Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید محتشمی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اظهار تأسف از وخامت حال شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین که در پی حصر خانگی  توسط رژیم بحرین رخ داده  است گفت: او یک شهروند بحرینی است و در حالی که شیعیان بحرین اکثریت جمعیت این کشور را دارند او نقش رهبری آنها را ایفا می‌کند، بنابراین باید از حداقل حقوق شهروندی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه ریشه جریان استبدادی بحرین به زمان محمدرضا پهلوی برمی‌گردد، تاکید کرد: آل خلیفه باید تلاش کند در جهت احترام حقوق شهروندی هر گونه مساعدتی را در خصوص رفع مشکلات جسمی شیخ عیسی قاسم انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه حبس خانگی شیخ عیسی قاسم خائنانه بوده است تاکید کرد: ادامه وضعیت بحران در بحرین خارج از اصول اسلامی و انسانی است و باید این موضوع با نوعی تعامل برطرف شود و ضمن خارج کردنش از حبس وی را مورد درمان قرار دهند و از تمام حقوق شهروندی بهره‌مند شود.

محتشمی در خصوص سکوت مجامع بین‌المللی در برابر حصر خانگی شیخ عیسی قاسم که منجر به خونریزی معده او شده است، گفت: آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم و برای اعمال شرایط امپریالیستی و استکباری خود سازمان ملل را تشکیل دادند و برای آن بازوهایی قرار دادند که به هر طریق ممکن با کسانی که به زیر سلطه آمریکا نمی‌روند برخورد کرده و آنها را سرجای‌ خودشان بنشانند و از این جهت است که امروز چون مردم بحرین خواهان استقلال خود هستند و مجامع بین‌المللی خود را به نشنیدن زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آ‌مریکا با طرح خاورمیانه بزرگ قصد تجزیه کشورهای این منطقه را دارد گفت: نقطه آغاز این حرکت در عراق و سوریه شکل گرفت و قرار بود بعد از آن به سراغ کشورهای بزرگی بروند که آنها را به کشورهای کوچک تقسیم کنند تا تسلط آنها به این کشورها بیشتر باشد.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه بحرین‌ هم از این طرح مستثنی نیست، اظهار کرد: در سال 1350 آمریکا با همکاری حکومت پهلوی بحرین را از ایران جدا کرد و امروز شاهدیم که چگونه بر آنها تسلط دارد.

محتشمی با تاکید بر اینکه آل خلیفه باید در برابر وضع موجود پاسخگو باشد گفت: ملت بحرین مردمی نجیب و شیعه هستند که تاکنون هیچ اقدام خشونت‌آمیزی را علیه امکانات دولتی انجام نداده‌اند و در اعتراضات آنها هم هیچ ردپایی از ترور و خشونت دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملت بحرین شیعه بوده و تشیع هم مخالف ترور است خاطر نشان کرد: از این رو می‌بینیم آنها آبرومندانه، منطقی و بانظم گسترده در بحرین حقوق شهروندی خود را مطالبه می‌کنند ولی از سوی دیگر می‌بینیم با برخورد سخت ائتلاف عربی - عبری و غربی مواجه می‌شوند و به نوعی نیروهای آل‌سعود به عنوان نیروهای اشغالگر در بحرین حضور پیدا می‌کنند و بر علیه شیعیان تعرضات گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

محتشمی با تاکید بر این که مدارا به همراه ایستادگی از نشانه‌های شیعیان است،  نقش عربستان در سرکوب مطالبات مردم بحرین را موثر برشمرد و تاکید کرد: عربستان مدعی و متوهم به رهبری خاورمیانه است و تلاش می‌کند نقش ژاندارمی آمریکا در منطقه را بازی کند و با روش‌های تند حرکت‌های مردمی منطقه را سرکوب کند.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به قتل‌عام زنان و کودکان یمنی توسط آل‌سعود و رابطه تنگاتنگ عربستان با رژیم صهیونیستی گفت: کودک‌کشی عربستان در یمن ارثیه آل‌سعود از رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ است، گفت:‌عربستان‌ در اجرای دیدگاه‌ها امپریالیستی و استکباری آمریکا نقش ژاندارمی را دنبال می‌‌کند و این در حالی است که همه برنامه‌های ائتلاف عربی - عبری و  غربی با شکست مواجه شده و نشانه‌های آن در سوریه و عراق و منطقه خلیج‌فارس قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

 

وضعیت جسمی شیخ عیسی قاسم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: چندین ماه است که رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، حملات وحشیانه‌ای به فلسطین داشته و بسیاری از کودکان، زنان و مردان را که هیچ نقشی در جنگ ندارند، به خاک و خون کشیده است.

وی با تاکید بر اینکه مسأله غزه مسأله‌ای جهانی و انسانی است و نباید تصور شود که فقط مسلمانان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند، گفت: نظامیان صهیونیست ده‌ها فلسطینی را زنده به گور کردند. زنده به گور کردن انسان‌ها موضوعی بود که در قرون وسطی انجام می‌شد اما الان می‌بینیم که در جامعه متمدن امروز چنین وحشی‌گری‌هایی انجام می‌شود و کشورهای غربی که ادعای متمدن‌بودن و توجه به حقوق بشر دارند، در این مورد دَم نمی‌زنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در سطح دنیا می‌بینیم که دانشجویان کشورهای غربی در حال طرح مطالبه علیه مقامات کشورهای خود هستند. موج اعتراضات دانشجویان علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش چون آمریکا روز به روز بیشتر در دنیا فراگیر خواهد شد و روزی می‌رسد که بسیاری از این افراد دیکتاتور در خانه‌های خودشان مجازات می‌شوند و حتی زنان و فرزندانشان هم علیه آنان قیام خواهند کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان، اظهار کرد: در کشوری که ادعا دارد مهد آزادی است و انسان‌ها محترم هستند، شاهد اقدام تأسف‌برانگیز و شرم‌آور پلیس آمریکا هستیم که دست به سرکوب و برخورد خشونت‌بار با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین زده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست، گفت: این کارها نشانگر ذات اصلی آمریکا است و نشان می‌دهد که شعارهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه در این کشور آزادی بیان وجود دارد و مخالفان آنان هم می‌توانند آزادانه اعتراض خود را مطرح کنند، دروغ است و با واقعیت انطباق ندارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این روزها حتی یهودی‌ها هم علیه اسراییل قیام می‌کنند، گفت: دانشجویان یهودی مقیم آمریکا نیز در کنار سایر دانشجویان آمریکایی در تجمعات ضد صهیونیستی شرکت کرده‌اند و پیام این اعتراضات آن است که اسراییل و آمریکا راه به جایی نمی‌برند و پیروزی از آن مظلومان تاریخ مانند غزه است.

کد خبر 6092276 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • رکورد مهم عیسی آل‌کثیر در جام‌حذفی
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات