان، استاد دکتر سید محمد هادی ابوالقاسمی نگارگر برجسته بین‌المللی، دکتر ابوالفضل زابح استاد کتابت، نسخه‌شناسی هنرهای ایرانی، دکتر محمد سجاد یارزاده رئیس دانشگاه استاد فرشچیان، دکتر مهدی خانکه پژوهشگر حکمت هنرهای اسلامی و مجید طلیمی کارشناس عالی روابط عمومی و رسانه حضور داشتند.

کد خبر 6097900

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان