Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:41:01 GMT

افزایش پرداخت صدقه با اجرای طرح ساماندهی صندوق‌ها

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۸۰۰۲۴

افزایش پرداخت صدقه با اجرای طرح ساماندهی صندوق‌ها

به گفته عاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اجرای طرح ساماندهی صندوق های صدقه در اماکن عمومی و معابر پرداخت صدقه رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری کمیته امداد، علی‌محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این گردهمایی با اشاره به رشد ٤٧ درصدی مشارکت‌های مردمی در هشت ماهه نخست امسال به نسبت مشابه آن در سال گذشته گفت: در این مدت پرداخت صدقه ١١ درصد، کمک حامیان به طرح اکرام ایتام و محسنین ۲۹ درصد، کمکهای مبتنی بر نیاز ٨٢ درصد و وجوهات شرعی و زکات ۱۰۷درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام کرد: کمک های مردم استان های فارس، تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی حدود ۵۰ درصد از مشارکت های جذب شده را به اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به تغییر طراحی صندوق های صدقه در اماکن عمومی مسقف در قالب طرح ساماندهی گفت: این طرح با هدف جلوگیری از سوءاستفاده از صندوق های صدقه، کاهش هزینه ها و تسریع در جمع آوری کمک ها اجرا شد.
 
 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تاکید بر استفاده از شیوه های الکترونیکی برای جذب مشارکت های مردمی گفت: طبق برنامه ششم کمیته امداد باید ۸۰ درصد از کمک های نقدی مردمی از طریق این شیوه ها جذب شود.
 
وی با بیان اینکه باید زیرساخت هایی برای افزایش  مشارکت‌های مردمی ایجاد شود گفت: ابتدای سال ٩٦  تا کنون با ۱۱۰ موسسه خیریه با هدف هم افزایی ارتباط برقرار شده است.  

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار‌های یک نفره ۱۰ میلیون ریال، ۲ نفره ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰ میلیون ریال، چهار نفره ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

به گفته مرادی پویانی هم اکنون تعداد ۶۱۸۰۸ نفر در قالب ۲۷۵۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند