Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی و مدیرکل  امور واحد ها، پژوهشکده ها،سازمانها و مراکز جهاددانشگاهی از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بازدید کردند .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر احمد شریفی زاده و  مهندس احمدی در این بازدید از گروههای پژوهشی شیمی متابولیت ثانویه گیاهان دارویی، گروه مدیریت کسب و کار کشاورزی، مراکز آموزشی و علمی کاربردی واحد، روند اجرای طرح های توسعه مشاغل خانگی، آزمایشگاههای تحقیقاتی، واحدهای بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی،شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد، واحدهای فناور کشاورزی واحد آذربایجان غربی و گلخانه ها و مزرعه گیاهان دارویی و مرکز کشت بافت بازدید کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد شریفی زاده معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود:دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی قابل تحسین بوده و این اقدامات و موفقیتها میتواند بعنوان نقشه راه برای دستگاهها و مراکز علمی استان قرار گیرد .

وی ادامه داد: تراز جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در سطح مطلوبی ارزیابی می شود که این نتیجه مطلوب حاصل تلاش، همدلی و کار جهادی نیروهای این واحد است و امید است بیش از پیش در حوزه های مختلف شاهد موفقیت های روزافزون واحد اذربایجان غربی باشیم .

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی جز واحدهای با سابقه در کشور است ادامه داد: واحد آذربایجان غربی ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی در بخش های مختلف فرهنگی،پژوهشی، آموزشی و فناوری دارد و با راه اندازی واحد های رشد کشاورزی و دانش بنیان اقدامات بسیار خوبی را در مقایسه با سایر استانها انجام داده و به عنوان یک الگو در حوزه کشاورزی مطرح است .

شریفی زاده ادامه داد: چنانچه پارک فناوری تخصصی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به همت جهاد دانشگاهی در واحد اذربایجان غربی راه اندازی شود این مجموعه می تواند خدمات خوبی را به فارغ التحصیلان کشاورزی و حوزه های مرتبط ارائه کند که در این راستا دفتر مرکزی نیز حمایت های لازم را انجام خواهد داد .

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه رویکرد اصلی جهاد دانشگاهی حل مشکلات استانی و برآوردن نیازهای ملی است خاطر نشان کرد: پژوهش های نیاز محور از اولویت های این نهاد انقلابی است .

وی یکی از مشکلات در برنامه ریزی کشور را نبود افق در برنامه ها ذکر کرد که با مطرح شدن این موضوع توسط مقام معظم رهبری،فرصتی فراهم شد تا فعالیت های جهاد دانشگاهی بهتر از قبل،به صورت برنامه ریزی شده دنبال شود و در نقشه جامع علمی کشور بنابه تاکید معظم له بدنبال ماموریتها و مسئولیت هایی درراستای توسعه و آبادانی  کشور بگردد .

وی ادامه داد: جهادانشگاهی نیز در ۷ محور در حوزه های آموزشی، پژوهشی، اشتغال و فرهنگی وارد عمل شد و محورهایی را در اولویت برنامه های خود در برنامه توسعه کشور تدوین کرده است .

شریفی زاده بر ضرورت توجه به نیازسنجی استانها و تهیه سند آمایش استانی تاکید کرد و افزود: واحدهای جهاد دانشگاهی استانها باید براساس توانمندی ها و استعدادهای موجود و متناسب با نیازهای منطقه برنامه ها و ماموریت های خود را تدوین کنند .

وی با بیان اینکه توسعه امکانات و ساختمان های فیزیکی عامل رشد و شکوفایی جهاد دانشگاهی نبوده افزود: آنچه عامل رشد و تعالی در مجموعه جهاد دانشگاهی شده، بعد از توکل به خدا و تعهد به انقلاب و مردم، حفظ نیروهای انسانی کارامد به عنوان یک سرمایه اصلی است که بیش از پیش باید به این سرمایه گرانبها توجه شود .

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می تواند با بهره مندی از شبکه خود در سطح استانها و به صورت ملی از فرصتهای فراوان از توانمندی های خود و با ایجاد تعامل بین واحدی در راستای منافع ملی و استانی کشور گام بردارد .

شریفی زاده با تاکید بر گسترش ارتباطات واحدهای جهاد دانشگاهی با استانداری ها تصریح کرد: اگر بتوانید به عنوان یک  اتاق فکر با مراجع تصمیم گیر اساسی در تعامل باشید، کسب این جایگاه اثر مطلوبی بر توسعه فعالیت هاخواهد داشت .

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی همچنین ضمن بازدید از مجموعه جهادانشگاهی واحد خوی ضمن اظهار رضایت کامل از فعالیت های این واحد جهاددانشگاهی تصریح کرد: فعالیت ها و کارهای ارزشمندی در حوزه آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی شهرستان توسط جهاد دانشگاهی در خوی صورت گرفته است .

وی بابیان اینکه در حال حاضر 800 هزار نفر در سطح کشور زیر نظر جهاددانشگاهی تحت آموزش های عمومی و تخصصی قرار دارند بیان کرد: هدف جهاددانشگاهی از ارائه این آموزش ها توانمندسازی فراگیران و هدایت آنان به سمت مشاغل مختلف است .

ولی عاقلی رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی از سال 59 با تلاش های شهید دکتر تهرانی تاسیس شده است افزود: این واحد انقلابی با همیاری و همکاری تمامی اعضای خود توانسته سنگر جهاد را حفظ کند و با تلاش پرسنل خود در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مراکز رشد فعالیت کند .

عاقلی افزود: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به لحاظ پشتیبانی و دارایی های ملکی، دارای 5 هکتار زمین و درحدود 7  هزار مترمربع زیربنا، 3 هزارمترمربع گلخانه و 1500 متر فضای شهری است .

وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: بهره مندی 102 هزار دانشجو در قالب 302 رویداد شاخص فرهنگی،چاپ 232 عنوان کتاب دانشگاهی در مرکز انتشارات جهاد،تولید و انتشار 7 هزار و 250 خبر در خبرگزاری قرآنی(ایکنا) و 9 هزار و 350 خبر در خبرگزاری ایسنا برخی از فعالیت های جهاد دانشگاهی استان است .

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی در داخل دانشگاههای دولتی با همکاری معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی به صورت کار دانشجویی پرچم جهاد را در محیط های دانشگاهی برافراشته اند .

عاقلی با اشاره به 3 گروه پژوهشی واحد آذربایجان غربی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان در سه گروه شیمی تجزیه و کروماتوگرافی، مدیریت کسب و کار و گروه متابولیت های ثانویه گیاهان دارویی با اجرای طرح های مختلف علمی و پژوهشی در حال فعالیت است .

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی دیابت در استان و آموزش های کوتاه مدت در قالب 5 مرکز اموزشی در استان یادآورشد: آموزش 26 هزار نفر به دوره،برگزاری ضمن خدمتبه مدت 7 هزار نفر به دوره، برگزار دوره آموزش پزشکی و کمک پرستاری برای 7 هزار نفر، در مراکز اموزشی جهاد آذربایجان غربی،بخشی از دوره های اموزشی کوتاه مدت این واحد است .

وی ادامه داد: 750 دانشجو در دوره های کاردانی و کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان مشغول به تحصیل هستند و 22 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی استان در راستای تولید دانش روز و فناوری تلاش می کنند .

عاقلی بااشاره به برنامه های آتی جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: درصدد هستیم با همکاری دفتر مرکزی جهاد، پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی حوزه ابریز دریاچه ارومیه و پژوهشکده توسعه مدیریت سبز و فناوری های نوین را در واحد آذربایجان غربی راه اندازی کنیم .

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در شاخص سلامت در رتبه 29 کشوری قراردارد اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی متخصص مورد تایید علوم پزشکی از مشکلات واحد آذربایجان غربی است که پشتیبانی دفتر مرکزی از طریق تامین منابع انسانی متخصص، گام موثری در توسعه خدمات پزشکی واحد آذربایجان غربی خواهد بود .


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو از امروز رگبار باران همراه با رعد و برق (در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ) در استان رخ می‌دهد که روز پنجشنبه تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در همه نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی فعال می‌شود، افزود: وزش باد نیز برای ایام پیش رو پیش‌بینی می‌شود و این روند تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد و با توجه به شدت بارش‌ها، پیش بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از نظر دمایی نیز طبق پیش‌بینی‌ها کاهش نسبی دما در استان آغاز می‌شود.

صابری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌هایی در نقاط جنوبی استان گزارش شده که بیشترین میزان از سردشت و پیرانشهر با ۲۶ و ۱۴ میلی‌متر بوده است.

وی گفت: در این مدت چالدران با  درجه بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بودند.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی است که دارای بین ۸۰۰ تا یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است و اقلیم و بارندگی‌ها تاثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم منطقه دارد.

امسال سیل خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید