Web Analytics Made Easy - Statcounter

معضل چندین ساله عدم سرویس‌دهی تاکسی‌‌های درون شهری کاشمر به نقاط کور این شهر توسط اعضای شورای شهر بررسی و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر،  حسن اعمی امروز در جلسه علنی شورای شهر کاشمر اظهار داشت: شهر هوشمند یکی از الزامات زندگی شهری است و تا 10 سال دیگر اگر شهری هوشمند نباشد دیگر نمی‌توان به آن، «شهر» گفت، بلکه «آبادی» گفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در همین راستا در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر که با محوریت حمل و نقل برگزار شد سوق دادن حمل و نقل درون شهری کاشمر به سمت هوشمندسازی مورد تأکید اعضای کمیسیون قرار گرفت و بر این اساس مقرر شد در گام اول اقدام به هوشمندسازی تاکسی بی سیم کاشمر شود.

 

این عضو شورای شهر افزود: نصب دستگاه کارتخوان در تاکسی بی سیم، نصب دستگاه جی.پی.اس و همچنین طراحی لباس فرم برای رانندگان اقداماتی است که مورد تصویب اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قرار گرفته است.

 

اعمی گفت: یکی دیگر از موضوع‌هایی که در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت عدم خدمات رسانی تاکسی‌‌های درون شهری کاشمر به نقاط کور این شهر است به گونه‌ای که شاید بتوان گفت حدود نیمی از شهر کاشمر دسترسی به تاکسی ندارند و لذا پیشنهادی برای حل این مشکل شهروندان اندیشیده شد.

 

وی خاطرنشان کرد: قرار شد هر روز تعدادی از تاکسی‌‌ها موظف به خدمت‌رسانی به نقاط کور شوند و برای جبران خسارت احتمالی، متوسط درآمد روزانه آن‌‌ها محاسبه و مابه‌التفاوت این مبلغ را با درآمدی که در نقاط کور خواهند داشت به صورت یارانه به آن‌ها پرداخت کنیم.

 

یک عضو دیگر شورای شهر کاشمر هم در این زمینه گفت: هم اکنون 400 تاکسی درون شهری در کاشمر فعالیت دارند؛ اما هنوز بسیاری از نقاط شهر کاشمر از دسترسی به تاکسی محروم هستند و لذا باید به طریقی این مشکل چند ساله ساکنان این نقاط حل شود.

 

احمد غزنوی ادامه داد: بر این اساس پیشنهادی در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد مبنی بر اینکه هر روز 10 تاکسی موظف به خدمت رسانی به نقاط کور باشند که به این ترتیب هر 40 روز نوبت آن‌ها خواهد شد و در ابتدای کار برای آن‌که مشوقی برای تاکسی‌ها ایجاد شود بابت هر روز خدمات رسانی آن‌ها به نقاط کور که با افت احتمالی درآمد مواجه می‌شوند مبلغی به عنوان مابه‌التفاوت توسط شهرداری پرداخت شود.

 

رییس شورای شهر کاشمر در واکنش به این پیشنهاد اظهار داشت: وظیفه حمل و نقل درون شهری این است که تمام شهر را مورد پوشش قرار دهد و لذا پرداخت یارانه برای پوشش نقاط کور توجیه چندانی ندارد.

 

وی پیشنهاد داد که شهرداری مکلف به تدوین برنامه خود جهت سرویس دهی تاکسی‌ها به نقاط کور شهر کاشمر شده و این برنامه را جهت تصویب به شورای شهر ارائه کند که این پیشنهاد با موافقت سایر اعضای شورا به تصویب رسید.

 

در ادامه این جلسه موضوع تعیین تکلیف اتوبوس‌های شهری کاشمر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

غزنوی در این زمینه گفت: در دوره‌های قبلی شورای شهر تصویب شد که با توجه به عدم توجیه فعالیت اتوبوس درون شهری در سطح شهر کاشمر شهرداری نسبت به تبدیل این اتوبوس‌ها به مینی بوس و یا خودروی ون اقدام کند؛ اما این مصوبه عملیاتی نشده است.

 

وی اظهار داشت: هم اکنون چند اتوبوس در شهر کاشمر اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند؛ اما با توجه به هزینه‌های بالای آن و استقبال اندکی که از آن‌‌ها می‌شود فعالیت این اتوبوس‌ها توجیهی ندارد به گونه‌ای که حتی هزینه راننده آن‌ها هم تأمین نمی‌شود و لذا لازم است شهرداری نسبت به تبدیل این اتوبوس‌ها اقدام کند.

 

در نهایت مقرر شد موضوع تبدیل اتوبوس‌های درون شهری کاشمر در کمیسیون مربوطه بررسی و تصمیم‌گیری شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است

ایسنا/لرستان نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است.

سید عزیزالله میربراتی در جلسه شهرداران و شورای شهر با استاندار لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در اصل قانون اساسی در رابطه با شوراها صحبت شده که این اهمیت کار آنها را می‌رساند.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت مسئله عمده شهرهای کوچک است، افزود: شهرهای کوچک به مانند شهرهای بزرگ دیده شوند.

میربراتی یکی از معضلات استان را نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک را ببینند و این در حالیست که کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک دیده شود.

وی بیان کرد: ارزش افزوده شهرداری‌ها در شهرهای کوچک ناچیز است که ضرورت دارد این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها یکی از معضلات استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار