Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی کلیات طرح اصلاح قانون شوراها، اعلام وصول سوال از کرباسیان درباره علت ورود بانک‌ها در عرصه خرید و فروش مسکن، گزارش اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، پیشنهاد لاریجانی به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی جهت الزام دستگاه‌ها به اجرای قانون و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) هشتم آذر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و نمایندگان در جلسه علنی سوال موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از وزیر کشور، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد نحوه اجرای قانون سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات شوراها را به عنوان دستور کارهای امروز مجلس مورد بررسی قرار دادند.

 علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی بر لزوم تمرکز بر ایجاد وفاق در کشور و حل مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دلایل این امر این است که ما از تجدد فقط رویه آن را دریافته‌ایم. رضاخان به جای تکنولوژی غرب کلاه فرنگی آورد و نگاه به واردات اولویت یافت. بانکها در کشورهای توسعه یافته در خدمت تولید کشورها هستند نه اینکه خود اصل قرار گیرند و بقیه مسائل توسعه فرع آنها قرار گیرد. وی همچنین در ادامه جلسه علنی امروز با بیان اینکه دولت ایرادات اجرای اصل ۴۴ را برطرف کند اظهار کرد: در اجرای اصل ۴۴ اشکالات اساسی وجود دارد. مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در گزارش چند جلدی خود نشان داد که در اجرای قانون اصل ۴۴ درست عمل نشده است.

رییس مجلس در پاسخ به نامه محمدرضا تابش رییس فراکسیون ورزش درباره علیرضا کریمی، دارنده مدال برنز مسابقات کشتی جهان از وزیر ورزش خواست نسبت به تجلیل از وی اقدام کند. لاریجانی همچنین به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی پیشنهاد کرد تا با کمیسیون تلفیق مشورت‌های لازم را انجام داده که دستگاهها موظف به اجرای قوانین باشند.

در ادامه کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون شوراها در جلسه امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و جمعی از نمایندگان در مخالفت و موافقت با کلیات این طرح اظهارنظر کردند.
 

ناطقین امروز مجلس

نماینده گلپایگان: گروه‌های سیاسی از تخریب یکدیگر دست بردارند

کرد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در میان اهل سنت و تشیع است

نماینده دشتستان: حق جوانان و نخبگان بوشهر را از وزیر نفت مطالبه می کنیم

انتقاد یک نماینده از گزارش صد روزه رئیس‌جمهور

کامران: مدرس اهل معامله و بده و بستان نبود

***

محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون با حضور شهردار تهران وعده آغاز عملیات ساخت ساختمان پلاسکو در روز جمعه دهم آذرماه داده شده است.

همچنین وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس سوال دو نفر از نمایندگان از وزیر اقتصاد و همچنین سوال مشترک قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران از وزیر راه درباره علت ورود بانک‌ها در عرصه خرید و فروش مسکن را اعلام وصول کرد.

محمد محمودی شاه‌نشین نیز طی سخنانی در راستای اجرای گزارش نظارتی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با تاکید بر اینکه بخشی‌نگری آفت خصوصی سازی بوده و دامن تولید را هم گرفته است، گفت: فرار از اختصاصی سازی به جای خصوصی سازی متفاضیان و سرمایه‌گذاران را خسته می کند و این موضوع کاملا با اهداف اصل ۴۴ مغایر است.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در جریان طرح سوال خود از وزیر کشور، گفت: روستاهای ما باید مدینه فاضله باشند اما اینطور نیست و در شرایطی که چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب گذشته هنوز بسیاری از روستاهای ما از امکانات اولیه محروم هستند.نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت که جمعیت روستایی به دلیل بی‌برنامگی رو به کاهش است.

در ادامه عبدالرضا رحمانی فضلی که برای پاسخ به سوال  نماینده فلاورجان در جلسه علنی مجلس حضور داشت، با تاکید بر اینکه رویکرد همگرایی در حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی در دستور کار وزارت کشور قرار دارد، گفت: سهم سرانه روستایی از سال ۹۲ تا سال ۹۵ معادل ۹۳ درصد افزایش داشته است و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر کشور در مورد موضوع توسعه روستایی قانع شد.

تذکرات شفاهی و اخطارهای امروز نمایندگان مجلس

کوهکن:از ادبیات فاخر در مجلس استفاده شود/ لاریجانی: در مجلس راجع به نطق‌ها پاسخگویی وجود ندارد

درخواست یک نماینده برای پس گرفتن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تروریسم

لاریجانی در پاسخ به تذکر قاضی پور: منابعی برای مقاوم‌سازی روستاها در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد

پاسخ لاریجانی به اخطار نماینده رباط‌کریم درباره رعایت موازین اسلامی در قوانین

کواکبیان: شأن مجلس باید توسط هیئت رئیسه و رئیس و نمایندگان خانه ملت حفظ شود

***

سیده فاطمه ذوالقدر از نشست فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با رئیس شورای توسعه فعالیت های قرآنی و قائم مقام شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد. همچنین در جلسه مشترک اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و روسای کانون‌های وکلا، اقدام قوه قضاییه به برگزاری آزمون ورودی داوطلبان ورود به حرفه مشاوره حقوقی (موضوع ماده ۱۸۷ برنامه سوم توسعه) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که طرح اصلاح بودجه برای تامین منابع زلزله زدگان با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد و با موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، نمایندگان به کلیات طرحی رای دادند که در صورت تصویب نهایی اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی می توانند نامزد انتخابات شوراها شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام پایان جلسه علنی مجلس گفت: ۱۹ آذرماه جلسه بعدی مجلس برگزار می‌شود و اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را در جلسه علنی امروز مجلس قرائت کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»

به گزارش «تابناک» به نقل از فرارو، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری