Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران –ایرنا- همزمان با فرارسیدن هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) شبکه های مختلف رادیو به تولید و پخش 462 برنامه به مدت 13 هزار و 477 دقیقه اقدام کرده اند.

به گزارش گروه اخبار فرهنگی ایرنا مدیر روابط عمومی معاونت صدای سازمان صدا و سیما روز چهارشنبه گفت: 'عیدانه و لبخند' عنوان ویژه برنامه رادیو ایران در هفته وحدت است که در قالب ترکیبی نمایشی، چهارشنبه 15 آذر ماه ساعت10:00 ویژه 17 ربیع الاول میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) به روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی اکبر خدابخش افزود : 'دور عاشقان' نیز دیگر برنامه رادیو ایران در قالب کلامی پیامی است که به سیره عملی حضرت محمد (ص) و ائمه معصومین (ع) می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و گویندگی احسان همتی سه‌شنبه و چهارشنبه 15 و 16 آذر ماه ساعت 22:30 پخش می‌شود.
خدابخش با اشاره به تدارک رادیو اقتصاد به مناسبت هفته وحدت افزود: این شبکه رادیویی در ویژه برنامه 'روزاز نو' که ساعت 6:30 دقیقه 11 و 15 آذر ماه به روی آنتن می‌رود، به گفتگو با امام جمعه مناطق سنی نشین و بحث اشتراکات دینی و مذهبی و لزوم وحدت بین شیعه و سنی، اهمیت اخلاق حسنه به عنوان پیام اصلی رسالت، بیان سیره اقتصادی پیامبر اکرم (ص)، چگونگی استفاده از سیره اقتصادی پیامبر اکرم(ص) در زندگی امروزه و بررسی الزامات وحدت در بین مذاهب استانهای سنی‌نشین می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی مهدی شیار به روی آنتن می‌رود. 'کار و نوا' نیز دیگر برنامه رادیو اقتصاد است که جمعه 10 آذر ماه ساعت 15:05 دقیقه پخش شده و به بررسی آواهای مربوط به میلاد رسول اکرم(ص) به ویژه در مناطق سنی‌نشین می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی و با حضور هوشنگ جاوید کارشناس و پژوهشگر حوزه موسیقی پخش می‌شود.
مدیر روابط عمومی معاونت صدا با بیان اینکه رادیو فرهنگ در برنامه 'هفت کوچه' که ساعت 8:30 روزهای 10، 11 و 13 آذرماه به تهیه کنندگی هادی موسوی‌نژاد و گویندگی سکینه ارجمندی پخش می‌شود، ضمن گرامیداشت ولادت نبی اکرم (ص)، هفته وحدت در فرهنگ مردم ایران زمین را نیز مرور می‌کند، خاطرنشان کرد: این شبکه همچنین در برنامه 'عصرانه با اندیشه' رادیو فرهنگ نیز که ساعت 17:00روز جمعه10 آذر ماه به روی آنتن می‌رود، اندیشه های حضرت رسول(ص) و نقش ایشان در فرهنگ اسلامی را مرور می‌کند. علیرضا راد تهیه کننده و دانیال معنوی گوینده این برنامه هستند.
وی در تشریح برنامه های هفته وحدت رادیو قرآن گفت: 'صبح امید' که روز جمعه 10 آذر ماه ساعت 9:15 از رادیو قرآن پخش می‌شود، مهدویت از منظر اسلام، بزرگداشت آغاز هفته وحدت و بررسی مقوله وحدت با توجه به تهدیدهای دشمنان برای تفرقه افکنی بین مسلمانان را مرور می‌کند. علاوه بر این برنامه 'مهرتابان' این شبکه رادیویی نیز از 11 تا 15 آذر ماه ساعت 9:15 به روی آنتن می رود و به معرفی جایگاه پیامبر (ص) در قرآن والگو بودن پیامبر (ص ) و رافت ورحمت پیامبر ( ص) از دیدگاه قرآن می‌پردازد.
خدابخش در ادامه با بیان اینکه رادیو تهران نیز به مناسبت این ایام برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است، تصریح کرد: برنامه'تهران در شب' که ساعت 00:00 از تاریخ 11 تا 16 آذر ماه پخش می‌شود، به معرفی چاوش خانی ها، معرفی کتاب یا اشعار درباره حضرت رسول (ص)، تشریح و تبیین مراسم مختلف در روز تولد حضرت رسول (ص) می‌پردازد. 'سایه روشن' نیز دیگر برنامه این شبکه است که این هفته با پخش در ساعت 15:00 در قالب مستند اشتغال و زندگی افراد سنی در کنار شیعیان و معرفی کتابخانه امام جعفر صادق(ع) در شهر تهران به روی آنتن می‌رود.
مدیر روابط عمومی معاونت صدا در ادامه و در توضیح ویژه برنامه های رادیو معارف عنوان کرد: 'حدیث آفتاب' 16 آذر ماه ساعت 22:30 پخش شده و سخنرانی حضرت امام در جمع مسلمانان شیعه و سنی و توصیه های ایشان به حفظ وحدت در میان مسلمین را به روی آنتن می‌برد. 'بر بال سخن' نیز که در خصوص حفظ و حدت میان مسلمانان و نقش آن در توسعه و عمران کشورهای مسلمان همچنین وحدت و نقش آن در آبادانی کشورهای مسلمان سخن می‌گوید، 13 تا 15 آذر ماه ساعت 13:10 پخش می‌شود.
خدابخش با بیان اینکه رادیو جوان نیز همچون سال های گذشته با دست پر به استقبال هفته وحدت میرود، اظهار داشت: 'قرار' این شبکه رادیویی ساعت11:30در هفته وحدت پخش و به خصوصیات اخلاقی پیامبر (ص)، مهربانی و محبت پیامبر اشاره خواهد داشت. ضمن اینکه آیتم هایی نیز به مناسبت هفته وحدت پخش می‌نماید. 'راه و بیراه' دیگر برنامه رادیو جوان است که ساعت 23:00 تاریخ 12 آذر ماه پخش می‌شود، اهمیت و جایگاه هفته وحدت، متن و گزارش از هفته وحدت و فضایل اخلاقی پیغمبر (ص) را بررسی می‌نماید.
مدیر روابط عمومی معاونت صدا در ادامه از برنامه های 'باگزارشگران' و 'عصرانه' به عنوان برنامه های ویژه هفته وحدت رادیو ورزش نام برد و افزود: با گزارشگران ساعت21:45 دقیقه 15 آذر ماه پخش شده و به مصاحبه با پیشکسوتان و تبریک به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و الگوبرداری از اخلاق ایشان می‌پردازد. برنامه 'عصرانه' نیز در این هفته ساعت 17:00 پخش شده و به پخش سرود و تبریک به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، تبریک هفته وحدت، پخش موسیقی و موضوع هفتگی شبکه که مهرورزی است، اشاره می‌کند.
وی از برنامه های متعدد رادیو سلامت در هفته وحدت یاد و خاطرنشان کرد: 'صبح و زندگی'ساعت 7:05 در ایام هفته وحدت به روی آنتن می‌رود و به تاثیر همبستگی در روابط اجتماعی، وحدت و انسجام ملی، ارتباط با مراکز هرمزگان، گلستان و کردستان در مورد وحدت بین مسلمانان اختصاص دارد. 'پشت پلک صبح' نیز ساعت00:30 دقیقه بامداد در هفته وحدت پخش شده و سیره نبوی، اخلاق و مهرورزی، نقش همراهی و همدلی در پیشرفت جامعه، نقش انسجام و وحدت در پیشرفت جامعه را مرور می‌کند.
خدابخش در تشریح برنامه های رادیو گفت و گو تصریح کرد: برنامه 'صبح و گفت و گو' ساعت7:00در هفته وحدت به روی آنتن می‌رود و به بررسی دلایل نامگذاری این هفته به نام هفته وحدت و اطلاع رسانی های مربوط به برنامه های فرهنگی هفته وحدت می‌پردازد. 'ضیافت' نیز در قالب میزگرد ساعت22:00 15 آذر ماه پخش شده و با کارشناسان حوزه تقریب مذاهب درخصوص ضرورت و اهمیت وحدت مسلمانان در عصر حاضر گفت و گو خواهد داشت.
مدیر روابط عمومی معاونت صدا از تدارک اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به مناسبت هفته وحدت خبر داد و اظهار کرد: 'ستاره خلقت' ساعت20:00 11 آذر ماه پخش می‌شود، با این مضمون به روی آنتن می‌رود که فاطمه که از دختران ثروتمند عرب بود به دنبال پیرزنی که پیشگویی می داند می فرستد تا بفهمد که چرا هیچ یک از خواستگارانش را قبول نمی کند...
وی همچنین با بیان اینکه رادیو صبا نیز در این ایام ویژه برنامه هایی را به روی آنتن می‌برد، گفت: رادیو صبا با برنامه زنده 'همپای صبا' در قالب مسابقه تلفنی و پیامکی به صورت زنده و مستقیم در هفته وحدت همراه مخاطبان می شود همپای صبا عنوان برنامه ای از پخش و نظارت رادیو صباست که در هفته وحدت به صورت زنده در قالب مسابقه تلفنی و پیامکی پخش می شود در این برنامه پرسش هایی با موضوع سیره رسول اکرم (ص) و پیام ارزشمند هفته وحدت مطرح می شود و با همراهی مخاطبان به آن ها پاسخگویی خواهد شد این برنامه از شنبه تا چهارشنبه در ساعت 17:30 به تهیه کنندگی و نویسندگی محسن جواهری با گویندگی مهدی پر ، به مدت 30 دقیقه پخش می شود.
خدابخش در پایان با تأکید مجدد بر این که شبکه های سراسری رادیو در مجموع 462 برنامه به مدت 13 هزار و 477 دقیقه به مناسبت هفته وحدت تدارک دیده اند، خاطرنشان کرد: رادیو پیام نیز همصدا با دیگر شبکه ها در تحریریه پخش به انعکاس جشن و شادی مردمی در سالروز ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت بین مسلمانان، لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان، گوشه هایی از زندگی و احادیث بیانات حضرت رسول اکرم(ص) و زندگی و بیانات امام جعفرصادق(ع) از دیدگاه اندیشمندان و همچنین پخش موسیقی های مرتبطخواهد پرداخت.
فراهنگ**1540**1823
دریافت: حمید بحرینیان* انتشار: طاهره نبی ا للهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: اجرای ۲۹ ویژه برنامه فرهنگی در سطح این منطقه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تحت عناوین پرده خوانی اصفهان، تاتر خیابانی، موسیقی سنتی اصفهان، ورزش باستانی، شخصیت پردازی، همگردی یا اردو و آموزش شهروندی َدر حال برگزاری است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به چگونگی رویداد هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، سوم اردیبهشت ماه همزمان با ولادت شیخ بهاالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی به‌عنوان روز اصفهان نام‌گذاری و از سوم تا نهم اردیبهشت نیز به عنوان هفته نکوداشت اصفهان تعیین شده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان نیز برای نکوداشت این هفته برنامه‌هایی را در سطح شهر اصفهان برگزار می‌کند و این منطقه نیز سبک زندگی و معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر اصفهان را در برنامه‌های خود دارد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به ۲۹ نوع برنامه هفته فرهنگی اصفهان تصریح کرد: یکی از ویژه برنامه‌های این منطقه که هفت شب بعد از نماز مغرب و عشا در بوستان‌ها و مراکز فرهنگی اجرا می‌شود، «شهری به وسعت نصف جهان» با آیتم‌های پرده‌خوانی اصفهان، موسیقی سنتی اصفهان و ورزش باستانی است که به معرفی ۴ شخصیت مؤثر اصفهان قدیم نیز پرداخته می‌شود.

محمدحسینی ادامه داد: پرده‌خوانی ویژه شخصیت‌هایی که نام آن‌ها بر روی معابر اصلی این منطقه منظور شده است؛ جابر ابن عبداله انصاری، ابونعیم اصفهانی، میرعماد، شهید شهبازی است.

وی به رویدادهای محله محوری هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۸ پرداخت و بیان داشت: دیگر برنامه‌های رویداد هفته فرهنگی با عناوین مختلف در فرهنگسراها و کانون‌های فرهنگی سطح منطقه با عنوان‌های اصفهان در بهار، نوجوان و مشاهیر، همچنین عالم شهر برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان افزود: هم‌گردی، دیگر برنامه‌ای است که به صورت اردو برگزار می‌گردد و شهروندان می‌توانند در این اردو شرکت نموده و از مراکز مهم اصفهان شامل میدان امام خمینی (ره)، پارک ناژوان، تخت فولاد، حرم حضرت زینبیه (س) و پارک آتشگاه دیدن کنند.

محمدحسینی خاطر نشان کرد: امسال در برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان به آموزش شهروندی نیز پرداخته شده است و علاوه بر آن، کارگاه‌های آموزشی تهیه غذاهای سنتی شهر اصفهان به همراه مسابقه محله گردی مجازی که در فرهنگسرای باران برگزار می‌شود.

وی گفت: همایش پیاده‌روی با عنوان «هم پا با اصفهان» از دیگر برنامه‌های این منطقه در بوستان بهشت، همچنین راه‌اندازی ایستگاه ورزش صبحگاهی شهرداری منطقه ۸ از برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

کد خبر 748008

دیگر خبرها

  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ + فیلم
  • هفته زمین پاک
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج