Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال با وینفرد شفر روزهای نسبتا آرامی را سپری می‌کند و آبی‌پوشان امیدوارند که با کسب چند برد دیگر خودشان را به بالای جدول برسانند.

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه خیلی‌ها پرسپولیس را اصلی‌ترین مدعی قهرمانی می‌دانند اما خسرو حیدری کاپیتان آبی‌ها نظر دیگری دارد و تاکید می‌کند که استقلال هم امیدهایش را از دست نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همشهری ورزشی با حیدری در مورد شرایط فعلی استقلال، عدم نتیجه گیری این تیم با علیرضا منصوریان و ... صحبت کرده است.

 

چرا استقلال در شروع فصل با علیرضا منصوریان نتیجه نگرفت تا در نهایت او از تیم شما برود؟


ما در نیم فصل دوم سال گذشته  عملکرد خوبی داشتم و غیر از بازی با العین امارات توانستیم در بقیه مسابقات نمایش خوبی داشته باشیم و در نهایت نایب قهرمان شدیم. منصوریان در حالی که سال اول مربیگری‌اش را در استقلال سپری می‌کرد نتایج خوبی گرفت. در این فصل همه توقع داشتند که استقلال بهتر از پارسال نتیجه بگیرد و بازیکنان بسیار خوبی هم به تیم ما اضافه شدند. همه فکر می‌کردند شروع خوبی داشته باشیم و حتی ما یک اردوی خوب هم در ارمنستان برگزار کردیم ولی متاسفانه نتایج ابتدایی طوری نبود که ما پیش بینی می کردیم.

 

چرا نتایج خوبی نگرفتید، دلیلش چه بود؟


ما بدشانسی آوردیم و زمانی که منصوریان هدایت تیم را برعهده داشت مصدومان زیادی داشتیم. وقتی او رفت همه مصدومان به آمادگی رسیدند و شفر یک تیم کامل را تحویل گرفت. منصوریان تمام تلاش خودش را انجام داد و حتی ما در آخرین بازی باید ذوب‌آهن را شکست می‌دادیم ولی یک گل آفساید خوردیم. به هر حال قسمت اینطور رقم خورد و دیگر نباید به گذشته فکر کرد. من منصوریان را قلبا دوست دارم و او جز خانواده استقلال است. خیلی از مربیان استقلال با نتایج بد یا خوب از این تیم رفتند ولی دوباره به استقلال برگشتند. علیرضا منصوریان هم مطمئنا یک روز به استقلال برمی‌گردد.

 

تجربه کار کردن با او چطور بود؟


علی آقا جز مربیانی بود که به بزرگترهای تیم احترام می‌گذاشت و این برای من درس بزرگی بود. او خودش یک زمان کاپیتان استقلال بود و می‌دانست که شرایط تیم چگونه است. او همیشه به کاپیتان‌ها احترام می‌گذاشت و آنها را بالا نگه می‌داشت. او هیچ وقت از ما انتقاد نکرد.

 

کار کردن با شفر چطور است؟


شفر مربی کارنامه‌داری است و مربیانی که در تیم‌های ملی کار می‌کنند، مربیان کوچکی نیستند. او در جامائیکا نتایج خوبی گرفت و در تیم‌های دیگر هم عملکرد خوبی داشت، ضمن اینکه شفر سال‌ها در آلمان مربیگری کرد و سابقه کار کردن در فوتبال آسیا را هم دارد. وقتی شفر به استقلال آمد شناخت زیادی از بازیکنان نداشت ولی او حالا خصوصیات اخلاقی و فنی بازیکنان را به بهترین شکل می‌داند و تلاش می‌کند تا تیم را بالا بیاورد. در این مدت فقط اردوی کیش یک زمان مناسب را به شفر داد تا با استقلال کار کند. من معتقدم اگر دربی دیرتر برگزار می‌شد ما می‌توانستیم پرسپولیس را ببریم چون شفر زمان بیشتری در اختیار داشت تا از استقلال شناخت پیدا کند.

 

مهمترین شاخصه مربیگری شفر چیست؟


معمولا می‌گویند مربیان آلمانی خشک هستند ولی شفر خوش اخلاق است. من قبلا هم با هنکه و روته مولر کار کردم ولی خنده روی لب‌های آنها ندیدم. شفر مربی خوش اخلاقی است و دیسیپلین آلمانی خودش را هم دارد. او همیشه سعی می‌کند به بازیکنان نزدیک باشد و این موضوع مهمی است.

 

 

شما فاصله نسبتا زیادی با پرسپولیس دارید، رقیبی که از لحاظ فنی و نتیجه‌گیری در بهترین شرایط قرار دارد. آیا با این وضعیت به قهرمانی امیدوار هستید؟


در فوتبال چیزی غیرممکن نیست. ما اگر می‌خواهیم به قهرمانی فکر کنیم باید پشت سر هم بازی‌ها را ببریم. شما دیدید که پرسپولیس در همین بازی چگونه در دقیقه 96 پارس جنوبی را شکست داد ولی ما در بازی با سیاه‌جامگان 2 امتیاز مفت را از دست دادیم. در بازی‌های گذشته هم چنین شرایطی وجود داشت و الان باید 6 یا 9 امتیاز بیشتر می‌گرفتیم. جام‌حذفی هم فرصت خوبی است تا قهرمان شویم ولی اعتقاد من این است که در لیگ‌برتر قهرمان شدن پرسپولیس قطعی نیست و نمی‌توان گفت که استقلال شانسی برای قهرمانی ندارد.

 

حتما می‌دانی که امسال 7 بار توپ را به دروازه حریفان زدید و 7 امتیاز را بابت اشتباهات داوری از دست داده‌اید؟


واقعا امسال بدشانس بودیم و از طرفی از اشتباهات داوری هم ضرر کردیم.

 

کیفیت لیگ امسال را چطور می‌دانی؟


کیفیت لیگ عالی نیست، من فکر می‌کنم کیفیت فنی بازی‌ها در فصل گذشته بهتر بود.


از عملکرد خودت در 13 هفته گذشته راضی هستی؟


در اولین بازی برابر صنعت نفت آبادان خیلی خوب بازی کردم ولی بعد از هفته اول مصدوم شدم و ترمزم کشیده شد. بازی‌ها هم فشرده است و من چند هفته نتوانستم بازی کنم. وقتی هم که برگشتم چون مصدوم بودم شرایط آرمانی را نداشتم ولی از بازی با نساجی شرایطم خیلی بهتر شد. در بازی‌های اخیر هم سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. به هر حال یک بازیکن از عکس‌العمل مردم می‌تواند بفهمد که عملکردش چگونه بوده است.

 

بابت شکست در دربی حسرت نمی‌خوری؟


من معتقدم جریان بازی در اختیارما بود و شانس‌های مسلمی را از دست دادیم. واقعا دربی روزی بود که پرسپولیس را می‌توانستیم ببریم ولی فوتبال همین است.

 

 

 

خیلی‌ها در فضای مجازی به استقلال کنایه می‌زنند که این تیم با صمد مرفاوی، امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان و حتی شفر، یک تاکتیک را دنبال می‌کند و همه مربیان استقلال چشم به سانترهای خسرو حیدری دارند. خب از اینکه خیلی‌ها این موضوع را می‌گویند احساس خوبی داری؟


به هر حال من سال‌هاست که در استقلال بازی می‌کنم و وظیفه یک دفاع و هافبک راست این است که برای مهاجمان گلسازی کند. همیشه تلاش کردم به نحواحسن وظایفم را انجام دهم و هر مربی‌ای که به استقلال آمد در کنار تاکتیک‌هایی که داشت، روی سانترهای من هم برنامه‌ریزی کرد. به عنوان مثال دنی آلوز هم به هر تیمی برود قطعا سانتر می‌کند چون ما باید برای مهاجمان موقعیت ایجاد کنیم. این موضوع برای استقلال نقطه ضعف محسوب نمی‌شود. یک زمان من سانتر می‌کردم و بازیکنانی مثل جباری و جانواریو پاس عمقی می‌دادند و الان جپاروف این کار را می‌کند. خیلی از گل‌های دنیا از روی سانتر از جناحین به ثمر می‌رسد. خوشحالم که سانترهای من در تاکتیک مربیان استقلال جا گرفت.

 

چرا سجاد شهباززاده افت کرده است؟


هر بازیکنی ممکن است در یک برهه دچار مشکل شود. من معتقدم همه چیز به خود آن بازیکن مربوط می‌شود که بتواند خودش را از این وضعیت بیرون بیاورد. سجاد اگر یک گل بزند همه چیز حل می‌شود.

 

در سن 34 سالگی به نظر می‌رسد همچنان آماده هستی. فکر می‌کنی تا چه زمانی بتوانی بازی کنی؟


در این زمینه چیزی قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد. این بستگی به شرایط تیم، بستگی به وضعیت خودم و همچنین مربی‌ دارد که با آن کار می‌کنم.

 

دوست نداری مثل بعضی از فوتبالیست‌ها در اوج خداحافظی کنی؟


من پارسال در بعضی از بازی‌ها به میدان نرفتم ولی به عنوان مثال در بازی با السد به میدان رفتم و پنالتی من باعث شد تا تیم به آسیا برود. گاهی اوقات بازیکنان باتجربه می‌توانند در کنار جوان‌ها بسیار تاثیرگذار باشند و وقتی یک بازیکن روی نیمکت می‌نشیند دلیلی ندارد که فوتبالش را تمام شده بدانیم. من معتقدم سخت‌ترین پست برای بازیکنان کناری است و الان در سخت‌ترین پست دنیا فوتبال بازی می‌کنم. مدافعان چپ و راست مدام باید به حمله اضافه شوند و با همان سرعت دوباره به عقب برگردند. حتی ما گاهی اوقات تاکسی خالی به جلو می‌رویم و وقتی به جلو می‌رسیم توپی به ما نمی‌رسد و دوباره با همان سرعت برگردیم. شما می‌بینید که در این پست مصدومیت‌ها چقدر زیاد است و هر تیمی باید دو، سه بازیکن آماده در دفاع چپ و راست داشته باشد. چند روز پیش از نورافکن پرسیدم که بازی در دفاع چپ چه فرقی با بازی در میانه زمین دارد. او به من گفت از بس به جلو و عقب رفت نزدیک بود بی‌هوش شود.

 

 

مثل اینکه با امید ابراهیمی هم تمرینات اختصاصی انجام می‌دهی؟


وقتی سطحی از فوتبالت را نشان می‌دهی، باید آن را حفظ کنی. تماشاگران نمی‌پذیرند که از آن سطح پایین‌تر باشی. همیشه باید تمرینات اضافه داشته باشیم تا آن سطح را حفظ کنیم. نگه داشتن این سطح در 10 سال سخت است. با امید هم چون نزدیک به هم هستیم، چند جلسه انفرادی تمرین کرده‌ایم.

 

بستن بازوبند کاپیتانی استقلال چه احساسی به تو می‌دهد؟


هر موقع قسمت باشد، این افتخار نصیبم شده که بازوبند را ببندم، اما هیچ وقت در بند کاپیتانی نبودم. همیشه سعی کرده‌ام برای تیم مثمرثمر باشم و اینکه تیم نتیجه بگیرد بیشتر برایم اهمیت دارد تا اینکه دنبال بازوبند باشم.

 

در مورد بازی با پیکان چه صحبتی داری؟


بازی با پیکان یکی از کلیدی‌ترین مسابقات ماست و قطعا باید 3 امتیاز را بگیریم. آنها تیم خوبی هستند و به هیچ عنوان بازی راحتی نخواهیم داشت. اگر پیکان را ببریم می‌توانیم به آینده امیدوارتر باشیم.

 

تیم‌ملی به نظر تو در جام‌جهانی موفق خواهد شد؟


من امیدوارم که با قرعه خوبی مواجه شویم چون مردم دوست دارند که از گروهمان صعود کنیم بهتر است با تیم‌های بزرگ روبه‌رو نشویم.

 

 

بحث سحر و جادو هم در فوتبال ایران خیلی سروصدا به پا کرد. نظر تو چیست؟


من زیاد به این مسائل توجه نمی‌کنم و برایم مهم نیست.

 

امیرحسین اعظمی

خسرو حیدری استقلال تهران پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: گل محمدی بزرگتر و فنی‌ترین مربی ایران است

به گزارش ورزش سه، حمید مطهری مربی تیم تراکتور در نشست خبری پیش از بازی با تیم استقلال در نشست خبری حاضر شد و در گفتگو با خبرنگاران گفت: قبل از هر چیز باید به این نکته تاکید کنم که به حمایت هواداران نیاز داریم و همه باید یکدل باشیم تا نشان بدهیم روی سکو‌ها و درون زمین یک تیم هستیم. استقلال هم تیم قابل احترامی است، اما اگر بتوانیم حداکثر عطش و احساسات خود را با کیفیت فنی‌مان تلفیق کنیم، تیم فوق‌العاده‌ای خواهیم شد.

ویدئو: 331450

او ادامه داد: یک تشکر ویژه هم از اهالی رسانه دارم که در هفته گذشته پس از ورود من به تبریز، حمایت ویژه‎ای از تیم داشتند. در نشست خبری قبلی هم گفتم خیلی دوست ندارم، اما با احترام اهالی رسانه همیشه به کنفرانس آمدم و جوابگو بودم. از محمدرضا زنوزی هم تشکر می‌کنم که همه جوره تراکتور را حمایت می‌کند. امیدوارم همه گروه با هم یک تیم خوب و همدل باشیم.

مطهری مربی تیم تراکتور تاکید کرد: فردا هم مثل سربازان جنگی می‌جنگیم. با توجه به نکته‌ای که گفتم، می‌توانیم به هر کاری دست بزنیم. امیدوارم فردا یک روز خیلی خوب برای تراکتور باشد و هواداران را با دل شاد راهی منزل کنیم.

او در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران درباره هدایت‌گر اصلی تراکتور توضیح داد: من در کنفرانس قبل هم گفتم که صادقانه آمدم اینجا کار کنم. نه دنبال پست هستم و نه دنبال مقام هستم. شرایطی که اینجا بود شرایط سختی بود و خیلی‌ها قبول نمی‌کردند ولی من آمدم چون حرفه‌ای این کار هستم. هر جا که بودم از بازیکنان و مدیران آن تیم بپرسید که در نهایت تعهد کار را جلو بردم. اینکه می‌گویید تکلیف مربی را مشخص کنم، درست نیست چون الان مسئولیت فنی را دارم و افتخار دارم که کار می‌کنم. سعی دارم به عنوان یک آدم حرفه‌ای کار خودم را جلو ببرم. گفتم بجنگید و قوی کار کنید، هوادار خودش می‌آید پشت شما؛ خدا را شاهد می‌گیرم که نمی‌دانستم فیلم می‌گرفتند و بنا بر این سعی داریم با هواداران ارتباط خوبی داریم. در شروع هم گفتم که می‌خواهیم ما و هواداران همه یک تیم باشیم و حمایت کنیم تا تراکتور نتیجه بگیرد.

مطهری درباره ارتباط با یحیی گل محمدی گفت: آقای یحیی گل محمدی عزیز و بزرگتر من است و همیشه در بحث فنی چه در پرسپولیس و چه در تیم های دیگر از تیم ملی تا نساجی با او در ارتباط بودم.

مربی تیم تراکتور درباره جدال با استقلال و نگاه به پرسپولیسی‌ها به این دیدار خاطرنشان کرد: درباره با بحث قهرمانی کاملا مخالفم. تراکتور تیم بزرگی است و ما برای خودمان بازی می‌کنیم. برای این بازی بدون نگاه به جدول می‌جنگیم. همین الان ملوان پشت سر ما است و وضعیت ما در خطر است. با تمام انرژی می‌خواهیم این بازی را شروع کنیم و برای یک پیروزی بزرگ تلاش کنیم.

او ادامه داد: استقلال در آیتم ضربات ایستگاهی و شروع مجدد تیم بسیار خوبی است و در بحث فنی و در کار عملیاتی روی این موضوع کار می‌کنیم تا انشالله از این موضوع ضربه نخوریم. ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا این ضعف را پوشش دهیم. هر تیم نقاط قوت و ضعف دارند که ما‌ می‌خواهیم نقاط ضعف را به کمترین حالت برسانیم و روی نقاط مثبت بهتر کار کنیم. خوب هستیم و بچه‌ها بعد از بازی با ذوب آهن ریکاوری بسیار خوبی انجام دادند ولی یکی از بازیکنان شرایط ۵۰-۵۰ دارد که تا بعد از ظهر چک می‌شود تا ببینیم شرایطش چگونه است.

مطهری در واکنش به غیبت حسینی درون دروازه استقلال تصریح کرد: حسینی از بازیکنان خوب فوتبال ایران است ولی درست است که ما آنها را آنالیز می‌کنیم اما تمرکزمان بر روی تیم خودمان است. بچه‌های خوبی داریم و استقلال هم نفرات جایگزین بسیار خوبی دارد. تمرکزمان بر روی تیم خودمان است و سعی داریم بهترین کیفیت را ارائه دهد.

او ادامه داد: من روزی هم که آمدم از آقای خمس و کادرش تشکر کردم. نمی‌خواهم به گذشته برگردم که چه اتفاقاتی افتاده. ما از بازی با ذوب آهن استارت زدیم و نگاهمان روبه جلو است چون آینده برای ما مهم است. در رابطه با سبک استقلال هم بگویم که در فوتبال سبک های مختلفی وجود دارد و من به عنوان مربی که کارش این است به همه سبک‌ها احترام می‌گذارم. اینکه بگوییم فوتبال تخریبی یا دفاعی، به هر حال یک سبک است و من به همه سبک‌ها احترام می‌گذارم. هر تیمی می‌تواند سیستم  و سبک مورد علاقه خودش را داشته باشد و استقلال هم تیم قابل احترامی است. می‌خواهیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و بهترین خودمان را ارائه دهیم.

حمید مطهری در ادامه اظهار داشت: باید صبر کنیم، امیدوارم که بهترین اتفاقات بیفتد. در مورد سوال قبلی هم خیلی دوست داشتم که بعد از بازی می‌آمدیم و این سوال را می پرسیدید.

قبل از بازی است و خیلی دوست ندارم به جزئیات اشاره کنم. کارهای تاکتیکی خودمان یا آیتم های استقلال را نمی‌توانیم الان بگوییم. من از اینکه خبرنگاران سوال فنی می‌پرسند خودم لذت می‌برم ولی اگر اجازه دهید قبل از بازی خیلی وارد جزییات نشوم و بعد از بازی حتما با کمال میل در خدمت شما هستم و افتخار می‌کنم که به این سوال فنی شما جواب بدهم.

دیگر خبرها

  • تارتار: مساوی دیگر به درد ما نمی‌خورد
  • مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی
  • مطهری: گل محمدی بزرگتر و فنی‌ترین مربی ایران است
  • اوسمار: امیدوارم هواداران فردا مثل همیشه کنار پرسپولیس باشند/دلیل باخت به آلومینیوم تعویض‌های من نبود
  • اوسمار: امیدوارم هواداران فردا مثل همیشه کنار پرسپولیس باشند
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود!
  • لیموچی: پرسپولیس تمام شد، فردا بازی داریم!
  • برادران حیدری داوران حساس ترین بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • آقای گل پرسپولیس و پیش‌بینی جالب تیم قهرمان!