Web Analytics Made Easy - Statcounter

لنجان_کلیه یکی از حیاتی ترین اعضای بدن است که بیماری های مرتبط با آن امروزه صدها نفر در کشور را گرفتار خود کرده و بیماران دیالیزی علاوه بر تحمل دردهای ناشی از بیماری، گرفتار رنج هایی نظیر هزینه های بالا و کمبود تجهیزات و امکانات هستندو دستان یاریگر خیران به طور قطع تسکینی بردردهای آنان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، کلیه یکی از حیاتی ترین اعضای بدن است که بیماری های مرتبط با آن امروزه صدها نفر در کشور را گرفتار درد و مشکلاتی فراوان کرده، بیماران دیالیزی علاوه بر تحمل دردهای ناشی از بیماری، گرفتار رنج هایی نظیر هزینه های بالا و کمبود تجهیزات و امکانات هستند که مشکلات آنان را مضاعف می کند و دستان یاریگر خیران به طور قطع تسکینی بر بخشی از دردهای آنان خواهد بود و چنانچه دست های حمایتگر و نوعدوست با ترسیم برنامه های مدبرانه همنوا شوند می توان علاجی نهایی و قطعی برای درمان یا تسکین این بیماران یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میثم محمدی شهردار زرین شهر در آئین افتتاح نخستین بازارچه خیریه بیماران کلیوی شهرستان لنجان اظهار کرد: همانطور که مطرح شد مشکلات بیماران خاص و هزینه ای که بیماران برای تهیه دارو و امکانات درمانی پرداخت می کنند، دردی مضاعف بر مشکل ناشی از بیماری است از این رو باید توجه داشت که مقام معظم رهبری فرمودند باید شرایط را برای بیماران به گونه ای فراهم کرد که خود و خانواده آنان هیچ دغدغه ای غیر از رفع بیماری نداشته باشند لذا نقش خیرین در این حوزه بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: باید توجه داشت بزرگترین بازوی کمکی به بیماران خیرین هستند چراکه خیرین انسان هایی هستند که بیماران را در گمنامی و بدون منت یاری می کنند و برخی از خیّرین با وجود نیازمندی هایی که خود دارند با اهداء جواهرات، ملک، زمین و مغازه، بیماران را یاری می کنند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: در گذشته باور بسیاری از انسانها بر این بود که کمک کردن به دیگران به خصوص بیماران خاص، نیاز به صرف هزینه های سنگین و مبالغ قابل توجه دارد و همین تفکر مانع برداشتن قدمهای کوچک م یشد و کسانی که از توانایی مالی بالایی برخوردار نبودند خود را از یاری رساندن به دیگران محروم می دانستند.

وی ادامه داد: اما امروز با برپایی بازارچه های خیریه چند سالی ست این باور و نوع تفکر در جامعه رنگ باخته و انسانهای بلند نظر با قدمهای کوچک خود مصافت های بزرگی را برای دستگیری نیازمندان عرصه سلامت طی کرده اند لذا باید گفت فرهنگی که با ایده ی همچون پر کردن قلک های موسسات خیریه، کمپین های نیکوکاری و بازارچه های خیریه در حال جان گرفتن است می تواند کمک شایانی به بیماران خاص داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: پیوند فعالیت های خیرخواهانه با فعالیت های فرهنگی و هنری و ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده، ایجاد حس نوع دوستی در کودکان و نوجوانان و آشنایی آنها با فعالیت های خیر خواهانه، معرفی و بازاریابی برای صاحبان حرفه و صنایع مختلف و شناسایی و حمایت از فعالیت های اقتصادی و معرفی محصولات و صنایع دستی تولید شده توسط افراد تحت حمایت خیریه به بازار از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و راه اندازی این بازاچه خیریه گامی مثبت در این زمینه است.

وی عنوان کرد: حضور پرشور مردم در این بازارچه خیریه می تواند تاثیرات بسزایی را در کم کردن درهای بیمارادن شهرستان لنجان داشته باشد لذا پیشنهاد میکنم شهروندان کمک به این افراد را از دست ندهید و مطمئن هستم ما هر قدم خیری که برمی‌داریم، خداوند نتیجه آن را به ما برمی گرداند.

در ادامه یکی از بیماران دیالیزی که چند سالی است با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند گفت: چند سالی به بیماری دیابت ابتلا داشتم ولی بی‌توجهی به پیشگیری و درمان باعث غیرفعال شدن کلیه‌های من و نهایتاً ادامه زندگی با دیالیز شد.
و با اشاره به اینکه اینک در هفته ۳ بار مجبور به انجام دیالیز است، افزود: هزینه‌های رفت و آمد به بیمارستان برای انجام دیالیز، استرس، افسردگی، یاس و نومیدی، برای خانواده‌ام مشکل کوچکی نیست.

سعید نادی زاده رئیس شورای اسلامی زرین شهر نیز گفت: از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه های دینی به خصوص قرآن کریم مورد عنایت و توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده احسان و نیکوکاری است چراکه احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه های فردی، اجتماعی، فرهنگی و ...دارد.

وی افزود: باید توجه داشت احسان، نیکوکاری و کمک به انسانهای نیازمند آثار و پیامدهای ارزنده و مثبتی را در دنیا و آخرت به دنبال دارد که به طور خلاصه می توان به ایجاد حس دوستی و صمیمیت بین انسانها، کسب اجر و سعادت دنیوی، تعدیل اقتصادی، دست یافتن به آرامش روحی و محبوبیت نزد خداوند اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: باید به این مهم توجه داشت که انجام کار خیر و کمک کردن در این شرایط اقتصادی که بر مردم متوسط جامعه می گذرد بخصوص به کسانی که ناراحتی و مریضی هم دارند، اجر بیشتری دارد.

وی ادامه داد: انجام کار خیر از گذشته های دور در میان مردم ایران زمین مرسوم بوده است؛ اما وقتی صحبت از امر خیر و کمک به دیگران می شود کمتر کسی به حوزه بهداشت و سلامت فکر می کند و این در حالی است که برای ما امر خیر اغلب در کمک به ایتام، تامین جهیزیه، آزادی زندانیان و حمایت از بیماران خاص و مدرسه سازی خلاصه می شود.

نادی زاده اضافه کرد: هرچند تمامی اینگونه کمک ها نیز بخش مهمی از رفع مشکلات متعدد در میان اقشار جامعه است؛ اما تاکنون چند نفر از ما در نیت کار خیر به این موضوع فکر کرده ایم که می توانیم در بهداشت و سلامت جامعه خود نقش داشته باشیم.

وی عنوان کرد: هر کار و عمل خیری باقیات صالحات است ولی ورود به حوزه سلامت و کمک به بیماران خاص علاوه بر اثرات معنوی، تاثیراتی مستقیم در زندگی جامعه و خود فرد خیر نیز دارد چراکه تا کنون بسیار دیده ایم که افرادی نه تنها به دلیل بضاعت مالی توان درمان مناسب خود یا عزیزانشان را ندارند بلکه گاهی برای ادامه درمان بخاطر نبودن تجهیزات مناسب در شهرشان عازم شهری دیگر شده اند و رنج سفر و غریبی بر باقی دردهایشان اضافه شده است.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد:این مهم در حالی است که شاید اگر بیماران خاص از جمله بیمارن کلیوی در شهر و دیار خود یک وسیله یا یک تخت اضافه تر مهیا بود آن ها اینگونه سرگردان شهرهای دیگر نمی شدند.
وی خاطرنشان کرد: حوزه درمان حوزه ای است که تمامی اقشار جامعه با آن در ارتباط هستند لذا نبود امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی تنها یک چالش برای بی بضاعتان نیست حتی اگر در بهترین وضعیت مالی نیز باشیم ترجیح می دهیم که مراحل درمانمان در کنار خانواده و عزیزانمان باشد؛ گاه یک دستگاه پزشکی و بودن آن در شرایط درمان یک منطقه موثر است از این رو استفاده از ظرفیت خیرین در امر سلامت امر ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه سودابه باقری نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر اظهار کرد: به‌طور شخصی، سلامتی برایم اهمیت بسیاری دارد و معتقد هستم سلامتی تاجی بر سر انسان‌های سالم است که تنها بیماران آن را می بینند، ممکن است فکر کنیم این تنها یک کلمه است که باید از آن گذر کنیم اما وقتی درگیر بیماری شویم، متوجه اهمیت این مسئله می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه نباید همه چیز را از دولت بخواهیم انجام دهد، افزود: نمی‌توانیم همه کارها را از دولت بخواهیم انجام دهد و از این جهت باید فرهنگ انجام کار خیر را گسترش دهیم و این مهم را بیش از پیش باب کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: شاید هر یک از ما به تنهایی نتوانیم کمک های موثری را برای کمک به نیازمندان واقعی جامعه بخصوص بیماران کلیوی انجام دهیم ولی اگر بتوانیم هم افزایی داشته باشیم می توانیم خدمات بیشتر و با کیفیت تری را ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم در گامهای بعدی بتوانیم مجموعه ای متشکل از خیران نیک اندیش و همچنین افراد تاثیرگذار در شهرستان از جمله مهندسان، پزشکان، صنوف، فرهنگیان، هنرمندان، مدیران ادارات و ... را در برگزاری بازارچه خیریه همراه کنیم تا شاهد پربارتر شدن آن باشیم.

باقری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری و انجمن خیریه بیماران کلیوی در ایجاد این بازارچه  اهدافی چون جذب مشارکت، پیشگیری و فرهنگ سازی را در دستور کار قرار داد تا با برپایی این بازارچه ها مردم شهرستان لنجان بیشتر با اهداف خیریه آشنا شوند و یکی از مهمترین اهداف ما گام برداشتن خیرین در راستای سلامت افراد جامعه بوده است و امیدواریم بتوانیم در این راستا موفق عمل کنیم.

مهسا باقری یکی از غرفه‌داران و خیران که در بازارچه خیریه بیماران کلیوی شهرستان لنجان حضور یافته است، گفت: در این بازارچه از مواد غذایی گرفته تا گل و تزئینات را می‌شود دید و مردم باید بدانند اگر قدم به این مکان بگذارند برای کار خیر و بزرگی آمده اند، آمده اند تا گره‌گشای انسان‌هایی باشند که از بد حادثه چشم‌انتظار دست‌ها و دل‌های مهربان خیرین و مردم هستند.

وی افزود: باید توجه داشت قیمت کالاهای ارائه شده در این بازارچه خیریه در برابر شاد کردن دل یک بیمار دیالیزی و گرمی بخشیدن به خانه آنها، هیچ ارزشی ندارند چراکه بازارچه خیریه راهی برای نزدیک‌تر شدن بیشتر به خداست.

باقری با بیان اینکه از حضور در این کار خیر خوشحال هستم، ادامه داد:  یک لبخند بر روی لبان بیمارن کلیوی و خانواده های آنها موجب هزاران لبخند ما می‌شود که هدیه‌ای از سوی خداوند است و نباید فراموش کرد مردم ایران از زمان قدیم مردمی نیکوکار بوده‌اند و نوع‌دوستی در دین و شرع ما ایرانی‌ها وجود دارد و اگر این حس فراموش شود، برگزاری بازارچه‌های خیریه این جرقه را در وجودمان می‌زند که به نیازمندان کمک کنیم.

وی اضافه کرد: در دنیا ایرانی‌ها به داشتن مناعت طبع معروف هستند و مردم به خاطر انجام یک امر خیر بسیار مشتاق می باشند و بی‌مهابا کمک می‌کنند از این رو برآن شدم با تهیه کیک خانگی، ترشی، آش و غذاهای سنتی گامی هرچند کوچک در را راستای کمک به بیماران کلیوی برداشته باشم.

این خیر نیک اندیش در پایان گفت: همه بانوان می توانند با طبخ انواع غذاهای مختلف در این نمایشگاه حضور یابند و مبلغ حاصل از فروش غذاها را برای بیماران خاص اهدا کنند تا بخشی از مشکلات این بیماران برطرف شود. 

در پایان حسین، از دیگر بیماران کلیوی حاضر در این بازارچه خیریه ضمن ابراز خوشحالی از حضور یک خبرنگار در بین بیماران دیالیزی برای نوشتن مشکلات آنان، گفت: درد و رنج بیماریم و از طرف دیگر هزینه های سنگین تهیه داروها مرا به شدت رنج می دهد.

وی تصریح کرد: ما هم نیاز به زندگی همراه به آرامش داریم اما در کنار بیماری هزینه های سرسام آور تامین داروها ما بیماران را رنج می دهد که امیدوارم این مشکلاتمان با کمک های مردم خیر رفع شود.

حسین در پایان از خبرنگاران خواست مشکلات بیماران دیالیزی را به گوش مسئولان و مردم برسانند تا آنان بیش از این مظلوم و گمنام واقع نشوند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند

اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل سخنگوی سازمان و حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در هتل بزرگ ارم برگزار شد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان اولین سخنران به تشریح نمایشگاه دستاورد‌های وقف پرداخت و گفت: در این نمایشگاه شاهد غرفه‌هایی از تجهیزات پزشکی، تولیدات دامی، محصولات کشاورزی، آبزی‌پروری و دیجیتال بودیم. به طور میانگین روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند، که ۷۰ درصد آنها جزو بازدیدکنندگان تخصصی بودند. 

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: از کار‌های عمیق فرهنگی و قرآنی گرفته تا کار‌های تخصصی اقتصادی در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد بودیم. اگر حضرت آقا موضوع اقتصاد دریاپایه، معادن و مشکلات معیشتی مردم را مطرح می‌کنند، خروجی آن را در غرفه‌های نمایشگاه می‌دیدیم. حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، الگوسازی مدل‌های جدید اقتصادی و تولید جزو خروجی دستاورد‌های وقف است.

وی با بیان اینکه گاهی از ما سوال می‌شود که چرا در فضای رسانه بابت موضوع پیش آمده پاسخ نمی‌دهید، گفت:، اما حجت‌الاسلام خاموشی می‌گفت که لازم نیست چنین مباحثی را به فضای رسانه بکشانید. با عملتان به سوالات پیش آمده پاسخ دهید.

حسن اسدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه من از شاگردان تنبل حاج آقا خاموشی هستم و سال‌هاست که در خدمت ایشان شاگردی می‌کنم، افزود: در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد حمایت از جوانان هستیم. اگر کسی دست جوانان را نگیرد، فرصت‌ها را از بین می‌رود. اقتدار ملی ما در گرو تولید خوب است. 

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • سرنوشت دیدار تراکتور و استقلال در دستان دو بازیکن
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند