Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، واحد بین‌الملل و سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بهشتی طی بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد: ای کاش بیدار شویم و اطرافمان را بار دیگر بنگریم. چه می‌خوریم؟ چه می‌پوشیم؟ و هر روز پول‌هایمان را به که می‌سپاریم تا چه کند؟! جنبشی که با نام بایکوت محصولات رژیم صهیونیستی در برخی کشورها راه افتاده است، چرا باید در ایران اسلامی که خود را مدعی اصلی مسئله فلسطین می‌داند، مورد غفلت قرار گیرد؟

در ابتدای این بیانیه آمده است: روزها از پس هم می‌گذرند و هنوز پاره تن اسلام در خون دست و پا می‌زند و ابر قدرت‌ها از هیچ چیز برای به فراموشی سپردن آن دریغ نمی‌کنند و اما نابودی داعش، مسیر گذرمان را هموارتر کرد، به پاس سردارانی همچون حاج قاسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردارمان را هروقت که می‌بینیم، هم داغ فلسطین برایمان تازه می‌شود و هم نور امید در دلمان روشن؛ چون می‌گویند اگر سردار در نبردهای سوریه و عراق با لباس شخصی و غیر رزمی می‌رود، علتش آنست که لباس رزم را فقط برای مبارزه با رژیم صهیونیستی نگه داشته است.

در ادامه تاکید شد: مسیر ما از کربلا عبور می‌کند و اما مقصد بیت‌المقدس است و تا زمانی که جهان اسلام به مقصد نرسد هرگز نور زندگی را به چشم نخواهد دید. آفتاب زندگی برای اسلام از قدس طلوع می‌کند. طلوعی که به زودی سرما و تاریکی شب را خواهد شکست و به این ظلم‌های بی‌پایان، پایان خواهد داد.

این تشکل دانشجویی ادامه داد: منظور از ظلم فقط جنایت رژیم صهیونیستی نیست. او که طبیعتش وحشی گریست اما ظلم دردآورتر در درونمان اتفاق افتاده است. آری؛ شاید به ظاهر میزان فاجعه مسئله فلسطین به حدی باشد که فکر کنیم، حداقل در داخل ایران اسلامی، همه دغدغه آن را دارند ولی نگاهی موشکافانه‌تر و وقتی مجلات تخصصی را می‌بینیم، وقتی اعمال مسئولین را می‌بینیم و وقتی کارهای خودمان را می‌بینیم،  باعث می‌شود زخم‌های چرکین سر باز کنند.

در ادامه آمده است: اما شاید امسال بتوان گفت، دیگر در خیابان آمدن و شعار دادن کافی نیست. دیگر سر و صدا کردن علیه محافل حقوق بشری کافی نیست، دیگر وقت بیانیه‌های رسمی و خشک دادن گذشته است، باید ما هم به عمل روی بیاوریم. آیا تابه حال از خود پرسیده‌اید که صهیونیزم بین‌الملل از کجا تغذیه مالی می‌شود؟ غفلت و خاموشی را خط پایان کجاست؟ تا کی این مسیر ننگ را ادامه خواهیم داد و تا چه زمان چشم بر این ظلم خواهیم بست. ظلمت که مرز نمی شناسد و سکوتی که چه سرها نمی برد. و امان از غفلت! غفلتی که چه دردآور است و از آن بی خبریم و تلنگر شاید مرحمی باشد برای زخم‌های تن‌های خونین و بی جان.

این تشکل دانشجویی تاکید کرد:‌ ای کاش بیدار شویم و اطرافمان را بار دیگر بنگریم. چه می‌خوریم؟ چه می‌پوشیم؟ و هر روز پول‌هایمان را به که می‌سپاریم تا چه کند؟! جنبشی که با نام بایکوت محصولات رژیم صهیونیستی در برخی کشورها راه افتاده است، چرا باید در ایران اسلامی که خود را مدعی اصلی مسئله فلسطین می‌داند، مورد غفلت قرار گیرد؟ سالانه براحتی در فلسطین اشغالی قتل عام صورت می‌گیرد. قتل عامی که هزینه‌اش را خود ما تامین می‌کنیم و بعد داعیه حمایت از مظلومین را جار می‌زنیم. باید دوباره نگریست و دقت کرد که دستانمان به چه خون‌هایی که آلوده نشده و شریک جرم چه کسانی هستیم! بی آنکه شاید بدانیم.

در ادامه آمده است: و اما آن روز طلوع. دور نیست. به همت اراده‌های کوچک اما خالص، می‌توان دنیایی را تغییر داد و جسمی را شفا داد. امروز تن اسلام بیمار است. باید چاره‌ای اندیشید و گامی برداشت. گامی فراتر از سخن. گامی در مسیر. مسیری که پایان آن پیروزی است. گامی در مسیر فلسطین. پیروزی مظلوم بی پناه بر ابر قدرت‌های جلاد. فلسطین، شاه کلید مسائل بشریت است. باشد که روزی این صبح طلوع کند و داد مظلومین ستانده شود.

در پایان تاکید شد: تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، در عین توصیه همیشگی به سیاستمداران جهان اسلام، بابت پیگیری مسائل فلسطین، راهکار اصلی برای نجات فلسطین عزیز را آگاهی و مبارزه ملت‌های مسلمان در رابطه این زخم کهنه می‌داند، و معتقد است همانطور که علی علیه السلام در خطبه 9 نهج البلاغه فرمود، تمام جار و جنجال‌های جبهه باطل در این زمینه فشل است و به حول قوه الهی، ما، در اینجا جنبش بایکوت و کارهای غیر از شعار برای مبارزه با رژیم صهیونیستی را تدارک می‌بینیم و خوب است، دشمن، خیال نکند که جوانان انقلابی کنار بمانند، بلکه این خط مشی ماست که از مولایمان در همان خطبه نهم نهج البلاغه گرفتیم که فرمود: « ولسنا نرعد حتی نوقع و لانسیل حتی نمطر» پس یکبار دیگر خطابه قرآن و مسلمانان را به صهیونیزم می‌رسانیم:  «اعملوا، انا عاملون وانتظروا، انا منتظرون»

علاقمندان می‌توانند متن عربی این بیانیه را از طریق فایل زیر مشاهده کنند.

   

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی حماس از تجمعات مردمی در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه

عبداللطیف القانوع گفت: ما به همه مردمی که در پایتخت‌های مختلف عربی و اسلامی، شهر‌ها و دانشگاه‌های جهان به حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها برخاستند، درود می‌فرستیم.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، سخنگوی حماس همچنین خواستار گسترش دامنه تظاهرات و همبستگی با مردم فلسطین و تداوم آن تا پایان جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین شد.

در پی جنایت‌های جنگی هولناک نظامیان صهیونیست در بیش از ۲۰۰ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، جهانیان در حمایت از نیرو‌های مقاومت و ساکنان نواره غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی، هر روز در شهر‌ها و کشور‌های مختلف دست به تظاهرات زده و ضمن برافراشتن پرچم فلسطین با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی می‌کنند و از جامعه بین الملل می‌خواهند که سکوت خود را در مقابل این جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها بشکنند.

همچنین دانشجویان آمریکایی دانشگاه‌های مختلف آمریکا طی چند هفته اخیر با برگزاری تظاهرات دانشجویی خواستار برقراری آتش‌بس کامل در غزه و پایان دادن به سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های خود در شرکت‌های حامی اسرائیل شده‌اند.

اگرچه رژیم اسرائیل این جنبش دانشجویی را «یهودستیزانه» می‌خواند، اما برگزارکنندگان این جنبش که در میان آنها افراد یهودی حضور دارند، این اتهام را رد و تصریح می‌کنند که حرکت آنها درخواستی صلح‌آمیز برای حمایت از فلسطین است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، حملاتی را به مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که به شهادت ۲۶ نفر منجر شد و ۵۱ زخمی نیز بر جای گذاشت.

این وزارتخانه اعلام کرد: با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۷۷ هزار و ۸۶۷ نفر اعلام کرد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که پیکر شماری از شهدا در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده است و به دلیل تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها، نهاد‌های امدادرسان قادر به انتقال آنها نیستند.

پس از گذشت ۲۱۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • مروری بر نحوه شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آمریکا همزمان با اوج‌گیری تجمعات ضدصهیونیستی در غرب
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • قدردانی حماس از تجمعات مردمی در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه
  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد