Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:10:15 GMT

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۱۸۱۲

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

"تشکیل کمیته‌ای درباره اجساد دفن شده بدون گواهی در مناطق زلزله زده، تکلیف آموزشگاه‌های مجاز به نصب تابلو دارای کد رهگیری، جزئیات زمان و نحوه دریافت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری اعلام شد، انتقاد علیخانی از عدم توافق تامین اجتماعی با شهردار تهران، کاهش ۳۱ درصدی بارش در کشور نسبت به میانگین بلندمدت، شیب افزایش حقوق‌ها در سال‌های آتی و نی توضیح معاون شهردار تهران به موضوع کارمندان مازاد مترو و مناظره با قالیباف" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با ایسنا خبرداد

تشکیل کمیته‌ای درباره اجساد دفن شده بدون گواهی در مناطق زلزله زده/ احتمال افزایش آمار قربانیان

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تداوم فعالیت کمیته تحقیق درباره اجساد دفن شده بدون گواهی فوت در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

اسماعیل نجار در این باره گفت: پس از وقوع زلزله برخی خبرها حاکی از این بود که تعدادی از جانباختگان بدون دریافت گواهی فوت و مجوز پزشکی قانونی توسط اقوامشان به خاک سپرده شده اند که در همین راستا کمیته ای برای تحقیق در این خصوص و شناسایی این اجساد با حضور نمایندگانی از پزشکی قانونی، بخشداری ها، ثبت احوال و ... تشکیل شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه آیا ممکن است جسد برخی جانباختگان همچنان در زیرآوار مانده باشد گفت: احتمال این موضوع خیلی خیلی کم است، از کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع زلزله و حوالی ساعت ۱۵ روز اول دیگر هیچ مورد جانباخته یا مجروحی در زیرآوار نداشته ایم و برهمین اساس نیز پایان عملیات جستجو را اعلام کردیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

تکلیف آموزشگاه‌های مجاز به نصب تابلو دارای کدرهگیری/ آغاز آموزش ازراه‌دور دانش‌آموزان زلزله‌زده

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح برنامه کیفیت بخشی آموزشی در مدارس غیردولتی گفت: دستورالعمل ارزیابی و نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی چند روز گذشته ابلاغ شده و مدارس در چهار سطح مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مجتبی زینی وند با اشاره به صدور کارنامه برای مدارس مقطع متوسطه دوم گفت: در این کارنامه عملکرد مدارس در جایگاه منطقه‌ای و استانی و ملی مشخص و میزان رشد آن طی سالهای اخیر بررسی شده است. رتبه اول پیشرفت عملکرد به استان سیستان و بلوچستان با شاخص رشد ۱۹ درصد مربوط است و جالب اینکه مدارسی که پیشرفت کرده اند لزوما مدارسی نبوده اند که شهریه بسیار بالا دریافت می کنند.

زینی وند درباره نظارت بر مراکز غیردولتی گفت: اکثر تخلفات مربوط به آموزشگاه‌هایی است که دارای مجوز از آموزش و پرورش نیستند. اکنون برخی آموزشگاهها و مراکز برای آموزش افراد زیر ۲۰سال تحت پوشش آموزش و پرورش قرار نگرفته اند. در حال پیگیری برای پوشش این مراکز و همچنین بازرسی نظام مند از آنها هستیم. قرار شده همه مراکز مجوز دار تابلوهای یکسان با کد رهگیری نصب شده بر روی آن باشند. اولیاء می توانند از طریق این کد وضعیت مراکز را استعلام کنند. ۱۳ هزار مرکز مجاز در سطح کشور داریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

تغییر ۲۸ مرتبه‌ای ساختار آموزش و پرورش تا کنون/ادغام معاونت‌ها در دست بررسی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا کنون ساختار آموزش و پرورش ۲۸ مرتبه تغییر کرده است گفت: در این ۲۸ مرتبه تغییر، به طور سنتی آن بخش‌هایی که دائم تفکیک و ادغام شده‌اند دو معاونت‌ آموزش ابتدایی و متوسطه و معاونت‌های تربیت بدنی و پرورشی بوده‌اند، اما هنوز نتایج نهایی مشخص نشده و بررسی‌ها طبق دستورالعمل دولت ادامه دارد.

علی زرافشان در پاسخ به پرسش دیگری درباره ورود موسسات کنکور به مدارس و تقویت نظارت‌ بر آموزشگاه‌های آزاد گفت: ما یکی دو آیین نامه در این خصوص داریم که آیین نامه  آموزشگاه‌های علمی آزاد  از این جمله است. در هفته‌های گذشته و با توجه به موکدات وزیر آموزش و پرورش، این موضوع در جلساتی مطرح و قرار شده است اقدامات جدی‌تری صورت گیرد که طبیعتا بخشی از آن بازنگری در آیین و مقررات و هماهنگ سازی آنها خواهد بود. بخش دیگر  هم اجرای دقیق آیین نامه مربوطه است که توسط شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

در قرعه کشی «وام ضروری بازنشستگان کشوری»؛

جزئیات زمان و نحوه دریافت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری اعلام شد

مراسم قرعه‌کشی پرداخت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری انجام شد.

مراسم قرعه کشی پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام ضروری به بازنشستگان کشوری با حضور وزیر رفاه، سرپرست صندوق بازنشستگی و جمعی از بازنشستگان در سالن تلاش برگزار شد. مبلغ این وام چهارمیلیون تومان و اولویت دریافت با بازنشستگانی است که قبلا از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند.

عباس رشیدی، مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم با بیان اینکه این اعتبار در ۱۲ مرحله به دست ما می رسد عنوان کرد: اکنون اعتبار برای پرداخت دو مرحله اول آماده شده و تا ۱۰ روز آینده واریز خواهد شد و مابقی در۱۰ مرحله به ترتیب وام را دریافت خواهند کرد. در هرماه یک مرحله واریز وام به برندگان خواهیم داشت.

انتقاد علیخانی از عدم توافق تامین اجتماعی با شهردار تهران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، ری و تجریش از مسدود شدن حساب‌های شهرداری توسط تامین اجتماعی گلایه کرد.

محمد علیخانی پس از استماع گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مطالعات جامع حمل و نقل متعلق به سال ۸۴ است و باید به روز رسانی شود، گفت: مطالعات آن زمان دقیق نیست و همه اقدامات در این حوزه با خطای حدود ۳۰ درصد انجام می‌شود که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما حضور نجفی در هیات دولت را به فال نیک گرفتیم و انتظار داشتیم که حداقل هماهنگی دولت و شهرداری بیشتر شود نه اینکه اتفاقی نیفتد، گفت: ما از رسانه‌ها مطلع شدیم که حساب‌های شهرداری توسط تامین اجتماعی که زیرمجموعه دولت است مسدود شده است!

رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی کشور خبر داد

کاهش ۳۱ درصدی بارش در کشور نسبت به میانگین بلندمدت/ کم‌بارشی ۵ استان به ۸۰ درصد رسید

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از کمبود ۳۱ درصدی بارش کشور از ابتدی سال آبی جدید خبر داد و افزود: از ابتدای مهر تا تاریخ ۴ آذرماه، پنج استان قم، اصفهان، خراسان جنوبی، مرکزی و یزد بیشتر از ۸۰ درصد کمبود بارش داشتند.

شاهرخ فاتح وضعیت بارش کشور را از ابتدای سال آبی جدید تشریح کرد و گفت: از اول مهرماه ۹۶ تا پایان ۴ آذرماه در کل کشور ۲۰.۷ میلی‌متر بارش دریافت شده است، این در حالی است که بارش بلندمدت کشور در این بازه زمانی ۳۰ میلی‌متر برآورد شده است، بنابراین بارندگی امسال در مقایسه با بارش بلندمدت، ۳۱ درصد کاهش دارد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد

شیب افزایش حقوق‌ها در سال‌های آتی

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری به ضرورت پاسخگویی به ذینفعان اشاره کرد و گفت: همچنین صندوق‌ها باید پایدارسازی شوند. علیرغم مشکلات موجود، صندوق‌های بازنشستگی در ایران در مسیر بحران قرار دارند اما هنوز بر خلاف برخی کشورها به بحران نرسیده‌اند.

ابراهیم صادقی‌فر در مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری به تشکیل شورای سالمندان و خانه‌های امید اشاره کرد و گفت: شیب افزایش حقوق‌ها در سال‌های آتی به گونه‌ای خواهد بود که تلاش می کنیم افت حقوق در سال‌های گذشته را جبران کنیم.

واکنش مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت به مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تفکیک مسوولیت‌های وزارت بهداشت و سازمان استاندارد مشخص شود

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو توضیحاتی را درباره مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واگذاری نظارت‌ها و برخی اقدامات در حوزه تجهیزات پزشکی به سازمان استاندارد ارائه کرد.

دکتر رضا مسائلی در جلسه هم اندیشی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی با اشاره به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر انتقال مسئولیت نظارت فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی به سازمان ملی استاندارد، گفت: ما باید در این حوزه فعال‌تر عمل می‌کردیم تا کار به اینجا نرسد. باید نمایندگان مجلس را توجیه می‌کردیم که ما به عنوان وزارت بهداشت بر کیفیت کالاها نظارت کامل داریم اما متاسفانه نتوانستیم این موضوع را به خوبی بیان کنیم.

مسائلی همچنین اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر این قانون حاکم شده است اما قول می‌دهیم تلاش کنیم تا معضل از این حد بیشتر نشود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد

وجود بیش از ۲۲ شرکت تاکسی اینترنتی/ این شرکتها تابع هیچ مقرراتی نیستند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ ترافیکی در کلانشهر تهران گفت: متاسفانه امروز بیش از ۲۲ شرکت تاکسی اینترنتی مشغول فعالیت هستند که هر یک از آنها بیشتر از سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران خودرو در اختیار دارند و تابع هیچ مقررات خاصی نیستند.

محسن پور سید آقایی همچنین به موضوع اختصاص ردیف‌های بودجه‌ای از سوی دولت برای بخش حمل و نقل در شهرها اشاره کرد و افزود: در دولت نیز ردیف‌هایی برای توسعه حمل و نقل عمومی شهرهای کشور اختصاص داده شده اما پرداختی‌ها در این حوزه اندک بوده، در حقیقت ردیف‌های مصوب زیاد داریم اما دریافتی بسیار ناچیز است. مجموعه ردیف‌های بودجه‌ای اختصاص داده شده از سوی دولت ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که در این حوزه تا کنون در یک مرحله ۴۸ میلیارد تومان به صورت غیرنقد و ۲۴ میلیارد تومان به صورت نقد پرداختی داشته‌ایم. امسال نیز هیچ دریافتی نقدی از سوی دولت نداشته‌ایم. به این ترتیب یارانه بلیط مترو و اتوبوس برای سال جاری پرداختی از سوی دولت نداشته است. در جرایم رانندگی نیز متاسفانه پرداخت از سوی دولت صفر بوده است.

نژادبهرام:

بیمارستانهای تهران ناامن هستند/شهرداری نسبت به رفع۵۰۰۰ فضای بی دفاع پایتخت،اقدام عاجل انجام دهد

عضو هیات رییسه شورای شهرتهران نسبت به ناامن بودن بیمارستانهای پایتخت هشدار داد.

به گزارش ایسنا، زهرا نژادبهرام در بیست و پنجمین جلسه شورای تهران، ری و تجریش، در خصوص ناایمن بودن بیمارستان های تهران، تذکر داد و با هشدار در خصوص فضاهای ناایمن بخصوص بیمارستان ها، گفت:  بر اساس گزارش شهرداری در مناطق ۱۱ و ۱۲ شهر تهران، ۲۴۳ مورد فضای ناایمن وجود دارد.

نژادبهرام با مهم خواندن بحث ایمن سازی این نوع ساختمان‌ها اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد بیمارستان های تهران عمری بالای ۴۰ سال دارند و این در حالی است که بیمارستان ها به جای این که مکانی برای آلام درد باشند، باتبدیل شدن به ناامن ترین اماکن شهر، دردی بر دردها افزوده اند.

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

چالش "انتقال خون" در زمان بحران / درخواست از شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به مشکلاتی که در دوره گذشته در زمینه ساخت مرکز تولید فرآورده‌های خونی در ساختمان این سازمان وجود داشت، گفت: مفهومی ندارد در شهری که نزدیک به ۲۷ درصد خون و فرآوده‌های خونی مصرف می‌شوند، تنها یک مرکز تولید فرآورده داشته باشیم.

علی اکبر پورفتح‌الله درباره آخرین وضعیت ساخت پنج مرکز جامع اهدای خون در پایتخت نیز گفت: یکی از پنج مرکز جامع اهدای خون در تهران نیز طی دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و امیدوارم به تدریج در یک برنامه زمان‌بندی و با فواصل کوتاه شاهد افتتاح بقیه این مراکز باشیم.

اعطا خبر داد

۲۰۰ گود رها شده در پایتخت/ ترک بر دیواره کتابخانه ملی به دلیل گود مجاور

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بر لزوم پایدار سازی گودهای رها شده در پایتخت تأکید کرد و گفت: براساس گزارش‌های سازمان‌های مختلف حدود ۲۰۰ گود رها شده در سطح شهر تهران وجود دارد که نیازمند رسیدگی هستند.

علی اعطا با بیان اینکه بسیاری از این گودها به علت صدور پیش پروانه توسط شهرداری به منظور درآمدزایی بیشتر شکل گرفته و به علت مشکلات متعدد مالی و حقوقی حالا در مرحله گودبرد اری متوقف شده اند، گفت: معمولا برای پایدار سازی گودها از روش نیلینگ استفاده می ‌شود که البته این یک روش کوتاه مدت برای پایدارسازی گودها که حداکثر عمر آن ۱۸ ماه است، اما متاسفانه در حال حاضر براساس گزارش‌های سازمان‌های مختلف حدود ۲۰۰ گود رها شده در سطح شهر تهران وجود دارد که نیازمند رسیدگی هستند.

ربیعی خبرداد

افزایش کف حقوق بازنشستگان درسال۹۷/راه‌اندازی صندوق‌های فروش سهام/رفع مشکل پرداخت حقوق فولادیها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی صندوق‌های فروش سهام در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و گفت: اخیرا در هیات امنای تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مصوب شد تا صندوق هایی ایجاد کنیم که سهام‌های خوبمان را در آن قرار دهیم تا بازنشستگان داوطلب بتوانند سهام‌های سودآور بویژه در نفت و پتروشیمی را که ضمانت شده است، دریافت کنند.

علی ربیعی با اشاره به تخصیص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در دو سال اخیر گفت: جلسات بودجه ای در حال برگزاری است و امیدواریم بتوانیم برای سال آینده مبلغ بیشتری را از دولت دریافت کنیم. زمانی که وزارت رفاه را تحویل گرفتم حداقل حقوق ۴۸۰هزار تومان بود، ولی درسال جاری به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. برای سال آینده هم بودجه های خوبی درنظرگرفته شده تا کف حقوق بازنشستگان بیش از این افزایش یابد.

توضیح معاون شهردار تهران به موضوع کارمندان مازاد مترو و مناظره با قالیباف

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل با کمبود منابع زیادی مواجه هستیم، گفت: این کمبود منابع باید از طرق مختلف تأمین شود که یا باید این منابع از سوی دولت تامین شده و یا شهرداری در قالب اخذ عوارض مختلف این بودجه را تأمین کند.

محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست به دلیل زیان ده بودن مترو در آن سرمایه گذاری کند، گفت: مترو هر سال ۷۰۰ میلیارد تومان زیان می‌دهد و شرکت زیان ده امکان پذیرش در بورس را ندارد.

وی همچنین در مورد فعالیت کارمندان بیکار در مترو گفت: در مدیریت قبلی و در سال ۹۱ تعداد زیادی نیروی مازاد در مترو جذب شد که تخلف مدیریت قبلی بود و حتی پرونده آن در سازمان بازرسی کل کشور مفتوح و به دادگاه ارسال شده است؛ چرا که این جذب نیرو بر اساس ضابطه نبوده و تنها بر اساس رابطه بوده است. هر چند خطوط مترو توسعه یافته و نیاز به تعدیل نیرو نیست بلکه این افراد را در خطوط جدید به کار می‌گیریم و حتی ممکن است با افتتاح خطوط دیگر با کمبود نیرو مواجه شویم که البته نیروهای زیادی در طی سال‌های اخیر جذب شده‌اند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

تشکیل کمیته‌ای درباره اجساد دفن شده بدون گواهی در مناطق زلزله زده/ احتمال افزایش آمار قربانیان

کاهش ۳۱ درصدی بارش در کشور نسبت به میانگین بلندمدت/ کم‌بارشی ۵ استان به ۸۰ درصد رسید

راهکارهایی برای تقویت تمرکز

جزئیات زمان و نحوه دریافت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری اعلام شد

وجود بیش از 22 شرکت تاکسی اینترنتی/ این شرکتها تابع هیچ مقرراتی نیستند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان

رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما در دیدار با والی طالبان در ولایت لوگر با اشاره به فعالیت های یوناما در زمینه های تعلیمی، خدمات صحی و تغییرات اقلیمی در افغانستان اظهار کرد: یوناما درآینده نزدیک، یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی را در ولایات مختلف افغانستان ایجاد می‌کند.

والی طالبان در لوگر نیز در این دیدار گفت: هیأت حاکمه سرپرست افغانستان برای حل مشکلات تعلیمی، صحی و دیگر مسایل مردم تلاش‌ کرده و کوشیده است خدمات بهتری به مردم ارایه کند.

ضیاءالرحمن مدنی همچنین از یوناما خواست تا واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

پیش از این نیز رئیس یوناما در دیدار با شماری از سفیران و نمایندگان کشورهای منطقه در کابل بر تلاش فراوان برای صلح و ثبات اقتصادی در افغانستان تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • آزادراه تهران شمال بازگشایی شد
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد