Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری-ایرنا-مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) گفت: امروز شبکه های مجازی انتخاب ما نیست بلکه بر ما تحمیل شده است و باید به عنوان شریک نه رقیب از آن بهره مند شویم.

محمد خدادی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی مدیریت رسانه با تاکید بر ماموریت های ناجا در ساری افزود: امروز 92درصد کاربران از طریق ابزار ارتباطی تلفن همراه به عنوان یکی از مهمترین شبکه های مجازی اطلاعات مورد نیاز را دریافت و تبادل اطلاعات را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این نکته که حرکت های شبکه های اجتماعی محتوا محور شده است ،اظهار داشت: دوران هواداری ، پلاکارد و مدل تبلیغی سنتی تمام شده است و باید با رویکرد شریک شدن در فضای مجازی که همان برد برد ، تقسیم نقش ها و همه به هم نیاز داریم است، فعالیت کنیم.
وی با بیان اینکه سرعت اولین شاخص رسانه های نو است که القاء و اقناع را در مخاطب انجام می دهد، گفت: ارتباط مستقیم گوینده و دریافت کننده از دیگر ویژگی های رسانه های نو به خصوص شبکه های مجازی است که در ان جریان رفت و برگشت تمامی شریان ارتباطی ،تبادلات ،تاثیرات منابع و مولفه های اطلاعاتی در یک زنجیره قابل مشاهده است.
خدادی افزود: پس هر چه بتوانیم شریان خبری را به صورت رسمی تر شریک خود تلقی کنیم اثرش را می توانیم به خدمت بگیریم ، پس قدرت ما در تولید محتوا است.
وی مخاطب گسترده تر و قدرت بالای هیجان زایی و بسیج اجتماعی ، همراه بودن ، هزینه کمتر و دسترسی بیشتر را از دیگر ویژگی های این رسانه ها برشمرد.
خدادی با بیان این نکته که در آینده نزدیک در خبرگزاری ها نیز دریافت خبر و انتشار عکس ، فیلم و خبر نویسی فقط با موبایل است ،ادامه داد: امروز در فعالیت های رسانه ای، از رایانه ها و لب تاپ ها فاصله گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز تحلیل ها توسط کاربران موبایلی به راحتی انجام می شود ، گفت: باید این نکته را مد نظر قرار بدهیم که رسانه مداری شدن وزارتخانه یکی از مشکلات اصلی امروز جامعه اطلاع رسانی ایران است.
وی توضیح داد: رسانه های گروهی به ویژه خبرگزاری ها اطلاعات و آمار می خواهند و جریان مخاطب شناسی حرف اول را در اطلاع رسانی می زند و شناخت مخاطب بسیار مهم است.
مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت :برای رسانه ها نداشتن مخاطب شناسی خطرناک است و امروز رسانه های کشورمان به آن کمتر توجه می کنند و درواقع جریان اطلاع رسانی به مخاطب مورد نظر نمی رسد.
وی با بیان اینکه امروز تولید ' نظر ' بیشتر از اطلاعات است و چون نظر است به راحتی صورت می گیرد ، ادامه داد: به همین دلیل اخبار بی ارزش هستند وجنبه اطلاعاتی ندارند.
خدادی خاطر نشان کرد: امروز همه مردم از همه چیز نظر می دهند و نمی گویند نمی دانم.
وی گفت: خبر دادن تولید اطلاعات کمی است که نتیجه آن ریاضی باشد، خبر قابل هضم و درک است و در نتیجه اطلاعات در اخبار منجر به قضاوت ، تصمیم گیری وعملیاتی می شود و سپس بازخورد آن نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
وی گفت: امروز بسیاری از دستگاه های اجرایی به جای تولید داده ها ،برای رسانه ها گزارش کار تهیه می کنند تا مورد تشویق قرار بگیرند.
مدیر عامل ایرنا به حضور مطبوعات ، شبکه های تلویزیونی و خبری در فیسبوک به عنوان یکی از فضاهای پر مخاطب مجازی اشاره کرد و ادامه داد: امروز دستگاه چاپ و پرینتر کنار گذاشته شده است و بیشتر مردم از طریق فیسبوک اطلاعات مورد نیاز را دریافت می کنند، پس رسانه ها مجبورند در فعالیت های شبکه های مختلف مجازی گسترده تر عمل کنند.
وی کوتاه ، گویا و ساده، تنوع محتوا و تصویر پایه را از دیگر ویژگی های رسانه های نو دانست و گفت: باید بپذیریم که امروزه اطلاعات جانبی اثرات بیشتری دارد.
وی تاکید کرد : رسانه ها با داشتن اطلاعات می توانند مطالبه گری را سر و سامان بدهند و به طوریقین مسئولان در حل مشکلات تصمیم گیری و عملیاتی عمل می کنند.
وی در بخش دیگری در این کارگاه آموزشی به اهمیت تحلیل فضای مجازی سالم ، مفید و ایمن اشاره کرد و گفت: به رسمیت شناختن و حضور در فضای های نو ارتباطی، مخاطب شناسی،آشنایی با زبان رسانه های نو،ترویج خبر به جای نظر،ترویچ اطلاعات به جای داده ، مقابله با القاء ، ایهام و شبهه همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.
خدادی پیش بینی کرد که در فعالیت رسانه ای آینده دیتا و اطلاعات نیازی به مبدل ارتباطی ندارد بلکه اینترنت به عنوان مهمترین عامل ارتباطی همانند اکسیژن قابل دسترس برای بشر خواهد بود.
مدیر عامل ایرنا قدرت اصلی در دنیا را دانایی و اطلاعات دانست و مثال زد که عربستان با پول اطلاعات و دانایی را خریداری می کند، ولی آمریکا با اطلاعات پول و درآمد کسب می کند.
وی گفت: 'ایرنا ' تنها دستگاه خبری است که به مسئولان دستگاه های اجرایی کشور اطلاع رسانی می کند و همه دست اندرکاران با دادن اطلاعات لازم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی از ایرنا به عنوان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی کشور نام برد و گفت: ناجا با برقراری ارتباط قوی تر با خبرگزاری جمهوری اسلامی ، می تواند به ماموریت های امنیت وآسایش شهروندان برسد.
کارگاه آموزشی مدیریت رسانه روز سه شنبه با تاکید بر ماموریت های ناجا برای معاونان اجتماعی نیروی انتظامی استان های کشور در ساری اغاز و امروز به کارش پایان داد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:محسن حسن نیا
6990/1899

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • انتخاب مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی
  • مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی انتخاب شد