Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محامدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه پردیسان خانه تاریخی آقازاده ابرکوه که با بیش از 20میلیارد ریال توسط یک شرکت گردشگری راه اندازای شد به ایرنا افزود: این شهرستان علاوه بر ظرفیت های کشاورزی ، دامپروری و صنعت در حوزه گردشگری هم از ظرفیت و فرصت های بالایی برخوردار است.
وی ادادمه داد: ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر گردشگری منطقه نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه پایدار شهرستان و ایجاد اشتغال در منطقه دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست فرمانداری ابرکوه اظهارکرد: توسعه خانه های بوم گردی و تاریخی با سرمایه گذاری هدفمند در بخش صنعت گردشگری برای ایجاد رفاه گردشگران می تواند فرصت های شغلی پایداری را برای جوانان فراهم کند.
سرپرست فرمانداری اضافه کرد: ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری ایران شناخته شد و 400 اثر تاریخی و طبیعی و 162هکتاری بافت تاریخی و منحصر به فردی دارد که تاکنون 125 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
همچنین سید علی عظیمی، سرمایه گذار مجموعه پردیسان خانه آقازاده ابرکوه به ایرنا افزود: برای رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی این مجموعه امسال راه اندازی شده است.
وی افزود: برای راه اندازی این مجموعه تاریخی متناسب با شاخص ملی که شامل هتل ، آشپزخانه ، رستوران و اتاق های پذیرایی است بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شد و با این کار زمینه اشتغال مستقیم 10نفر فراهم شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجموعه پردیسان خانه تاریخی آقازاده ابرکوه در بافت قدیم دروازه میدان این شهر واقع است.
این اثر با مساحتی بیش از 850 مترمربع به صورت حیاط مرکزی است و عمارت در سه جبهه به منظور استفاده در فصول مختلف سال استقرار دارد .
خانه آقازاده ، به لحاظ معماری و به کارگیری عناصر معماری سنتی ایران در خور توجه است و با داشتن اتاق جنوبی، خانه به صورت صلیبی و شکم دریده ساخته شد.
وجود حوض سنگی در وسط حیاط خانه، فضای آن را به خصوص تالار را در تابستان طراوت خاصی می بخشد و قسمت شاخص و جالب توجه آن ، بادگیر 2طبقه و کلاه فرنگی است .
ارتفاع بادگیر 18 متر و مساحت آن 19 متر مربع است و 19 عدد دریچه تنظیم هوا دارد که با بادگیر دومی هماهنگی و ارتباط دارد و در کنار آن یک کلاه فرنگی با تزئینات مقرنس کاری بسیار زیبایی است که در نوع خود بی نظیر است.
بادگیر و کلاه فرنگی به ترتیب حکم خنک کردن (کولر) و نور رسانی نورگیر فضای زیرین و تالارخانه را انجام می دهند.
قدمت خانه آقازاده ابرکوه مربوط به دوره قاجاریه است که با شماره 1830 در فهرست آثارملی ایران ثبت شد .
این بنا به عنوان یکی از آثار تاریخی شاخص ایران از سوی دولت یازدهم معرفی شد و عکس آن به عنوان اثر تاریخی شاخص در پشت اسکناس جدید 20هزار ریالی چاپ شده است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/2047 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود

مرتضی صفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه گفت و گو با خبرنگاران از ساماندهی کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه با همکاری مالک، شهرداری و این اداره‌کل خبر داد و افزود: این کاروان‌سرا از جمله بناهای تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفت‌وگوهای انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدامات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

صفری گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

کد خبر 6090073

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند