Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد در نشست با مسئولان بسیج دانشجویی نسبت به رخنه پدیده «نفوذ» در مجامع علمی و دانشگاهی هشدار داد و گفت: نفوذیان ممکن است در هر جمعی ورود پیدا کنند.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مسئولان بسیج واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد رهبر در این نشست با تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)، خطاب به مسئولان بسیج گفت: امیدوارم نظرات دوستان که حاوی نکات ارزشمندی است، صرفاً از طریق برگزاری این جلسات به بنده انتقال نیابد، بلکه مکانیزمی فراهم شود تا ایده ها و پیشنهادات آنان به صورت سیستماتیک به اینجانب منعکس شود.

وی بر نقش نیروی انسانی در ایجاد دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی و تمدن ساز تأکید کرد و گفت: اگر دانشگاه ها دارای نیروی انسانی با تفکر انقلابی و بسیجی باشند، می توان انتظار دانشگاهی تمدن ساز و در مسیر انقلاب اسلامی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه ها باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند، اظهار داشت: در این راستا مسائل و معضلات جامعه باید در گروه های آموزشی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به «طرح اصلی» شوند و در ادامه کار پایان نامه ها و رساله های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در همین مسیر هدایت، ساماندهی و اولویت بندی شوند.

وی در ادامه خدمت رسانی و فقرزدایی را از مسائل جدی امروز کشور دانست و افزود: با ساماندهی و سیستماتیک کردن اردوهای جهادی که توسط بسیج واحدها و مراکز مختلف در سراسر کشور برگزار می شود و همچنین بهره گیری از توان و تخصص جوانان و بسیجیان می توانیم سهم عمده ای در حل این دو معضل اساسی کشور داشته باشیم.

رهبر ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کشور بحث آسیب های اجتماعی است که بارها از سوی مقام معظم رهبری گوشزد شده است. دانشجویان باید با ورود به بدنه اجتماع از نزدیک نسبت به اینگونه آسیب ها شناخت پیدا کنند تا بتوانند ضمن آگاهی نسبت به کاهش آنها اقدام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نباید نگاهمان به اردوهای جهادی صرفاً فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز باشد، گفت: دانشجویان باید بتوانند از بطن اردوهای جهادی، مشکلات منطقه را شناسایی و اولویت ها را ارزیابی کنند. مسائل مناطق مختلف را کشف و با ذهن خلاق و پویای خود چاره اندیشی کنند.

وی بصیرت را مطالبه مقام معظم رهبری از همه اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: همه افراد به خصوص دانشجویان باید نسبت به محیط اطراف، نیازهای کشور و اولویت های جامعه شناخت داشته باشند.

آتش به اختیار در مسائل فرهنگی

رهبر آتش به اختیار در مسائل فرهنگی را موضوع جدی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید مسائل محیطی که در آن زندگی می کنیم، بشناسیم و آگاهانه و بدون ایجاد حساسیت اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار استاد تمام وقت و ۴۰ هزار استاد نیمه وقت و مدعو در این دانشگاه فعالیت می کنند، گفت: این استادان نقش مهمی در پیشبرد و تحقق اهداف انقلاب اسلامی و دانشگاه تمدن ساز ایفا می کنند.

وی نسبت به رخنه پدیده «نفوذ» در مجامع علمی و دانشگاهی هشدار داد و افزود: نفوذیان ممکن است در هر جمعی ورود پیدا کنند. آنها در ظاهر خودشان را هم جنس شما معرفی می کنند و در باطن به دنبال اهداف شوم خود هستند.

رهبر بر جذب حداکثری و دفع حداقلی نیروی انسانی با تفکر بسیجی و انقلابی تأکید کرد و گفت: باید به دنبال نیروی انسانی متعهد و متخصص با نگاه بسیجی باشید. بسیجیان نیازمند برنامه و حرکت جهادی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از راه های شناخت نیروی انقلابی و بسیجی موضوعات مشترک مثل خدمت رسانی است. وقتی افراد مختلفی به منطقه ای برای خدمت رسانی اعزام می شوند، از جمع و گروه آنان، نیروهای انسانی شاخص و متعهد کاملاً مشخص می شوند.

وی بار دیگر تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی را در تراز انقلاب اسلامی و تمدن ساز قرار می دهیم.

مشکل اصلی کشور سوء مدیریت است

رهبر گفت: امروز مشکل اصلی مملکت و کشور ما پول نیست، مشکل اصلی سوء مدیریت است، به طوری که در اولویت بندی مشکلات کشور، مدیریت در اولویت قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: جوانان قدر دوران طلایی زندگی خود را بدانند و از این فرصت گرانبها به نحو احسن استفاده کنند.

true برچسب ها : بسیج دانشجویی پروژه نفوذ فرهاد رهبر true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس روز معلم را نقطه عطفی در تاریخ کشور اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت مهم‌ترین رکن تعالی و پیشرفت جوامع و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور بوده و نباید فقط در یک روز یا یک هفته خلاصه شود؛ بلکه این روز باید پیش درآمدی بر حرکت‌های نوین فرهنگی در حوزه تعلیم، تربیت و آموزش باشد.

وی  با تأکید بر نقش تعلیم و تربیت در اسلام و تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی در سایه آموزه‌های دینی افزود: نقش تعلیم تربیت به‌عنوان احیاکننده تمدن عظیم اسلامی باید به‌عنوان اصل در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  شهید مطهری را نمونه بارز انسان تعلیم یافته و تربیت‌شده در حوزه مبانی دینی معرفی کرد و گفت: تفکرات و اندیشه‌های بی‌نظیر این شهید فرهیخته؛ راهگشای حرکت‌های بزرگ فرهنگی در زمان خود شد، توانست تغییرات شگرفی را در حوزه تعلیم و تربیت و شناخت مبانی دینی و اخلاقی در اختیار ما قرار دهد و حرکت جامعه را به این سمت‌وسو رقم بزند.

رنجبر، تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند را از اهداف حرکت‌های نوین دانشگاه آزاد خواند و اضافه کرد: رویکرد تحولی هم در مبانی نظری و اهداف و هم در ساختارها، روند‌ها و فرآیند‌ها و روش‌ها باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی به سرعت جامه عمل بپوشد و با سرعت در راستای تحولات سریع اجتماعی، فناورانه و متأثر از تحولات جهانی به‌منظور بقا، خلق و آفرینش آینده مطلوب باشد.

وی مسئولیت خطیر دانشگاهیان دانشگاه آزاد را در تحقق سیاست‌های کلی نظام، گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی فرهنگی و علمی کشور به‌ویژه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را مهم و حیاتی برشمرد و عنوان کرد: بالا رفتن بصیرت انقلابی، انگیزه جهادی و تبیین عملکرد و انسجام بخشیدن و تقویت شبکه‌های ارتباطی و هم‌افزایی در بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و نوآوری همکاران دانشگاهی می‌تواند در عملیاتی ساختن بسیاری از این برنامه و تحقق اهداف دانشگاه نتایج خوبی حاصل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد