Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد هادی ایازی در افتتاحیه سومین سمپوزیوم سرطان نسترن  با بیان اینکه ۸۲ درصد میزان مرگ و میر‌ها بر اثر بیماری‌های غیر واگیر است افزود: در برخی از استان‌ها سرطان عامل دوم مرگ و میر و در برخی از استان‌ها عامل سوم است

وی اقدام جدی در حوزه سرطان را اقدام پیشگیری دانست و گفت: برای انجام این اقدام باید نظام سلامت را اجتماعی کرد و اجتماعی کردن یعنی مشارکت عموم مردم را در حوزه سلامت داشته باشیم

رئیس سمپوزیم سرطان نسترن گفت: اولین اقدام در زمینه مشارکت در حوزه سلامت سواد سلامت مردم است که سبک زندگی خود را اصلاح کند و داشتن تحرک و سبک تغذیه و عدم استفاده از مواد مخدر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایازی افزود: یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار که نگرانی مدیران سلامت را ایجاد کرده است و هزینه‌های مدیریت سلامت را به خود اختصاص می‌دهد موضوع درمان بیماری‌های غیر واگیر دار است.
وی تصریح کرد: بسیار مهم است که مشارکت مردم در این حوزه را ایجاد و در سطح محلات کانون‌هایی را ایجاد کنیم که مردم عضو این کانون باشند و در کانون‌های اجتماع محور مشارکت کنند و فرصتی برای افزایش آگاهی برای مردم باشد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در مدیریت نظام سلامت رویکرد سلامت جامعه محور مبتنی بر مشارکت مردم است تصریح کرد: در ۳ استان کشور به صورت پایلوت کانون‌های سلامت محور ایجاد شده است و در دستور کار شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است که بتوانیم مجمع سلامت محلی را در تمام محلات کشور ایجاد کنیم

ایازی با اشاره به اینکه ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت وجود دارد اظهار کرد: توسعه سازمان‌های مردم نهاد سلامت گام دیگری است که در حوزه سلامت برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: ۷۲ سازمان مردم نهاد و خیریه در حوزه سرطان در شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور تشکیل شده است
رئیس سمپوزیم سرطان نسترن مشارکت مردم در توسعه زیر ساخت‌های نظام سلامت را اقدام بعدی در حوزه سلامت دانست و گفت: ۸۷۵ خیریه در نظام سلامت وجود دارد که فعالیت گسترده‌ای در سطح کشور انجام می‌دهند و در خراسان رضوی ۵۰ سازمان مردم نهاد سلامت و ۴۲ خیریه و بیمارستان خیریه در حوزه نظام سلامت و ۱۰ خیریه پشتیبان بیمارستان‌ها داریم که به معنای مشارکت مردم در توسعه زیر ساخت‌ها است

ایازی تاکید کرد: مسئله مشارکت بین بخشی موضوع بسیار مهمی است که به مفهوم استفاده از نهاد‌ها و دستگاه‌ها است.

سید علی موسوی، دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم سرطان نسترن گفت:سمپوزیوم نسترن رویدادی علمی، فرهنگی است و در جهت گسترش پیام نسترن برگزار می‌شود و در همین رابطه ۴۷۰ مقاله دریافتی از سراسر کشور داشتیم که بیش از ۴۰۰ مقاله پذیرفته شد که ۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۲۵ به صورت پوستر ارائه می‌شوند.

وی ادامه داد: هشت سخنران خارجی در سه روز برگزاری همایش از مراکز بین المللی همچون آمریکا، سوئد، استرالیا، چین و فرانسه در مباحث تحقیقات بین رشته‌ای سرطان، تشخیص زودهنگام سرطان و پیشگیری خواهیم داشت و در کنار آن‌ها نیز ۲۰ محقق و استاد داخلی حضور دارند.

وی گفت: در کنار مطالب علمی، برنامه جمعی دیگر نیز داریم و فراخوان نهیه نقشه مفهومی در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام ارائه شد که خوشبختانه از سراسر کشور استقبال خوبی صورت گرفت و ۲۰۰ پوستر به دبیرخانه ارسال شد و از این میان ۷۰ پوستر پدیرفته شده است.

دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین المللی همچنین تصریح کرد: همچنین میزگرد‌های علمی و دانشجویی به صورت موازی در روز‌های سمپوزیوم با حضور اساتید ایرانی و خارجی و به صورت پرسش و پاسخ دانشجویی در زمینه سرطان برگزار می‌شود. کارگاه آشنایی با سبک زندگی سالم برای بانوان نیز خواهیم داشت که در آن سعی می‌شود خانواده‌ها با روش‌های پیشگیری از سرطان همچون تغذیه سالم، کاهش استرس، ورزش و خودآزمایی سرطان سینه و ... آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته سابقه وجود سازمان‌های مردم نهاد در زمینه پیشگیری از سرطان بسیار کم بود ادامه داد: بیشتر این سازمان‌ها در جهت درمان سرطان فعالیت می‌کردند، اما انجمن نسترن تصمیم گرفت با گردهمایی علمی و حضور اساتید به تدریج به جمع بندی و خطوط راهنما برسد تا بتوانیم اهداف ۵ تا ۱۰ سال آینده خود را ترسیم کنیم.

وی افزود:خوشبختانه در طول برگزاری سمپوزیوم‌های اول و دوم هم اندیشی صورت گرفت و خطوط کلی ترسیم شد، نتیجه نهایی این بود که بر دو شاخه کلی حرکت کنیم، نخست در بحث فرهنگ سازی در زمینه این بیماری و تشخیص زودهنگام و دیگری ایجاد آزمایشگاه تشخیص زودهنگام که در این مورد با دانشگاه‌های بزرگ دنیا رایزنی‌های خوبی صورت گرفته، بخشی از تکنولوژی ایجاد شده و باقی مراحل در حال آماده سازی است.

مدیرعامل انجمن پیشگیری از سرطان موسسه نسترن گفت: در این سمپوزیوم یک تفاهم‌نامه با مرکز پزشکی فیفا درباره فوتبال و سرطان امضاء می‌شود.

محمد تقی میراحمدی در سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن اظهار کرد: در موسسه نسترن سه هدف دنبال می‌شود که از جمله این اهداف پیشگیری است که در این رابطه در ۱۰۰ دبیرستان دخترانه آموزش‌های لازم در مورد سبک زندگی سالم داده می‌شود، تشخیص زود هنگام دومین هدف است که در راستای این هدف با دانشگاه‌های دنیا تعامل علمی صورت می‌گیرد و آخرین هدف، درمان هدفمند است که هر فرد براساس ژن‌های خود و حساسیت به دارو‌های شیمیایی که دارد درمان می‌شود.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که پیشگیری بهتر از درمان است و مردم باید تشویق شوند که هزینه‌های خود را در مسیر سلامت صرف کنند و اگر ۵ تا ۱۰ درصد از هزینه‌های خیرین که برای درمان به کار می‌رود وارد کانال پیشگیری شود بیشترین استفاده را دارد.

مدیرعامل انجمن پیشگیری از سرطان موسسه نسترن بیان‌کرد: در این سمپوزیوم یک تفاهم‌نامه با مرکز پزشکی فیفا درباره فوتبال و سرطان امضاء می‌شود.

سومین سمپوزیوم بین المللی نسترن تا تاریخ ۱۰ آذر ماه دردانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزای است.

انتهای پیام// ف. غ   آغاز سومین سمپوزیوم بین المللی نسترن در مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی

تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل دارند، در مقایسه با مردانی که کمترین میزان سبزیجات را در برنامه غذایی خود مصرف می‌کنند، ۵۲ درصد کمتر در معرض خطر پیشرفت سرطان قرار دارند و خطر عود بیماری ۵۳ درصد در آن‌ها کمتر است.

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رعایت یک رژیم غذایی گیاهی سالم (پس از تشخیص سرطان پروستات) در افراد می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.

به گفته ویویان لیو، محقق ارشد این مطالعه، تغییر روند معمول سرطان پروستات به درجه‌ی پیشرفته آن، یکی از نگرانی‌های اساسی در میان بیماران مبتلا، خانواده و پزشکان آن‌ها است.

رژیم‌های غذایی حاوی گوشت قرمز، لبنیات و چربی‌های حیوانی اغلب با پیشرفت سرطان پروستات همراه هستند.

لیو می‌گوید: «یافته‌های جدید پیرامون رعایت رژیم غذایی گیاهی با هدف بهبود سرطان پروستات و پیشگیری از پیشرفت آن، به حفظ سلامت و کاهش عوارض شایع‌ترین سرطانی که مردان با آن مواجه هستند، کمک می‌کند. عمل به این دستورالعمل غذایی، علاوه بر داشتن دیگر فوایدی که برای سلامتی دارد، در پیشگیری از ابتلا به سایر بیماری‌های مزمن نیز مؤثر است.»

همچین میوه‌ها و سبزیجات موجود در یک رژیم غذایی گیاهی، حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر ضد التهابی و فیبر رژیمی هستند که کنترل گلوکز را بهبود می‌بخشد و التهاب را کاهش می‌دهد.

رژیم‌های غذایی حاوی گوشت قرمز، لبنیات و چربی‌های حیوانی اغلب با پیشرفت سرطان پروستات همراه هستند. گوشت قرمز (مانند گوشت گاو و گوسفند) سرطان پروستات را به سمت تهاجمی شدن سوق می‌دهند. علاوه بر این، رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین حیوانی ممکن است مقاومت به انسولین را نیز افزایش دهند.

داده‌های مورداستفاده در این مطالعه، حاصل جمع‌آوری اطلاعات پزشکی بیش از ۲۰۰۰ مرد مبتلا به سرطان پروستات است. طی یک بازه زمانی هفت‌ساله، محققان دریافتند آقایانی که در برنامه غذایی خود، بیشترین مقدار سبزیجات و میوه‌ها را گنجانده‌اند، در مقایسه با مردانی که کمترین مقدار سبزیجات را مصرف کرده‌اند، خطر پیشرفت و عود کمترِ بیماری را دارند.

گفتنی است که متغیرهایی، چون سن افراد، شدت سرطان، استعمال دخانیات و ... بر نتایج تجزیه و تحلیلِ ارتباط میان رژیم غذایی گیاهی و کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات تأثیری نداشتند.

رژیم‌های گیاهخواری سالم که شامل سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل است، علاوه بر اینکه در کاهش خطر پیشرفت و عود سرطان پروستات نقش دارند، دارای فواید متعددی از جمله کاهش دیابت، کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و کمتر شدن نرخ مرگ و میر هستند. افزون بر این، شواهد بیولوژیکی نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاهخواری، سالم‌تر هستند و می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

دکتر آنتونی دامیکو، رئیس بخش انکولوژی تشعشعات ادراری تناسلی در مؤسسه سرطان دانا-فاربر در بوستون، در همین راستا می‌گوید که اگرچه یافته‌های فوق امیدوارکننده هستند، اما نمی‌توانند ثابت کنند که رژیم غذایی گیاهی باعث بهبود نتایج سرطان پروستات می‌شود؛ فقط ارتباطی بین این دو وجود دارد. او می‌گوید: «توصیه من این است که افراد پیرو یک سبک زندگی سالم باشند تا از انواع بیماری‌ها دور باشند؛ ورزش کنند، سیگار نکشند، غذا‌های سالم و مفید مصرف کنند و استرس خود را کنترل کنند. سبک زندگی سالم به طور کلی خطر عود و پیشرفت سرطان را کاهش می‌دهد.»

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه