Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه کشور با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: همیشه ضعف مدیریتی در بحران‌ها از سوی دولت وجود دارد و قرار نیست که ما کار دولت را انجام دهیم بلکه باید از دولت مطالبه کنیم که اوضاع را سر و سامان دهد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فیروزه صابر در نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش سازمان‌های مردم‌نهاد و کار داوطلبانه در ایران، گفت: شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری از ۴ سال پیش آغاز به کار کرده که ۱۳ عضو دارد و ۳ هدف تقویت همگرایی بین افراد، تحکیم موقعیت NGO‌ها و توانمندسازی اعضا را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ترویج کار داوطلبانه از جمله برنامه‌های اصلی شبکه شده، گفت: در بحث‌های توسعه سه ضلع سازمان‌های مدنی، دولت و مردم وجود دارند که بخش کوچکی از ان را NGO‌ها انجام می‌دادند، اما در همه جا باید نقش خود را حفظ کنند.
صابر گفت: بنابر این در وضعیت‌های بحرانی این ضرورت باید باشد که NGO‌ها پای کار بیایند، چه دولت خوب کار کند و چه نکند اتفاق که رخ می‌دهد این است که ضعف مدیریتی وجود دارد. 
مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه کشور با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه و حضور نیروهای داوطلب و مردم‌نهاد برای کمک به آسیب‌دیدگان گفت: این ضعف مدیریتی در جامعه و در زمان بحران‌ها خود را بیشتر نشان می‌دهد و نقش داوطلبانه NGO‌ها را پررنگ‌تر می‌کند و نشان می‌دهد مدیریت سازمان‌ها زمانی که خوب باشد برای مدیریت بحران‌ها آماده است. 
وی گفت: از طرفی NGO‌ها باید مدیریت سازمان‌یافته داشته باشند چرا که به صورت مجزا نمی‌توانند ورود کنند وجود یک شبکه با اسم شبکه سازمان‌یافته وارد عمل شوند و این در حالی است که نیاز به ساماندهی مدیریت وجود دارد. 
صابر ادامه داد: NGO‌ها از دولت مطالبه باید کنند که اوضاع بحرانی را خوب مدیریت کنند و این به معنای آن نیست که کار دولت را بکنیم، NGO‌ها باید از دولت بخواهند که اوضاع را خوب مدیریت کند و ضعف‌هایش را پوشش دهد. 
مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه کشور در رابطه با حضور شخصیت‌های مشهور و برجسته در کمک‌رسانی مواقع بحرانی گفت:‌چهره‌های مشهور سرمایه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند مروج کارهای داوطلبانه باشند، اما ممکن است به واسطه اعتماد زیادی که به آن‌ها می‌شود کمک زیادی را جمع‌آوری کنند، اما به یک نهاد احتیاج است که این کمک‌ها را ساماندهی کند و ما در این رابطه تفکر نهادسازی را می‌خواهیم تا کمک‌ها به صورت پایدار و بلندمدت شود.
همچنین در این نشست آراسب احمدیان مدیرعامل مؤسسه محک و دبیر همایش کار داوطلبانه گفت: از ارکان NGO‌ها افراد داوطلب هستند که ممکن است این سازمان‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌ها از جمله جذب، بکارگیری و نگهداری از نیروی داوطلب مواجه باشند این موضوعی است که در مدیریت نیروی انسانی کمتر به آن پرداخته می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه در همایش کار داوطلبانه ۳ پنل تخصصی در رابطه با تأثیرات کار داوطلبانه بر جامعه، سازمان‌های مردم‌نهاد و افراد داوطلب برگزار می‌شود، گفت:‌مجموعه مدیریتی باید به نیروی داوطلب نگاه جدی داشته باشد چرا که سازمان‌های مردم‌نهاد بازیگران اصلی جامعه مدنی شده‌اند.
احمدیان با اشاره به فاجعه زلزله کرمانشاه گفت: موضوع کار داوطلبانه در چنین مواقعی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و سازمان‌های امدادی وجود داشته که وظیفه رسیدگی به اوضاع را دارند، اما متأسفانه برنامه مدون و سازمان‌یافته‌ای برای سر و سامان دادن به جمعیت‌های داوطلب را ندارند و در واقع متولی وجود ندارد. 
وی گفت: کار داوطلبانه همیشه خود را با فجایع طبیعی نشان می‌دهد که همیشه با ضعف مدیریت و اعتماد وجود دارد و اگر به صورت زیرساختی تقویت نشود، کارکرد مفید خود را از دست خواهد داد. 
احمدیان گفت: کار داوطلبانه را نباید از بعد فجایع طبیعی ببینیم بلکه در جنبه‌های حمایتی، درمانی و امدادی اکنون در سطح جامعه فعال هستند بنابر این، این نگاه به کار داوطلبانه در شرایط صرف بحرانی باید تغییر کند و به عنوان یک ظرفیت در امور جاری تلقی شود.
به گزارش فارس، همایش سازمان‌های مردم‌نهاد و کار داوطلبانه در کشور ۱۳ آذر در ساختمان آرشیو ملی ایران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تبریک روز شوراها در نهم اردیبهشت به بررسی اهمیت مشورت از منظر دین پرداخت و بیان داشت: اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند.

وی وعده صادق را ظهور قدرت، اراده ملت و نیروهای مسلح ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواند و گفت: این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست و نشان داد که می‌توان جلوی ظلم دولت‌های اسرائیل و اربابانش آمریکا و اسرائیل ایستاد.

امام جمعه بسطام با تقدیر از رئیس جمهور برای سفر به استان سمنان و شهرستان شاهرود و قدردانی بابت اقدامات دولت مردمی از برنامه ریزان این سفر در نهاد ریاست جمهوری گلایه کرد و گفت: کم کاری زیادی در تهران در برنامه‌ریزی این سفر اتفاق افتاد و مردم شهرستان شاهرود ساعت‌ها برای دیدار مردمی منتظر و معطل ماندند لذا این اقدامات می‌توانند تلاش‌های دولت را به حاشیه ببرد.

خطیب نماز جمعه بسطام با گلایه فراوان از عدم حضور وزرای هیئت دولت در بخش بسطام اظهار داشت: بسطام از بخش‌های بی نظیر و با ظرفیت کشور است لذا مردم این بخش شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و از این حیث در ایران اسلامی شهره هستند.

رضوی نسب گفت: بخش بسطام با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از بسیاری از شهرستان‌های استان پرجمعیت‌تر و در عین حال ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و… دارد. متأسفانه این بخش بسیار مظلوم واقع شده وگرنه مانند تعدادی از شهرستان‌های استان باید ارتقا پیدا می‌کرد.

وی گفت: در سفر دوره اول ریاست جمهوری به استان سمنان نیز گلایه‌های عدیده‌ای از این تریبون اعلام شد اما مجدداً در دوره دوم نیز تکرار گردید و گلایه‌های مردمی زیادی در باب عدم برنامه‌ریزی صحیح این سفر نیز مطرح می‌شود.

کد خبر 6089190

دیگر خبرها

  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم