Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جلال فیروز» اعلام کرد که حکومت بحرین اجازه حضور شیخ عیسی در بیمارستان برای مداوا را نمی دهد و این در حالی است که ایشان به چندین بیماری مزمن مبتلا هستند و دائما به استعمال دارو نیاز دارند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ محمد فاطمی زاده: رژیم آل خلیفه اخیرا اقدامات خصمانه خود علیه انقلابیون بحرینی را تشدید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداشت شمار زیادی از کودکان بحرینی و شکنجه اسرای سیاسی در زندان های آل خلیفه، خود گویای این واقعیت است. رژیم آل خلیفه در برابر انتقاداتی که از آن به دلیل شکنجه زندانیان می شود، از اسراء به عنوان افراد مجرم یاد می کند؛ اقدامی که در واقع به نوعی فرار رو به جلو محسوب می شود. تمامی این اقدامات در حالی انجام می شود که منامه همچنان از ورود کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به بحرین برای نظارت بر وضعیت حقوق بشری در این کشور ممانعت می کند.

این در حالی است که جامعه جهانی همچنان به سکوت خود در برابر اقدامات خصمانه آل خلیفه ادامه می دهد. در آن سوی، ایالات متحده آمریکا نیز بدون توجه به هشدارهای نهادهای حقوق بشری به حمایت های مالی و تسلیحاتی خود از رژیم آل خلیفه ادامه می دهد. تمامی این تحولات در حالی است که کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکنون نتوانسته است رضایت مقامات بحرینی برای بازدید از وضعیت حقوق بشری در این کشور را به دست آورد.

در همین ارتباط خبرنگار مهر گفتگویی را با «جلال فیروز» عضو جمعیت الوفاق و نماینده سابق پارلمان بحرین انجام داده است که مشروح آن از نظر می گذرد؛

*در خصوص آخرین اخبار از وضعیت و سرنوشت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توضیح دهید. چرا سرنوشت ایشان مجهول است؟ آیا احتمال دارد شیخ عیسی به شهادت رسیده باشند؟

اخیرا یک خودرو اورژانس به سمت منطقه محل سکونت شیخ عیسی حرکت کرده اما مطمئن نیستیم که به سمت منزل ایشان رفته است یا خیر. همین امر نیز نگرانی همه را برانگیخته که نکند شیخ مورد تعرض قرار گرفته باشدایشان در منزلشان تحت محاصره و در اقامت جبری هستند و هیچ کس نیز حق ملاقات و دیدار با ایشان را ندارد و نمی تواند به داخل منزل شیخ وارد یا از آن خارج گردد. طی هفته های اخیر نیز محاصره منزل شیخ شدیدتر و تعداد تجهیزات نظامی پیرامون منزل ایشان نیز افزایش یافت و اقدامات نگران کننده ای نیز صورت گرفته است؛ از جمله اینکه اخیرا یک آمبولانس به سمت منطقه محل سکونت شیخ عیسی حرکت کرده اما مطمئن نیستیم که به سمت منزل ایشان رفته است یا خیر.

همین امر نیز نگرانی همه را برانگیخته که نکند شیخ مورد تعرض قرار گرفته باشد. همچنین حکومت اجازه حضور شیخ عیسی در بیمارستان برای مداوا را نمی دهد و این در حالی است که ایشان به چندین بیماری مزمن مبتلا هستند و دائما به استعمال دارو نیاز دارند.

این موضوعات موجب نگرانی شده است و شاید رژیم بدین صورت در صدد خلاص شدن از شیخ عیسی به وسیله قتل ایشان به این شکل باشد. هدف رژیم بحرین از تمام این اقدامات فشار بر معارضان و آیت الله عیسی قاسم و اهالی محاصره شده منطقه الدراز (محل سکونت شیخ عیسی) است اما ساکنان الدراز، امام و رهبر خود را رها نمی کنند.

*اخیرا گزارش هایی از وضعیت وخیم زندانیان بحرینی در زندان های آل خلیفه و انتقام نظامیان حکومت از این زندانیان از طریق شکنجه آنها منتشر شد. در این رابطه توضیحاتی بفرمایید.

برخی از مراکز در مناطق مختلف بحرین قرار دارند، مراکزی امنیتی و تحت نظر وزارت کشور هستند که اتاق های مرگ را تشکیل داده اند. در یکی از مراکز وابسته به دستگاه امنیت ملی اتاق های خاصی برای شکنجه و اهانت به زندانیان معارض وجود دارد. در برخی از این مراکز، نظامیان امنیتی فرد زندانی را کاملا عریان کرده و به آنها تجاوز می کنند.

همچنین برخی کارها را انجام می دهند که عرق شرم بر پیشانی انسان می نشیند. هدف این شکنجه ها نیز تحقیر و منصرف کردن معارضان از مبارزه با رژیم بحرین است.

*رژیم حاکم بر بحرین در برخی اوقات ایران را به برهم زدن ثبات و امنیت بحرین متهم می کند. علت این دروغ پراکنی های آل خلیفه چیست؟

در خصوص دروغ های باطل رژیم آل خلیفه به ایران در خصوص دست داشتن در امور داخلی بحرین و اعتراضات مردمی باید بگویم که رژیم حاکم بر بحرین از طریق این دروغ ها تلاش می کند تا شکست های خود را به گردن طرف های خارجی بیاندازد.

آل خلیفه علاوه بر ایران، اتهاماتی را به قطر مبنی بر حمایت از معارضان بحرینی وارد می کند که صحیح نیست و این گونه اتهامات خنده دارد هستند. رژیم بحرین هنگام هجمه علیه ایران در صدد جلب رضایت آمریکا و اسرائیل و غرب است و زمانی که ترامپ احمق نیز به ایران حمله می کند، مقامات بحرین با او همراه شده و می گویند که دشمن ما (آمریکا و بحرین) مشترک است.

*به نظر شما علت تنش های پیش آمده میان بحرین و چند کشور عربی با قطر چیست؟ آیا آل خلیفه در این موضوع مجری اوامر سعودی ها است؟

رژیم سعودی در صدد شکستن عظمت و جایگاه قطر است و رژیم بحرین نیز تابع و تحت امر سعودی ها می باشدزمانی که سعودی ها میخواهند کل سران و زعیمان در کشورهای حوزه خلیج فارس را تحت سلطه خود درآورند، نتوانستند قطر را به تسلیم وادارند. قطر در تحولاتی که سعودی ها در آن حضور داشتند مانند لیبی و به ویژه سوریه، نقش برجسته ای داشت.

طبیعتا رژیم سعودی در صدد شکستن عظمت و جایگاه قطر است و رژیم بحرین نیز تابع و تحت امر سعودی ها است. اگر سعودی ها با قطر مصالحه و آشتی کنند، آل خلیفه نیز با ذلت تمام با قطر مصالحه و آشتی می کند.

البته حکام بحرین از گذشته نیز یک کینه و حس انتقام جویی نسبت به قطر و خاندان آل ثانی دارند. زیرا حکام قطر در گذشته خاندان حاکم بر بحرین را از شبه جزیره قطر اخراج کرده بود. این انتقام جویی ها میان دو قبیله است و رژیم بحرین نیز در کنار سعودی ها و امارات با قطر مقابله می کند.

*تحلیل شما از روابط رژیم آل خلیفه با صهیونیست ها و همکاری طرفین در سرکوب مردم و انقلابیون بحرین چیست؟

روابط میان طرفین از گذشته وجود داشته و با هم در ارتباط بوده اند. پیش از این نیز ولیعهد بحرین اعلام کرده بود که ما دشمنی با اسرائیل نداریم و از رژیم صهیونیستی تمجید کرده بود. تمجید آل خلیفه از صهیونیست ها برای جلب رضایت حکومت آمریکا است.

زیرا واشنگتن تا زمانی از منامه حمایت می کند که آل خلیفه دوست اسرائیل باشد. حکومت بحرین، صهیونیست ها را خطری برای خود حساب نمی کند و زنان و کودکان فلسطینی ها هزینه این اقدامات را می دهند. تصور می کنم که در آینده همکاری صهیونیست ها و آل خلیفه بیشتر شود و شاید هم دفاتری برای امور سیاسی در بحرین ایجاد شود و حتی ممکن است شاید افتتاح سفارتخانه اسرائیل در بحرین و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودوری «بن گویر» واژگون شد

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نتیجه واژگونی خودروی خود راهی بیمارستان شد.

شبکه الجزیره گزارش داد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از واژگون شدن خودروی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و زخمی شدن وی و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد.

هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • خودرو یک وزیر صهیونیست دیگر واژگون شد
  • خودروی یک وزیر صهیونیست دیگر واژگون شد
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • خودوری «بن گویر» واژگون شد
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد+ فیلم