Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@08:27:06 GMT

رضایت دولت از عملکرد استاندار خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۳۴۲۰

رضایت دولت از عملکرد استاندار خراسان رضوی

به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی چهارشنبه شب در جمع اعضای جبهه اصلاح طلبان خراسان رضوی در خانه احزاب استان افزود: نگاه دولت این است که در زمان تصدی رشیدیان به عنوان استاندار خراسان رضوی شرایط استان در مقوله های مخلتف رو به بهبودی بوده است.
وی اظهار کرد: دولت دوازدهم تصمیم داشت همه استانداران کشور را تغییر دهد اما از نظر خود برگشت و برخی استانداران از جمله استاندار خراسان رضوی در مسئولیت خود باقی ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ارزیابی ما از دولت باید بر اساس شعارهای آن باشد و دولت آقای روحانی دولت فراجناحی است لذا در استانداری نیز افراد کارآمد در مسئولیت های مختلف قرار گرفته اند.
حسینی افزود: از اعضای گروههای سیاسی استان انتظار داریم در زمینه طرحها، بخش ها و پروژه های مختلف دیگر در حوزه های اجتماعی استانداری نظر بدهند.
وی اظهار کرد: من در دوران مسئولیت خود در دولت تدبیر و امید تمام فرمانداران به جز یک نفر در فرمانداری زاوه را تغییر دادم که فرماندار زاوه نیز به زودی تغییر می کند.
وی گفت: تمام فرمانداران استان که در دولت تدبیر و امید تغییر کرده اند در چارچوب حامیان دولت می گنجند.
حسینی افزود: 14 بخشدار در زمان مسئولیت من تغییر کرده اند که یا اصلاح طب هستند یا گرایش به اصلاح طلبی دارند.
وی اظهار کرد: برخی مدیران کل که در دوره ریاست بنده تغییر کرده اند از جمله مدیر کل میراث فرهنگی، مدیر کل تامین اجتماعی و مدیر کل دامپزشکی همه جزو اصلاح طلبان هستند.
وی گفت: تلاش کرده ایم با رویکرد کارآمدی و ایجاد محبوبیت بین مردم، مدیران را انتخاب کنیم زیرا معتقدیم اصلاح طلبی باید در عمل و کار مشخص شود.
حسینی راه اندازی پارلمان مشورتی زنان و توسعه تشکل های غیر دولتی را از جمله مصادیق اقدامات اصلاح طلبانه در دوره مسئولیت خود در استانداری خراسان رضوی برشمرد.

* امنیت باید مردم پایه باشد
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: معتقدیم که امنیت باید مردم پایه باشد لذا طرح امنیت مردم پایه را در دستور کار قرار دادیم که نخستین اقدام در این راستا راه اندازی مجمع خیرین امنیت ساز بوده است.
وی اظهار کرد: در راستای انسداد الکترونیکی مرز خراسان رضوی تاکنون پنج دوربین حرارتی را در فاصله 200 کیلومتر از مرز نصب کرده ایم که برای پوشش دهی کل مرز 10 دوربین دیگر مورد نیاز است.
وی کوچک کردن حریم مرز را از دیگر اقدامات ارتقای امنیت در استان دانست و گفت: طرح تعاونی مرزنشینان در استان و طرح آبخیزداری مرزی به اجرا درآمد و در این راستا فروش مواد سوختی به مرزنشینان واگذار شد که از این طریق سه هزار و 500 خانوار مهاجرت معکوس به مناطق مرزی خراسان رضوی داشته اند.
حسینی با اشاره به رویکرد توسعه فرهنگی در خراسان رضوی افزود: در هفت ماه امسال پرداخت سهم نیم درصد از درآمد شهرداری های استان به کتابخانه ها نسبت به سال گذشته 400 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: همچنین دراین مدت عضویت در کتابخانه های عمومی 17 درصد، افزایش نسخ کتابخانه های عمومی 18 درصد و مراجعه به کتابخانه ها 20 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در حوزه فرهنگی باید جریان سازی فرهنگی داشت و بدون رویکرد ساختار شکنانه و قالبی فعالیت های فرهنگی را گسترش داد.
معاون استاندار خراسان رضوی اجرای نذر فرهنگی در روستاها، راه اندازی شب های فرهنگی، راه اندازی هفته های فرهنگی شهرستان ها و حمایت از ورزشهای بومی و محلی را از طرحهایی برشمرد که برای توسعه نشاط اجتماعی در استان در حال اجراست.
وی افزود: استان خراسان رضوی طی سه سال متولی در حوزه امنیت رتبه نخست کشور را به دست آورده و رتبه دهم کشور در زمینه بیکاری و رتبه هشتم کشور در زمینه طلاق را داشته است.

*رشد 74 درصدی تشکل های غیر دولتی در استان
حسینی گفت: تعداد تشکلهای غیردولتی در استان نیز با 74 درصد افزایش از 540 تشکل در ابتدای دولت تدبیر و امید به 940 تشکل در سال جاری رسیده است.
وی افزود: در همین راستا عرصه فعالیت تشکلهای غیردولتی در استان از پنج قلمرو به 20 قلمرو گسترش یافته و تشکلها توسعه قشری نیز داشته اند.
وی راه اندازی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، راه اندازی شورای گفت و گوی اصحاب فرهنگ و هنر با دولت، خانه جوانان، خانه احزاب و پارلمان مشورتی زنان را از دیگر اقدامات خراسان رضوی در راستای توسعه مشارکت های مردمی برشمرد.
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی، کشور در حوزه امنیت و سیاست خارجی موفق بوده اما در فرهنگ و اقتصاد با ناکامی هایی همراه بوده است.
وی گفت: فرهنگ و اقتصاد به طور مستقیم بر آسیب های اجتماعی اثرگذار است لذا ایران تاکنون نتوانسته مدل موفقی در مدیریت فرآیندهای اجتماعی ارائه دهد.
وی افزود: رویکرد کنترلی ما در مواجهه با آسیب های اجتماعی موفق نبوده و دیر وارد مقوله رویکرد اجتماعی نسبت به آسیبها شده ایم و در همین رویکرد هم از همه ابزارها استفاده نکرده ایم.
حسینی گفت: نظام آموزشی در حوزه دانش آموزی معلول است و نظام آموزشی در بخش دانشگاهی نیز معلول تر می باشد لذا باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
خبرنگاران: میترا عبدالهی و مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489/3027 / 6053

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»

طی احکامی جداگانه از سوی محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جمعی از استادان و مدیران ارشد فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی به عنوان اعضای کارگروه همایش ملی و بین‌المللی «حکیم طوس» منصوب شدند. 

به گزارش ایسنا، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدجواد موسوی، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی، جاوید کیانی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد، مجید عسگری، رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی و فرزاد قائمی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.
در متن این احکام آمده است:  «احتراماً، با عنایت به نقش و جایگاه شاعر شیعی حماسه‌سرای ایران، ابوالقاسم فردوسی در تاریخ فرهنگ ایران اسلامی و در راستای پاسداشت مقام شامخ این فرهنگبان فرزانه، جنابعالی به عنوان عضو کارگروه «حکیم طوس» منصوب می‌شوید.
امید است با استعانت از خداوند متعال، با همراهی و همکاری دیگر اعضای کارگروه و در نظر داشت اهداف ذیل جهت انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.
محمود شالویی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی»

بر اساس این گزارش، اهداف اصلی این کار گروه ملی عبارتند از:

 برنامه‌ریزی سالانه با هدف معرفی حکیم طوس به مخاطبان مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان کشور  برگزاری همایش‌های علمی با محوریت اندیشه‌ی فردوسی، شاهنامه و ادبیات حماسی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد   تشکیل ستاد بزرگداشت حکیم فردوسی در استان خراسان رضوی جهت  هماهنگی و هم‌افزایی به منظور استفاده از ظرفیت اجرایی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف  اهتمام در برگزاری مراسم بزرگداشت سالانه در محل آرامگاه فردوسی و دهه حماسه انقلاب اسلامی از ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۳ خرداد ماه  ایجاد بستر مناسب به منظور فعالیت دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی و ملی جهت معرفی هر چه بهتر حکیم طوس در سطح ملی و بین‌المللی حمایت از تولیدات فرهنگی ـ هنری پیرامون شاهنامه و ادبیات حماسی و نظارت بر طرح‌های پیش رو در استان خراسان رضوی حمایت از نشر کتب و پژوهش‌های با موضوع فردوسی و ادبیات حماسی، خاصه آثاری که در طول تاریخ به تبعیت از شاهنامه سروده شده‌اند. تلاش در زمینه تدوین آیین‌نامۀ داخلی کارگروه و اساسنامۀ تشکیل بنیاد حکیم طوس برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور تجمیع و تثبیت فعالیت‌های شاهنامه‌پژوهی و شناخت شخصیت فردوسی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در دور جدید مدیریت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از سال ۱۴۰۱ تاکنون، آیین‌های گرامیداشت و پاسداشت مفاخر فرهنگی، ادبی و حکمی ایران و جهان پارسی  از یک روز به یک هفته گسترش پیدا کرده است و در سال ۱۴۰۳ نیز با برگزاری هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، هفته بزرگداشت حکیم فردوسی، حافظ شیرازی و... نیز در دستور کار انجمن قرار خواهد داشت.
 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند