Web Analytics Made Easy - Statcounter


ایسکانیوز-سرویس دانشگاه: الناز فیض منش دانشجوی رشته تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است که به تیم ملی بدمینتون ایران دعوت شده است. او دارنده چندین مقام کشوری در این رشته است و به اینکه دانشجوی دانشگاه آزاد است افتخار می‌کند. در گفتگوی خبرنگار ما با وی بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی اجمالی از خودتان داشته باشید و انگیزه خود را از انتخاب رشته بدمینتون بگویید؟

الناز فیض منش هستم از حدود اول ابتدایی شروع به فعالیت در این رشته کردم و الان 6 سال است که عضو تیم ملی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من حقیقتا ابتدا که وارد این رشته شدم هیچ شناختی نداشتم چون سنم خیلی کم بود و با تشویق بکی از دوستان وارد این رشته شدم و بعد علاقه‌مند شدم و ماندم در این رشته و خدا را شکر که توانستم روزبه‌روز پیشرفت و موفقیت‌های بیشتری را کسب کنم.

متولد چه شهری هستید؟

متولد شاهرود هستم و این رشته را نیز از همین شهر شروع کرده‌ام.

رشته تحصیلی‌تان چیست؟

در رشته تربیت‌بدنی مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستم.


چقدر خانواده در ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت در این رشته برای شما مؤثر بوده است؟

چون پدرم هم ورزشی بودند و یکی از مرشدان برتر و هم یکی از داوران درجه‌یک فوتبال هستند از بزرگ‌ترین حامیان من بودند. حتی زمانی که درس‌های من سنگین شده بود و سخت بود و باید هر دوی آن‌ها یعنی درس و ورزش را باهم انجام می‌دادم ایشان تنها کسی بودند که اصرار داشتند من فعالیتم را در این رشته ادامه بدهم. البته ایشان نخواستند که نظرشان را در انتخاب رشته به من تحمیل کنند بلکه اصرار داشتند که من هر رشته‌ای که خودم دوست دارم را ادامه بدهم ولی وقتی وارد این رشته ورزشی شدم خیلی استقبال کردند و حمایت کردند.

چه زمانی فهمیدید که می‌توانید در این رشته مؤثر باشد و آیا فکر می‌کردید که به تیم ملی راه پیدا کنید؟

اصلا فکر نمی‌کردم چون زمانی که من وارد این رشته شدم سطح بدمینتون در شهر ما خیلی پایین بود و در مسابقات کشوری در همان سطح اول حذف می‌شدیم. ولی با تلاش خودمان و مربی باعث شد که پله‌پله این مسیر را طی کنیم تا الآن که به این جایگاه برسیم.

شهرستان شاهرود را در چه سطحی از بدمینتون می‌بینید؟

شاهرود الآن 6 تا بازیکن تیم ملی دارد که 2 نفر از آن‌ها دانشجوی دانشگاه آزاد شاهرود هستند و بقیه آن‌ها هنوز ازلحاظ سنی کوچک هستند ولی نفرات زیادی هستند که در مراحل استعدادیابی هستند و مربی ما نیز درجه بین‌المللی دارد.

امکانات شاهرود برای انجام فعالیت شما کافی هست؟

خب خدا را شکر یک سالن اختصاصی بدمینتون داریم که می‌توانیم در آن به تمرین بپردازیم و از مسئولین خواهش می‌کنم که توجه بیشتری داشته باشند چون ما الآن به سنی رسیدیم که نیاز به حمایت بیشتری داریم چون دانشجو هستیم و هزینه دانشگاه و خیلی هزینه‌های دیگر را هم داریم. بااین‌حال که خانواده‌هایمان ما را حمایت می‌کنند ولی دوست داریم که مستقل باشیم. من از مسئولین خواهش می‌کنم که ازلحاظ اسپانسری به ما کمک کنند. ما 6 سال است که لیگ برتر بازی می‌کنیم و فقط همین امسال بود که شهرداری شاهرود اسپانسری ما را پذیرفت.

یعنی اگر اسپانسر نباشد شما باید خودتان خرج کنید؟

بله دقیقا خودمان هزینه می‌کنیم

در کل باید اسپانسر باشد یا تربیت‌بدنی باید این هزینه‌ها را قبول کند؟

تربیت‌بدنی حمایت می‌کند ولی نمی‌تواند شخصی حمایت کند یعنی ما اصلا اسپانسر شخصی نداریم و آن‌طور که باید یک تیم لیگ برتری را حمایت کند خیلی در سطح بالایی نیست و نمی‌تواند رضایت‌بخش باشد.

به چه کشور یا کشورهایی برای مسابقات رفتید؟

من مسابقات بین‌المللی ترکیه رفتم.

چه مقام‌هایی و چند مدال کسب کردید؟

در سطح بین‌المللی من مدال ندارم ولی در سطح کشوری آخرین مقامی که کسب کردم مقام سوم رتبه‌بندی کشوری در سال 96 است و در سال 95 هم مقام سوم کشوری را کسب کردم. سال 94 مقام اول جوانان کشوری را داشتم و مقام سوم بزرگ‌سالان کشور و خب دوره جوانان و نوجوانان همیشه در کشور مقام اول را داشته‌ام.

در دوبل مقام کسب کردید یا انفرادی؟

مقام‌هایی که کسب کردم انفرادی بوده است.

چطور به تیم ملی دعوت شدید؟

پنجم ابتدایی به مراحل استعدادیابی دعوت شدم. در چند مرحله شرکت کردم و خب در همه مواردش جزو نفرات برتر بودم. انتخابی‌های زیادی برای مسابقات برون‌مرزی شرکت کردم ولی هرکدام آن به هر نحوی کنسل شد. من در مسابقات نوجوانان آسیایی کره جنوبی انتخاب شدم که فقط 2 نفر از جوانان اعزام شدند و من جا ماندم و یا مسابقات نوجوانان ژاپن من در انتخابی سوم شدم و قرار بود 3 نفر اعزام شوند که مسابقات کلا کنسل شد. من اولین باری که در استعدادیابی شرکت کردم مسئولین می‌آمدند یک تعداد بازیکنان کوچک را به استعدادیابی‌ها دعوت می‌کردند من هم دعوت شدم و وقتی جزو نفرات برتر استعدادیابی شدم به اردوی تیم ملی دعوت رفتم و حدودا 12 سالم بود که در مسابقات بین‌المللی دهه فجر شرکت کردم.

چرا رشته تربیت‌بدنی را انتخاب کردید و آیا تحصیلاتتان را می‌خواهید در همین رشته ادامه دهید؟

من تصمیم قطعی را از زمانی که در دبیرستان و در رشته تجربی مشغول به تحصیل بودم گرفتم و قصد داشتم رشته تربیت‌بدنی را در دانشگاه ادامه دهم و خب هدف نهایی من هم همین است که در این رشته فعالیت کنم و همین رشته را ادامه دهم.

اردوها به زندگی و تحصیلتان لطمه نزده است؟

چون شرکت در این اردوها علاقه است و به خواست خودم بوده شیرین است ولی در 3 سال آخر دبیرستان خیلی شرایط سختی بود. من دو یا سه ماه سر کلاس نبودم البته دبیران هم خیلی حمایت و درک می‌کردند ولی خب کاری هم از دستشان بر‌نمی‌آمد و نمی‌توانستند به خاطر من درس را عقب بیندازند ولی خدا رو شکر گذشت و تمام شد.

مسابقاتی هم پیش رو دارید که بخواهید در آن شرکت کنید؟

نزدیک‌ترین مسابقاتی که پیش رو است مسابقات بین‌المللی دهه فجر هست که امیدوارم آمادگی خوبی داشته باشم.

به نظر شما برای شرکت در مسابقات بین‌المللی برای شما به‌عنوان یک خانم ازلحاظ حجاب محدودیتی نیست و اصولا حجاب برای شما ایجاد محدودیت نمی‌کند؟

مشکلی پیش نمی‌آید. شاید بازیکنان کشورهای دیگر از حجاب ما تعجب کنند و خودم هم هیچ احساس بدی نسبت به این قضیه ندارم و یک حس لذت بخشی است که در مقابل یک بازیکن بدون حجاب بازی می‌کنیم و وقتی در مقابل آن به برد دست پیدا می‌کنی یک حس خیلی قشنگی است که شاید به‌نوعی به حریف خود با این کار الگو هم می‌دهی.

رشته ورزشی دیگری را هم انجام می‌دهید؟

من به دانشجویان و همکلاسی‌های خودم توصیه می‌کنم به سمت رشته ورزشی بروند که علاقه دارند چون مهم است که آدم چه در رشته ورزشی و چه در رشته درسی دارای علاقه باشد و من خودم هنوز پیش نیامده در رشته دیگری فعالیت کنم ولی رشته شنا را خیلی دوست دارم.

سطح ورزشی دانشگاه آزاد شاهرود را چطور می‌بینید؟

من ترم یک هستم و هنوز شناخت زیادی ندارم ولی در رشته بدمینتون تیم خوبی داریم چون دو بازیکن تیم ملی داریم که در این دانشگاه درس می‌خوانند و دو بازیکن دیگر که دارای مقام‌های کشوری هستند هم در همین دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند و به نظرم دانشگاه خیلی تیم خوبی دارد.

قول مقام برای دانشگاه می‌دهید؟

قول مقام تیمی را می‌دهم اما خوب است بدانید که همه بازیکنان تیم ملی در دانشگاه‌های آزاد مشغول به تحصیل هستند و کار سختی است اما قول مقام را صددرصد می‌دهم.

فضای تحصیلی و ورزشی را در دانشگاه آزاد چطور می‌بینید؟

به نظرم دانشگاه آزاد واقعا به لحاظ ورزشی در سطح کشور و در بسیاری از رشته‌ها حرف اول را می‌زند و من خوشحالم که عضو مجموعه دانشگاه آزاد و دانشجوی این دانشگاه هستم. بالاخره آدم احساس غرور می‌کند که در دانشگاهی درس می‌خواند که این‌قدر سطح ورزشش بالا است.

اگر مطلبی دارید بفرمایید؟

من تشکر می‌کنم از دانشگاه آزاد و هم از مربی‌ام که خیلی زحمت کشیدند تا من به اینجا برسم و خب خانواده‌ام که در هر شرایطی از من حمایت کردند.

ما هم از اینکه وقت خود را در اختیارمان قرار دادید بسیار سپاسگزاریم.

گفتگو : سید امیر رضا حسینی نژاد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات قهرمانی کارکنان و استادان منطقه دو شمال‌غرب کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های واحد‌های دانشگاهی تبریز، ارومیه، میانه و بناب به صورت دوره‌ای به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در هر سه بازی خود توانست با نتایج دو بر صفر و بدون باخت حریفان خود را شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

تیم‌های واحد تبریز و واحد ارومیه نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میانه با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات کشوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه در واحد اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.

مسابقات والیبال کارکنان و استادان منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

سیروس منصوری، سیامک وفاییان، علی صدری، سهیل قندچی، سعید اکبری، رضا غیابی و ابراهیم مسیبی بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال