Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:42:59 GMT

ارسال ۲۰۵اثر به جشنواره شعر خاوران در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۳۴۲۹

ارسال ۲۰۵اثر به جشنواره شعر خاوران در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از ارسال ۲۰۵ اثر به جشنواره دانشجویی شعر خاوران خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره ۱۱ آذرماه در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کریمیان صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اولین جشنواره شعر دانشجویی خاوران در خراسان جنوبی با دو موضوع شعر آزاد و بخش ویژه پیامبر رحمت (ص) برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محدودیت شرکت تنها دانشجویان در این جشنواره یکی از برجستگی های جشنواره محسوب می شود، افزود: حوزه دانشگاه های استان بسیار قوی است لذا امیدواریم بتوانیم در تربیت هنرمند آیینی در حوزه شعر موفق باشیم.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان در حلقه مدیریتی جشنواره از دیگر برجستگی های این جشنواره است، گفت: ۲۰۵ اثر برای دبیرخانه ارسال و داوری شده است.

وی ادامه داد: از مجموع اثر های ارسال شده ۹۳ اثر در حوزه شعر سپید، ۷۸ اثر در حوزه کلاسیک و ۳۶ اثر ویژه پیامبر رحمت (ص) بوده است.

کریمیان با بیان اینکه از ۱۰ دانشگاه و شش شهرستان اثر ارسال شده است، عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره یازدهم آذر ماه از ساعت ۱۸ در محل تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه شعر سپید نیز یازدهم آذرماه ساعت ۱۶ در محل حوزه هنری استان برگزار خواهد شد، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره رویش شعرای جوان و خوش ذوق در حوزه دانشگاهی است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه جشنواره دانشجویی خاوران سال آینده به صورت گسترده تر برگزار خواهد شد، گفت چهار نشست ادبی شامل کارگاه داستان نویسی، شاهنامه خوانی، انجمن شعر خاوران و نقد حرفه ای شعر تحت عنوان انجمن شعر گلستان نیز به صورت هفته ای در محل حوزه هنری استان برگزار می شود.

وی از راه اندازی جشنواره شعر طنز در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: برگزاری جشنواره شعر دانش آموزی را نیز در دستور کار داریم.

کریمیان با اشاره به برگزاری هشت برنامه محوری به مناسبت هفته وحدت از سوی حوزه هنری، اظهار داشت: کمیته هنری ویژه هفته وحدت در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به برنامه های حوزه هنری در هفته وحدت، گفت: برگزاری نشست ادبی با موضوع پیامبر اکرم(ص)، برگزاری نشست پاتوق نمایش، اکران فیلم های مستند و برجسته ملی، اکران نمایشگاه پوستر با موضوع پیامبر(ص) از مهم ترین برنامه های این هفته است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: کاریکاتور با موضوع داعش، ایجاد کمپین در فضای مجازی با موشوع وحدت، خوانش کتاب با موضوع خاطرات تقریبی، معرفی کتب ادبیاتی و دیدار با شعرای اهل سنت از دیگر برنامه های حوزه هنری استان در هفته وحدت است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برای حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی در این نمایشگاه در زمینه زنجیره‌های دو محصول زرشک و گوهر سنگ فعالیت کرد تا پتانسیل‌های خراسان جنوبی در این زمینه به خوبی معرفی شود.

جعفری ادامه داد: حوزه سوم فعالیت‌های خراسان جنوبی در این نمایشگاه بحث فرصت‌های سرمایه گذاری داخل استان بود.

وی افزود: ظرفیت‌های بازار پسندی خارجی خود را شناسایی کنیم و به عبارت دیگر اگر می‌خواهیم بازار صادراتی خوبی داشته باشیم باید دانش بنیان را در تولید محصولات خود دخیل کرده و با توجه به ذائقه جهانی بسته بندی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف سرمایه گذاری در حوزه گوهر سنگ منطقه ویژه اقتصادی استان است.

جعفری ادامه داد: باید با دانش‌بنیان کردن تولید، سهم صادراتی خود را در حوزه گوهر سنگ و زرشک افزایش می‌دهیم.

وی افزود: ۱۱۰ مذاکره تجاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی، خصوصی و خصوصی و دولتی و دولتی در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲۱ هیئت تجاری خارجی از غرفه خراسان جنوبی بازدید کردند که این هیئت‌ها از کشورهایی چون چین، ارمنستان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، ازبکستان، عراق و… بودند.

جعفری ادامه داد: ۵۵ درصد هیئت‌های تجاری بازدید کننده در حوزه محصولات مزیت دار خراسان جنوبی، ۲۵ درصد در زمینه گوهر سنگ‌ها و مابقی نیز در سایر زمینه‌ها درخواست‌هایی داشتند.

وی افزود: در مجموع اتفاقات بسیار خوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین هفت تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف در غرفه خراسان جنوبی امضا شد که یکی از مهمترین آنان در حوزه گوهر سنگ با وزارت صمت بود.

جعفری یادآور شد: نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گروه‌های تجاری بسیار خوبی را به غرفه استان دعوت کرد و سرکار خانم ابراهیمی در این زمینه پرتوان ظاهر شدند.

کد خبر 6096791

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • هندبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف