Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: افق ما این است که بین ۵۰ تا ۷۰ صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در کشور ایجاد کنیم. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم امضای تفاهم نامه این صندوق با مناطق آزاد گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی با ۷۴ درصد شرکت‌های دانش بنیان همکاری دارد که تاکنون ۹۱۵ میلیارد تومان برای این شرکت‌ها تسهیلات پرداخت شده و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز تعهد پرداخت داریم در مجموع از ۲۲۵۰ میلیاردی که اعتبار به این صندوق داده شده ۱۷۵۰ میلیارد اختصاص پیدا کرده و از پولی که به صورت اهرمی در بانک‌ها موجود است ۱۱۰۰ میلیارد تومان در تفاهم نامه با بانک هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۲۱۰ طرح در حال اجرا داریم که ۷۸۴ طرح خاتمه موفق داشته که این طرح‌ها وارد بازار می‌شوند.سلطانی در ادامه به تشریح روندی که یک شرکت برای تجاری سازی محصولات خود باید طی کند پرداخت و گفت: یک شرکت از ابتدا تا انتهای روی منابع مالی که به آن تزریق می‌شود باید فعالیت کند تا بزرگ شود در دوران طفولیت شرکت فرشتگان کسب و کار به یاری این شرکت‌های کوچک و نوپا می‌آیند که این فرشتگان کسب و کار کمک‌های اطرافیان برای تاسیس شرکت است. در مرحله بعدی مرحله فید مانی و بذرپاشی می‌باشد که با ارایه سهام شرکت‌ها به رشد خود کمک می‌کنند. پس از آن مراحل سرمایه گذاری خطرپذیر VCA و به دنبال آن VCB وجود دارد و در مراحل بزرگتر شرکت‌ها به اخذ وام و شرکت در بورس می‌پردازند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی تمامی تسهیلاتی که یک شرکت برای رشد می‌خواهد به جز بورس را تامین می‌کند و در برخی کشور‌ها نظیر امریکا و چین طرح برگشت سرمایه‌ای بالا با عنوان HIJH VC عملیاتی می‌شود که تفاوت آن با سرمایه گذاری خطر پذیر این است که در مشارکت و سرمایه گذاری نیازی به اخذ تقنین نیست و در سود و زیان افزاد مشارکت کننده سهیم می‌شوند.وی در ادامه بیان داشت: برای مشارکت خطر پذیر می‌خواهیم صندوق‌های پژوهشی را تشکیل دهیم تا این صندوق‌ها برای سرمایه گذاری خطر پذیر ما را یاری کنند در سرمایه گذاری ۴ برنامه مشارکت عمومی، سرمایه گذاری خطر پذیر، سرمایه گذاری خطر پذیر شرکتی و سرمایه گذاری جمعی را در نظر گرفته ایم که در سرمایه گذاری جمعی افراد جامعه برای تولید و تجاری سازی یک محصول خاص سرمایه گذاری می‌کنند. سلطانی تصریح کرد: افق ما این است که بین ۵۰ تا ۷۰ صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در کشور ایجاد کنیم در مناطق آزاد تجاری ۷ صندوق خطر پذیر داشته باشیم در این صندوق‌ها ۴۹ درصد سهم صندوق نوآوری و شکوفایی ۴۹ درصد سهم منطقه آزاد و ۲ درصد سهم مدیریت صندوق می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف

امیرحسین جنانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری به عنوان روشی برای عدم ورود هیجانات و رفتار‌های غیرحرفه‌ای به بازار سرمایه عمل می‌کند صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نقش کلیدی در جمع‌آوری نقدینگی بلاتکلیف و جلوگیری از ورود آن‌ها به بازار‌های موازی مثل مسکن و ارز دارند و به همین دلیل، تصمیماتی که سبب خروج پول از صندوق‌ها می‌شود در نهایت به ضرر اقتصاد ایران خواهد شد.

او افزود: اکنون نه تنها صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از ابزار‌های اصلی بازار سرمایه تلقی می‌شوند بلکه این صندوق‌ها به یکی از اجزای مهم اقتصاد کشور تبدیل شده‌اند آغاز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال ۸۷، حجم چشمگیری از نقدینگی‌ها جذب این صندوق‌ها شدند و توانستند علاوه بر پوشش انواع مختلف ریسک‌پذیری افراد، به رکن اصلی تأمین مالی شرکت‌ها و حتی دولت تبدیل شوند.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: کارکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخصوص صندوق‌های با درآمد ثابت به ۲ بخش اصلی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس و کمک به تأمین مالی تقسیم می‌شود اکنون بیش از ۹ میلیون نفر از دارندگان واحد‌های سرمایه‌گذاری با رقمی حدود یک‌هزار همت در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده اند، این مبلغ می‌توانست بجای جذب در شفاف‌ترین بخش اقتصاد یعنی بازار سرمایه به سمت بازار‌های غیر مولد و غیررسمی مانند رمز ارزها، طلا و ارز سرازیر شود و بجای به‌کارگیری آنها در تأمین مالی شرکت‌ها در هنگام انتشار اوراق یا سپرده‌گذاری در بانک‌ها با ورود به بازار‌های مخاطره‌آمیز در این شرایط تحریمی که دسترسی به منابع سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد، آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند.

جنانی افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانسته‌اند کمک شایانی را در مسیر شفافیت به بخش مولد اقتصاد داشته باشند و تا حد زیادی باعث جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها در فضای اقتصاد کشور شوند متأسفانه خبر‌هایی مبنی بر اجرای قانون مالیاتی جدید شنیده می‌شود که این ابزار حیاتی بازار سرمایه را مورد هدف قرار می‌دهد.

او بیان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان ابزاری تلقی می‌شوند که امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را برای جمع زیادی از مردم فراهم کرده و توانسته در طی این سال‌ها منابع مناسبی را جذب کند بهترین راه برای حفظ و افزایش اصل سرمایه، سرمایه گذاری اصولی و مطمئن است، روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد و در کل می‌توان گفت سرمایه گذاری به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود که افراد با توجه به میزان سرمایه و سطح اطلاعات خود، روش متناسب با شرایط خود را انتخاب می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟