Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی نخستین کارگاه آموزشی خبرنگاری قرآنی ویژه مدیران مؤسسات وتشکل‌های قرآنی آذربایجان‌شرقی به همت سازمان جهاددانشگاهی و خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایکنا امروز در تبریز برگزار شد.

جعفرمحسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این کارگاه آموزشی گفت: قرآن کریم برنامه جامع هدایت و رهنمود کردن انسان به سوی نور و روشنی است و ما باید از آیه به آیه این کتاب آسمانی در جهت سعادت و عاقبت به خیری خود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاسیس اولین خبرگزاری در جهاددانشگاهی افزود: خبرگزاری ایسنا اولین خبرگزاری بود که در جهاددانشگاهی تاسیس شد و با وجود فعالیت این خبرگزاری خلاء وجود یک رسانه قرآنی احساس می‌شد بنابراین با تشکیل شورای سیاست گذاری خبرگزاری قرآنی ایکنا در جهاددانشگاهی راه اندازی شذ.

وی افزود: خبرگزاری ایکنا در سال 82 در کشور تاسیس شد و در سال87 نیز شعبه استانی ان در استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.

محسنی، با اشاره به فعالیت گسترده خبرگزاری ایکنا در ابعاد مختلف تصریح کرد: در حال حاضر اخبار این خبرگزاری به 17 زبان زنده ترجمه شده و به صورت آنلاین در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که فعالیت‌های زیادی در حوزه قرآنی در مؤسسات قرآن و عترت برگزار می‌شود ولی اخبار آن به خوبی منتشر نمی‌شود اظهارکرد: در صدد هستیم با برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی افراد توانند در حوزه خبرنویسی قرآنی پرورش یابد تا بدین صورت اخبار این مؤسسات به خوبی در رسانه‌ها منعکس شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی خبرنویسی را به خوبی فرا گرفته و بار اطلاعاتی خود را افزایش دهند می‌توانند به عنوان خبرنگار افتخاری ایکنا فعالیت کنند و همچنین دانشجویان علاقه مند نیز می‌توانند با حضور در بطن جامعه در اشاعه اخبار و فعالیت های قرآنی بکوشند.

محسنی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ترتبیت حداقل10 میلیون حافظ قرآنی در جامعه افزود: اگر قرآن سرلوحه کارها و امورات جامعه ما قرار گیرد بدون شک می‌توانیم به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ گفته و از بسیاری از مصائب که جامعه گرفتار آن است جامعه را نجات دهیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمودحسینی ، رئیس دارالقرآن کریم استان آذربایجان‌شرقی در این کارگاه از ادغام و تجمیع موسسات قرانی خبر داد و گفت: طبق موسسه شورای عالی قران و شورای توسعه فرهنگ قرانی،  موسسات و نهادهایی که متولی امور قرانی هستند با همدیگر ادغام شده و تحت عنوان اتحادیه تشکل های قران و عترت فعالیت می کنند.

وی افزود: اصلی ترین نهادهایی که موسسات قرانی را تحت ژوشش داشتند وزرات ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی بود  که در حال حاضر تمام موسسات قرانی تحت اشراف هر دو مجموعه زیر نظر اتحادیه موسسه قرآن و عترت ادغام شده و تحت یک مجموعه واحد فعالیت می کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: بعد از ادغام این موسسات طبق قانون  تنها نهادی که می تواند برای موسسات قرآنی مجوز صادر کند اتحادیه موسسات قرآن و عترت است.

حسینی با اشاره به برنامه های آینده این اتحادیه تصریح کرد:دبیرخانه اتحادیه موسسات قرآن و عترت آذربایجان شرقی برنامه هایی آموزشی دیگری را در جهت آشنایی با روند اجرایی موسسات قرآنی در نظر گرفته است تا مدیران بتوانند  با آموزش های منظم با روند برنامه های در نظر گرفته شده آشنا شوند .

رییس دارالقران کریم آذربایجان شرقی در ادامه برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای مدیران خانه های قران را نیز در دستور کار اعلام کرد و افزود: حضور مدیران خانه های قرآنی که قابلیت تبدیل شدن به موسسات قرانی را دارند.

وی خاطرنشان کرد : در صدد هستیم با برگزاری کارگاه های آموزشی تمام توان خود را در جهت انتشاراخبار قرآنی استان به کار گیریم.

 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از انحراف یک دستگاه مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم(ص) بعد از عوارضی بستان آباد به سمت تبریز خبر داد و مصدومیت هشت نفر از مسافران آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی نیا عصر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: این حادثه ظهر امروز به مرکز ارتباطات اورژانس استان اعلام و چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: چهار نفر از مصدومان بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان بستان آباد و چهار نفر از آنها به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این مینی بوس از مسیر منحرف شده و به تل خاک برخورد کرده است، گفت: سرنشینان مینی بوس حادثه دیده هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی بودند که برای تماشای دیدار امروز این تیم با استقلال قصد حضور در ورزشگاه یادگار امام را داشتند.

سرهنگ حبیب آبراهه خاطرنشان کرد: به خاطر پیشگیری از حوادث احتمالی و کاهش بار ترافیک اتوبان شهید کسایی تبریز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ امروز تردد وسایل نقلیه در این اتوبان ممنوع است.

کد خبر 749856

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز