Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه بسیج اساتید با تمام ظرفیت‌های خود از تمام سلایق سیاسی در یک شبکه نخبگانی به کمک مردم می‌آید، گفت: به دنبال راه‌اندازی ۲ سطح از اندیشکده‌های راهبردی در کنار کانون بسیج اساتید هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مجتبی زارعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون حلول ماه ربیع‌الاول و هم‌زمانی آن با دستاوردهای ملی و فراملی ایرانیان در نابودی داعش، تصریح کرد: حرکتی که در منطقه از محو حکومت داعش شکل گرفت و امنیتی که برای ایران و کشورهای منطقه به‌وجود آمد به کمک فرزندان این ملت و مجاهدت‌های بی‌ادعای مدافعان حرم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش یک روز به دنبال اشغال شهرهای ایران بود و همانند صدام نقشه شهرهای مدنظرشان را نیز چاپ کرده بودند و تدابیری برای جنگ در ایران داشتند، اما ایران با تدبیری دقیق کیلومترها آن طرف‌تر در اعماق استراتژیک جنگید.

زارعی ادامه داد: داعش دست‌پرورده پنتاگون، CIA، MI6 و همه دستگاه‌های مالی و نظامی غرب بود که با نابودی‌اش ملت‌ها از شر آن‌ها خلاص شدند.

عضویت 35 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها در کانون‌های بسیج اساتید کشور

وی با بیان اینکه بسیج اساتید شبکه عظیمی در دانشگاه‌های کشور است و قریب به 35 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها در کانون‌های بسیج اساتید کشور عضویت دارند، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های بسیج اساتید این است که چه طور این شبکه عظیم و این کانون‌های متکثر مدنی را در سراسر کشور به کمک و خدمت به مردم و کارگزاران بیاورند و کار اجرایی کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه بسیج اساتید با تمام ظرفیت‌های خود از تمام سلایق سیاسی در این شبکه نخبگانی قرار است به کمک مردم بیاید، اضافه کرد: در نظر داریم سازمان کارمان را نیز عوض کنیم، به همین دلیل به دنبال راه‌اندازی دو سطح از اندیشکده‌های راهبردی در کنار کانون بسیج اساتید هستیم.

وی با طرح این سئوال که آیا کار تحقیقاتی و بنیادی در کشور انجام می‌شود، گفت: در کشور کار بنیادی زیادی انجام شده است اما سئوالی که وجود دارد این است که چرا این پژوهش‌ها برای مردم کمتر مؤثر بوده است، در هم‌اندیشی با اساتید و نخبگان از سلایق مختلف سیاسی و علمی به این نتیجه رسیدیم که بین حوزه سیاست‌گذاری و اجرا شکافی وجود دارد.

زارعی پیرامون راه‌اندازی اندیشکده‌های راهبردی کانون بسیج اساتید در کشور، خاطرنشان کرد: این اندیشکده‌ها در دو نوع راهبردی اقلیم‌محور در استان‌ها و راهبردی موضوع‌محور در دانشگاه‌های بزرگ کشور فعالیت می‌کنند؛ در پژوهشکده‌های اقلیم‌محور استانی باید به کمک اساتید برجسته متناسب با مزیت‌های نسبی هر استان فکر و اندیشه کرده و راه حل‌های مسائل هر استان را مشخص کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین لازم است با محورهای توسعه‌ای هر استان ارتباط برقرار کرده و راه میانبر را برای مسائل هر استان تجویز کنند و در اختیار کارگزاران ارشد هر استان قرار دهند.

برسی موضوعات مهم کشور در اندیشکده‌های راهبردی موضوع‌محور

مسئول سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: در اندیشکده‌های راهبردی موضوع‌محور هم موضوعات مهم کشور که مرتبط با مردم و دولت است تدارک دیده خواهد شد؛ به عنوان مثال حقوق بشر، سیاست بین‌الملل، محیط زیست و روستا در اندیشکده تخصصی خود بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: این سئوال برای ما وجود دارد که چگونه ایرانی که می‌تواند موشک‌هایی با برد 2 هزار و 3 هزار کیلومتر و با انحراف کمتر از 2 متر تولید و آزمایش کند، کشوری که توانست گروه تروریستی داعش را نابود کند، یا ایرانی که در حوزه نانو و بایو جزء چند کشور اول جهان است، چرا در برخی امور اجرایی خوب عمل نمی‌کند یا از گردش مالی قریب به 4 هزار تا 5 هزار دلاری بخش‌های نانو و بایو سهمی ندارد؟

زارعی با بیان اینکه اصفهان در برخی علوم در سطح بالا قرار دارد و این را با پرورش و تولید پدیده‌های حوزه سلول‌های بنیادین نشان داده است، گفت: بسیج اساتید به دنبال این است که ببیند چه خدمت مؤثری را می‌توان در شبکه عظیم نخبگانی بسیج اساتید عرضه کرد.

وی در ادامه گفت: باید برخی اشتباهات را تکرار نکنیم و از برخی خط کشی‌ها دور شویم و تمام ظرفیت‌های اساتید را برای حل مسائل کشور به صحنه بیاوریم، مهم‌تر از همه باید نگاه تحولی و حل‌المسائلی به پدیده‌های کشور داشته باشیم.

زبان علم و فرهنگ باید به کمک مردم اصفهان بیاید

مسئول سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: اندیشکده راهبردی روستا می‌تواند در صدر کارهای ما باشد و در این راستا به دولت کمک خواهیم کرد که با ظرفیت روستاها بیشتر آشنا شده و توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشد، به عنوان مثال مهاجرت زیاد از روستا در حال افزایش بوده و از طرفی توجه به صنایع تبدیلی در روستاها کمتر است که دولت باید برای رفع این‌ها تلاش کند.

وی پیرامون رویکرد بسیج اساتید در فضای دانشگاه‌ها، تصریح کرد: در ملاقات اخیر مسئولان بسیج اساتید با وزیر علوم به نگاه مشترکی در رابطه با آزاداندیشی در فضای سیاسی و فرهنگی در درون دانشگاه‌ها رسیدیم. همچنین در رابطه با نگاه حل‌المسائلی از دانشگاه به جامعه نیز هم‌نظر هستیم؛ بسیج اساتید تلاش خواهد کرد از رکودی که در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد عبور کند.

زارعی پیرامون اولویت‌های بسیج اساتید تصریح کرد: مسائل زنان و خانواده، حقوق شهروندی، شوراها، روابط بین‌الملل و سیاست خارجی و نوع تعاملی که باید با کشورهای منطقه داشته باشیم و مسائلی که برای جمهوری اسلامی می‌تواند تولید قدرت کند در صدر اولویت‌های ما است.

وی خاطرنشان کرد: زبان علم و فرهنگ باید به کمک حل مشکلات مردم اصفهان از جمله آلودگی هوا بیاید و نگاه سیاسی به مسائل کم شود؛ بعضی از طرح‌های بسیج اساتید اصفهان برای حل مسائل اصفهان گویا با زبان سیاست از اولویت خارج شده است.

انتهای پیام/

R41346/P1486/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور

حسن شاه‌حسینی معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان گفت: شرکت ۵۰ گروه جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان در طرح عهد خدمت نوروز موجب شد تا استان خوزستان از نظر تعداد گروه‌های شرکت کننده مقام نخست را در سطح کشور کسب کند.

او می‌گوید: طرح عهد خدمت با هدف آبادانی و رسیدگی به مناطق کم برخوردار کشور با حضور ۱۷ هزار دانشجوی جهادگر برگزار شد.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان ادامه داد: در استان خوزستان ۵۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم نقش آفرینی کردند که در کشور مقام اول را کسب کردند.
وی افزود: در این گروه‌های جهادی، هزار و ۱۹۲ دانشجوی بسیجی از استان خوزستان حضور داشتند که از نظر تعداد دانشجو پس از استان تهران رتبه دوم را نیز در سطح کشور کسب کردند.

حسن شاه حسینی با بیان اینکه خدمت رسانی گروه‌های جهادی خوزستان در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و تربیتی و مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است اضافه کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای گرم، توزیع نان، لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک از دیگر خدمات این گروه‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار استان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد