Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام فعالیت‌ها و خدمات جهاددانشگاهی، این نهاد ظرفیت بالایی دارد و می تواند نقش بسزایی در توسعه کشور و استان داشته باشد.

به گزارش ایسنا، صدیف بدری در بازدید از  جهاددانشگاهی استان اردبیل و جمع جهادگران این واحد افزود: لازم است مسئولان از این ظرفیت برای انجام مأموریت های کلان کشوری و استانی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خدمات ارائه شده توسط جهادانشگاهی در سطح کشور و به ویژه استان اردبیل را قابل ستایش عنوان و تصریح کرد: توسعه این خدمات نیاز به حمایت و مساعدت مسئولان و نمایندگان استان دارد به همین خاطر تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف تعیین شده این نهاد که در راستای رفع نیازهای استان است به کار خواهم بست.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، جهاددانشگاهی را مجموعه ای کاملا فعال، جوان، علمی و پویا خواند و از زحمات جهادگران جهاددانشگاهی اردبیل بویژه ریاست این واحد به خاطر ارائه خدمات علمی، پژوهشی، آموزشی، درمانی و فرهنگی تقدیر کرد.

بدری با بیان اینکه فضای جهاددانشگاهی استان اردبیل یک فضای کاملا صمیمی است، خاطرنشان کرد: در این فضا می توان کارهای خوبی انجام داد و فعالیت هایی که امروز در این مجموعه دیدیم مؤید این مطلب است.

وی خدمات ارائه شده در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهادانشگاهی را ارزنده خواند و گفت: با وجود اینکه این مرکز یکی از مراکز مجهز شمالغرب کشور است و توانسته باری از مشکلات استان در زمینه درمان نازایی بردارد اما متاسفانه فضای آن جوابگوی مراجعه کنندگان نیست و باید با حمایت استان فضای مناسبی در اختیار این مرکز قرار گیرد.

بدری از تلاش برخی مسئولان استان برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری انتقاد کرد و اضافه کرد: با وجود فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز و لزوم بسترسازی برای ارتقای سطح خدمات آن، متاسفانه شاهد تحرکاتی برای راه اندازی مرکز درمان دیگری در اردبیل هستیم که این با اصل حمایت از خصوصی سازی مغایرت دارد .

وی بر پیگیری اختصاص تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه فعالیت های جهاددانشگاهی، راه اندازی طرح پایلوت نیمه صنعتی نشاسته پلیمری حفاری، اختصاص فضا مناسب برای مرکز درمان ناباروری و طرح ملی توسعه و احیای فندق بومی اردبیل قول مساعد داد.

در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل ضمن تقدیر از حضور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این نهاد گفت: این واحد تلاش دارد با بهره گیری از پتانسیل های موجود در جهاددانشگاهی گامی اساسی در رشد و توسعه استان بردارد که راه اندازی مراکز علمی، درمانی و آموزشی در این راستا می باشد.

مهران اوچی اردبیلی از اشتغال بیش از 60 نفر به صورت مستقیم و 70 نفر بصورت غیرمستقیم در جهاددانشگاهی استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این نهاد با احتساب مراجعه کنندگان به مرکز درمان ناباروری و مراکز آموزش تخصصی با جامعه هدف 60 هزار نفری در ارتباط است.

وی مهارت افزایی و اشتغال زایی را رویکرد اصلی فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی عنوان و اضافه کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی در 9 رشته کاردانی و کارشناسی و 4 مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان اردبیل سعی دارد زمینه کارآموزی و بسترسازی برای اشتغال فراگیران را فراهم کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه تمام خدمات قابل انجام در پژوهشگاه رویان در مرکز درمان ناباروری قفقاز با همان استاندارد و کیفیت و با دانش فنی بومی شده انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: تمام 21 نفر پرسنل و تمام کادر پزشکی این مرکز مجرب و دوره دیده پژوهشگاه رویان هستند و میزان موفقیت درمان نیز مطابق استاندارد جهانی است.

اوچی اردبیلی 19 درصد زوج های نابارور مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری قفقاز را اتباع خارجی عنوان و تصریح کرد: برای ساماندهی آنها از مرز بیله سوار و ارائه خدمات هر چه بهتر، باید برنامه ریزی مناسبی انجام گیرد.

وی با اشاره به استقرار 15 واحد فناور با 24 طرح فناورانه در مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: حمایت های لازم از این واحدها برای تبدیل ایده به طرح و تجاری سازی محصولات دانش بنیان انجام می گیرد.

اوچی اردبیلی از آمادگی جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی خط تولید نشاسته پلیمری از سیب‌زمینی در منطقه ویژه اقتصادی نمین خبر داد و گفت: این طرح در سال گذشته به عنوان طرح کلان ملی استانی تصویب شده است و هم اکنون همت و پیگیری مسئولان و نمایندگان استان را برای جذب اعتبار لازم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌طلبد.

گفتنی است بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از مراکز درمان ناباروری قفقاز، علمی کاربردی، رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی و آموزش تخصصی کوتاه مدت، دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان و آزمایشگاه ژنتیک بازدید و در جریان فعالیت های آن قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است