Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضای تفاهم نامه بین صندوق نوآوری و شکوفایی و مناطق آزاد ۷ صندوق خطر پذیر در مناطق آزاد راه اندازی می‌شود.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو خزرایی مدیر انتقال فناوری مناطق آزاد در مراسم امضای تفاهم نامه صندوق نوآوری و شکوفایی و مناطق آزاد که در ساختمان این صندوق برگزار شد گفت: یکی از اهداف مناطق آزاد ایجاد مراکز انتقال فناوری و برهمین اساس تا سال ۹۴ صد واحد فناور ایجاد شده است هم چنین مقرر شد تا تعداد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد افزایش پیدا کند
وی افزود: به همین دلیل تا پایان سال ۹۵ تعداد ۲۰۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان را در مناطق آزاد ایجاد کردیم که براساس ابلاغیه صادر شده مقرر شد تا ۲۰ درصد به شرکت‌های فناور مناطق آزاد اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خزرایی ادامه داد: باید تعداد واحدهای فناور در مناطق آزاد به ۲۴۰ واحد می‌رسید که با حمایت‌های صورت گرفته در حال حاضر ۲۶۱ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد مستقر شده اند
وی در پایان خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه امضا شده میان مناطق آزاد و صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق‌های خطرپذیر نیز در مناطق آزاد برای حمایت از تولیدات فناورانه ایجاد می‌شود.
در ادامه مهدی غلاملو مدیر سرمایه گذاری ریسک پذیر صندوق نوآوری و شکوفایی توضیح داد: صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر زیرمجموعه سرمایه گذاری‌های خصوصی هستند و یکی از روش‌های تامین مالی شرکت‌های فناوری و ایده‌های فناورانه به حساب می‌آیند.
وی ادامه داد: برهمین اساس تفاهم نامه‌ای با مناطق آزاد منعقد می‌شود تا ۷ صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در این مناطق راه اندازی شوند البته این مناطق ظرفیت زیادی در راه اندازی این صندوق‌ها دارند.
غلاملو در پایان خاطر نشان کرد: کمک و ایجاد صندوق‌های خطر پذیر جزو وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌ها در مناطق آزاد تمایل به دانش بنیان شدن ندارند، اما راغب سرمایه گذاری خطر پذیر هستند. حرکت به سمت کارافرینی فناورانه با ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر امکان پذیر می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران